Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-12-21 14:51:49 följande:
    Inte så stor skillnad från att vara icke-gravid. men det känns lite mer obehagligt i magen. Om inte annat är magen i vägen. Nysningarna däremot känns riktigt obehagliga.
    Ja, visst är det obehagligt att nysa när man är gravid?! :)
  • snö 81
    Nixe skrev 2014-12-21 06:36:07 följande:
    Det kommer en specialversion i februari som vi fastnade för :) bugaboo buffalo escape heter den. Jag gillar ju inte riktigt svart eller deras sandfärgade bas så denna blev räddningen ;)

phpquSXwx87351.jpgphpCYngrx84172.jpg
    Riktigt snygg vagn!!!!
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-21 18:53:22 följande:

Ha! Nu har jag precis beställt vagn, babyskydd + bas, pandakudde, fårskinn, täcke, filt och blöjhink. Vad kul det var, jag vill beställa mer saker!

Här i veckan köpte jag en byrå också, tänkte måla den ljust turkos, tror den kan bli fin då.

php36f3XW44299.jpg

Jag har också kommit in i en vill-handla-fas :)

Suttit och surfat runt lite och på Ellos.se hittade jag skötbädd och mysfilt från Rätt start, ljusgrått med vita elefanter. En Dookyfilt med ringar att hänga över vagnsufletten vid behov, enfärgad ljusgrå. Och sen hittade jag en trämobil, i grå/vit med multifärgade elefanter, att hänga över spjälsängen.

Sen så har jag ju hittat skötväska och vagnmobil från littlephant, men skötväskan finns ju aldrig i lager :(

Blev helt otippat en massa elefanter och mycket grått, men det kändes så neutralt och fint.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-12-22 18:41:27 följande:

Idag fick jag besked från försäkringskassan! De beviljar graviditetspenning från och med 6/1, fan vad skönt!! Utan att prata med min chef, känns lite extra bra att han inte kommer kunna ta så värst mycket cred för det här, hehe.

Nu ska jag bara bestämma med honom när jag verkligen kan gå hem, men skulle tro att det kan funka från den 7/1 i alla fall. Härligt!

Härligt! Inte många dagar kvar nu då
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-12-24 08:01:21 följande:
    Haha, så olika det är med kläder man använder. Vi orkade aldrig använda klänningar och så när dottern var liten för hon sov oftast i bärsele och då korvade sig bara dem och det blev obekvämt så bodys och byxor enbart typ smile2.gif

Annars så gillar jag också newbie, dock tycker jag att deras utbud av omlottbodies har minskat och att dem de har är rätt "tråkiga" (typ enfärgade). Har för mig att de hade mer när dottern var liten.
    Tycker också att deras sortiment har blivit tråkigare. Samma med Lindex sortiment för nyfödda. Det fanns mycket mer roliga mönster och färger tidigare. Nu är det bara vitt/grått eller blått och rosa. Inte jättespännande!

Jag har jättesvårt att hitta fina kläder till bebisen som både är omlott och lagom neutralt...
  • snö 81
    sommarstad skrev 2014-12-24 10:02:29 följande:

God jul i tråden! Hoppas ni får en mysig julafton. Själv väntar jag på att maken ska vakna så vi kan äta julgröt. Sen ska jag gå och hämta ut ett paket som ligger och väntar med lite bebissaker. Även en bebis i magen måste ju få julklappar ;)

God Jul!

Här målas det naglar på mig och dottern så vi är fina till kvällen :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-12-24 18:28:54 följande:

God jul! Fått presenter till Plutt i magen och känner mig helt rörd. Sängkläder, body, byxa och mössa... Tänk, bara 71 dagar till BF!

Åh vad kul!

Vi fick inga sådana klappar tyvärr, men det är ju 6 respektive 5 barnbarnet för våra föräldrar så det är ingen jättestor uppståndelse ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-12-25 11:57:29 följande:

Min mage håller på att explodera känns det som. Igår låg jag större delen av dagen då det gör så ont i skinnet och jag är hungrig men det blir fullt efter två tuggor. Magen har växt så grymt bara över en natt och tarmarna ligger ihoptryckt och illamående är värre igen.

Samma här! Att sitta länge är en plåga för det spänner och drar i magen. Vi firade en lien julafton i lördags och så den vanliga igår och jag blir helt slut av sånt. Sitta på en stol och vara trevlig när magen känns som att den ska sprängas :(

Och så halsbrännan och de sura uppstötningarna, underbart!
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-12-25 15:40:57 följande:
    Mot halsbrännan rekommenderar jag starkt omeprazol... Shit va den hjälpt mig! Mycket mycket bättre än gaviscon, Novalucol och liknande...
    Jag har bara kört på Novalucol, precis som förra gången, mest pga lathet. Det finns hemma, funkar hyfsat och smakar ok :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-12-25 19:54:47 följande:
    Fortsätter att framhärda att omeprazol är bäst :) räcker ned en tablett varannan dag för mig... Och då var ändå min halsbränna överjävlig!

Kram och fortsatt god jul vänner!
    Får nog testa köpa Omeprazol :)

God jul!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?