Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kawinna skrev 2014-12-17 08:51:05 följande:

Hur har ni gått tillväga för era sjukskrivningar?
    Vet inte om min trötthet är nog anledning att få sjukskrivning. Men om det påverkar min förmåga på jobbet? Känns som att jag inte är tillräckligt "sjuk" för att gå hem men är inte kul och känna att jag aldrig räcker till på jobbet heller...

Kanske kan du bli delvis sjukskriven? Prata med din läkare på mvc är mitt tips. Vad är anledningen till att du är så trött? Alltså varför sover du dåligt/lite?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-12-17 11:20:15 följande:
    Ja, benen börjar bli svårt. Och då ska vi inte ens prata om hur det går att raka "bikinilinjen" :)

Det är ju som en liten mage i vägen så man ser ju inte så bra hur det blir. Föreslog att min man skulle hjälpa mig, men han tyckte att det var ok om jag är orakad till jag föder. Men det tycker inte jag, man känner sig nog fet och ofräsch som det är.
    Haha, ja att raka bikinilinjen blir verkligen något av en chansning . Jag måste kolla i spegeln sedan för att se hur det blev, hehe.
  • JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-12-18 11:42:37 följande:
    Super fin!! :D En sån vill jag med ha!
    Tack Var tre år sedan jag köpte den men kanske finns den, eller något liknande, kvar på asos.com. De har mycket fint för gravida!
  • JhjärtaK
    Nixe skrev 2014-12-18 11:49:12 följande:

Alltså hur är det egentligen med klädstorlekar? Har frågat runt lite men alla säger olika. Vissas barn hade typ stl 56 i en vecka och sen 62 direkt men frågar man vidare så hade ju de barnen en födelsevikt över 4500g. Vad har en normalstor bebis? Vet att det ju är individuellt men växer de verkligen så snabbt att en hel storlek går åt på bara en endaste vecka? Jag ser ju nästan bara pyttebebisar på dagarna så jag är väl lite skadad men jag tycker 56 ser jättestort ut? Både min sambo och jag vägde mellan 3-3,5 kg när vi föddes så jag har lite antagit att vår bebis borde hamna där någonstans så länge man inte utvecklar graviditetsdiabetes eller så. Har en annan vän som använde stl 50 i typ sex-åtta veckor och hennes son var normalstor och vägde 3300. Han har precis slutat kunna ha byxor i 56 och är sex månader gammal. Aaah vad svårt detta är! Är inte ett dugg sugen på att behöva shoppa just när bebis är född och vill heller inte att stackarn ska behöva bada i gigantiska kläder i början men vad är egentligen normalt? Har kollat lite trådar i ämnet men även dör framkommer ju att de som knappt hade 50 och 56 visst vägde över fem kilo vid födseln så..ja... Någon med koll?

Är nog tyvärr väldigt olika. Vi hade alldeles för lite i stl 50. Vår dotter vägde 3460 g och var 48 cm lång så hon badade i stl 56. Kommer dock inte ihåg hur länge hon hade stl 50 men denna gången har jag köpt några fler bodies och byxor i stl 50 och även några saker i stl 44 då tvillingar generellt är små.

Nätshoppa kanske känns lättare att göra precis i början eller att skicka ut någon släkting för att köpa?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-12-19 09:01:02 följande:
    Nej dom har dessvärre inte det, men det är just sån info jag skulle behöva. Men det känns lite som att alla SKA amma och om du inte gör det så får du väl klara ut alla frågetecken på egen hand.
    Vi får ge varandra tips om flaskmatning för här är en till som är helt lost

Jag ställde en fråga i en tvillingtråd som jag är med i på fb och fick bra svar. Tips om vilka flaskor som var bäst mm. Skall göra en sammanställning när jag kommer mig för och posta den här i tråden
  • JhjärtaK
    sommarstad skrev 2014-12-20 10:33:27 följande:
    Det är riktigt svårt med vagn. Vi köpte en Emmaljunga Edge begagnat. Vi ville ha en stor och stabil vagn. Vi bor ju i villa med gott om plats samt har en v70 så vi kunde slå på en stor. Fasta luft hjul ville vi också ha tanke på att de verkar klara snön bäst. 

Just nu håller vi på att funderar över babyskyddet. Där blir det att köpa ett nytt, då vi inte vill riskera att få en som varit med i en krock. Men så svårt att veta vad som är bäst och tryggast.
    Alla som säljs i Sverige är bra och trygga. Ta istället ett som inte är så förbenat tungt! Vi hade Akta Graco med dottern och det är bra men väger fläsk!! Maxi cosi cabriofix har samma säkerhetsklass men väger ett kilo mindre!
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-12-20 21:26:00 följande:
    Håller helt med där!

Köpte Akta Graco till dottern, men den orkade man ju bara bära tom. När hon var 3 månader sålde vi den och köpte Maxi Cosi Cabrio Fix
    Ångrar att vi inte gjorde samma sak såhär i efterhand. Nu blir det en som får åka i akta Graco och den andra i maxi cosi cabriofix (får låna av några vänner). Jag hoppas på att en av dessa bebisarna gillar Graco mer än vad dottern gjorde för hon uppskattade inte babyskyddet alls. Skrek som att någon höll på att misshandla henne stackarn . Var väl därför vi inte köpte något nytt heller då det blev vääääldigt lite bilåkning medan hon satt i skyddet.

Sen bytte vi till en Maxi cosi mobi och jag älskar den! (Och dottern också). Så smidigt att kunna fälla stolen lite under färd när de somnat Det enda negativa är att den är rätt stor men iom att vi kommer att behöva byta bil sen när bebisarna byter till barnstolar så får vi väl anpassa inköpet av bil, hehe
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-12-22 17:45:15 följande:
    Ja, åh, vad spännande. Jag kan inte fatta att det är en riktig bäbis som bor i min mage.
    Jag har samma känsla men förstår liksom inte riktigt att det är två bebisar! En bebis känns någorlunda normalt då jag har en dotter men två är svårt att ta in
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-12-22 17:45:15 följande:
    Ja, åh, vad spännande. Jag kan inte fatta att det är en riktig bäbis som bor i min mage.
    Jag har samma känsla men förstår liksom inte riktigt att det är två bebisar! En bebis känns någorlunda normalt då jag har en dotter men två är svårt att ta in
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?