Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Madelia skrev 2015-01-19 12:18:04 följande:

Idag fick jag äntligen hem papper från försäkringskassan om att jag blivit beviljad graviditetspenning, så nästa fredag jobbar jag min sista dag och har då 5 veckor kvar till bf:) Känns verkligen skönt med en sak mindre att bekymra sig över :)

Åh vad skönt att du fick det beviljat! Inte långt kvar nu
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-20 10:41:51 följande:

Min man har inte heller varit så engagerad i inköpen tidigare, men nu jäklar! Tror det är för att det närmar sig och han har börjat längta till bebis kommer så nu är han jätteengagerad i vad vi behöver och vad vi ska köpa :)

Det måste vara skönt med en partner som är engagerad i inköpen. Min make tror att den perfekta syskonvagnen kommer att ramla ner från himlen den dagen vi behöver en. Likadant med alla andra barngrejar han tror att allt löser sig själv. Jag är en list och planeringsmänniska och han har planeringsfobi tror jag.
  • LillLouise84

I morse kändes det som att något var fel, en dålig dag helt enkelt. Men jag åkte ändå till jobbet för att lämna passerkort och nycklar. Tyvärr sprang jag på vdn, den skitstöveln som knappt har hälsat på mig sen jag blev gravid förra gången. Han ville ha ett samtal med mig. Då fick jag höra att jag inte längre var den anställda han tyckt så bra om när han anställde mig. Jag hade förändrats och gjorde klart att jag inte skulle få bra arbetstider när jag kommer tillbaka om 1.6 år. Tack för den liksom, vilket jävla avslut

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-20 13:55:48 följande:

Fy fan för såna chefer! När min (manliga) chef fick veta i höstas att jag var gravid var han som tusan på att hacka på mig, säkerligen för att han visste att jag skulle börja storböla för minsta lilla (han är gammal militär och halvt maktgalen). Alla andra fick ta raster men så fort jag satte mig ner klockade han hur många minuter jag satt och hotade med uppsägning.

När jag fick nytt anställningsavtal hade han råkat skriva fel och när han upptäckte sitt misstag hotade han med omedelbar uppsägning om jag inte skrev på ett nytt, trots att facket sagt åt mig att inte skriva på något nytt innan dom fått godkänna. Trevlig prick!

Fy fan för sånna typer. Min chef favoriserar alltid den nyast anställde. Så när man jobbat några månader så är man inte värd ett skit. Facket hatar honom för vad han gör mot sina anställda, det är många fula grejer. Jag är väl inte så glad när får jobba arslet av mig utan att få den lön jag borde ha. Ingen övertid betalas ut fast vi jobbar över jämt och hur mycket vi än jobbar så vill han att vi jobbar mer. Och stämningen är skit eftersom vi alla går på knäna och byter personal jämt. Jag måste skaffa mig ett nytt jobb. Men jag vet inte vad
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-20 14:17:20 följande:

Ja, för mig känns det helt fantastiskt att ha en engagerad man. På alla plan!

När jag väntade min dotter och hennes pappa såg gravtester var hans första kommentar: jaha, det var den skotern. Han var aldrig engagerad eller intresserad under graviditeten och inte heller förlossningen. När hon var född var han mer mån om egentid i form av skoterresor till fjällen med vänner än familjen.

Det var nog mest därför jag inte ville ha fler barn, ville inte uppleva det igen. Nu har jag turen att leva med en underbar man som verkligen ser fram emot mars och bebisen. En man som sätter sin familj först!

Sen att män i allmänhet inte är så engagerade i inköpen när det gäller bebis tror jag mest är för att dom är just män :) Dom är inte lika noga om att planera och förbereda som vi gravida kvinnor är :)

Tråkigt med din dotters pappa. Vissa killar blir aldrig mogna för barn.

Här är pappan oengagerad ända tills han kan hålla barnet i sina armar. Dottern är han väldigt engagerad med och har varit sen hon föddes. En killkompis till oss säger att jag gjort ett kap med en karl som frivilligt byter bajsblöjor, även när hans kompisar är här och hälsar på.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-20 18:23:59 följande:

Men vilket jävla as! Kul att ha det i bakhuvudet hela föräldraledigheten. Hoppas grisen blir sjukskriven, jag är övertygad om att den typen av chefer behöver känna på hur det känns att inte kunna arbeta för att bli lite empatiska. Kul för honom att hans fru varit villig att ta hela ledigheten om han nu har familj.

Min chef varken äter eller sover. Han är på jobbet och övervakar mest hela tiden. Som 50+ föredetta storrökare som har ett fruktansvärt humör så kommer han en dag att klappa ihop. Det värsta är att hans fru är typ likadan. De satte sin minsta hos dagmamma vid 10 månader(över 20 år sedan), för längre än så kunde hon inte vara hemma. Sen när ungarna var sjuka så var det deras föräldrar som vabbade.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-01-20 20:52:33 följande:

Men va tusan! Vad är det för idioter! Hur kan såna omänskliga personer få ledarskaps jobb? 

Aldrig ska man behöva att bli så illa bemöt att sina chefer som ni två blivit. Vad glad jag blir att mina chefer har gjort det så lätt för mig. Jag fick bara glatt bemötande när jag berättade att jag var gravid och då var jag bara inhyrd. Nån månad senare anställde de mig. 

Skönt iaf att ni slipper era chefer på väldigt lång tid framöver och istället får ni fokusera på era bebisar.

Min chef är chef för att han fick ärva ett företag som han gjorde mångmiljonvinst på när han sålde. Och köpte då företaget som jag nu jobbar åt. Han har pengar som gräs och snål som satan. Facket bara hoppas att han ska göra bort sig ordentligt så de kan sätta dit honom. Det finns material redan nu men så länge folk jobbar kvar så vill de inte dra igång en sån process. Inte konstigt att jag blivit mindre positiv med åren kanske.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2015-01-20 20:56:34 följande:

Ni som funderar på lammskinn, Finns jätte fina och mysiga på jysk :) Dom är billiga också, 299-349 kr. Både vita,bruna och grå :) Getskinn har dom också men dom värmer ju inte på samma vis och är inte lika ombonade.

Fick det bruna av min mamma och det passar perfekt till min orange-bruna vagn :) jätte mysigt ser det ut i vagnen nu. Hittade sonens vagnmobil också som passade perfekt till vagnen :)

Fyndade även på rean på lindex idag, några fina bebisplagg och amningslinnen och amningsbh:ar :)

Rea är kanonbra. Jag var på Åhléns igår och shoppade på 70% rea till både dottern och bebisen.
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-01-21 08:53:19 följande:

Alltså jag har ju ingen aning om varför han sa som han gjorde, men det luktar diskriminering lång väg. Enl. Föräldraledighetslagen finns förbud mot sådan behandling. Läs lite i den här länken. Den är även bra för att veta vad som gäller för planering av föräldraledigheten i stort.

www.notisum.se/rnp/sls/lag/19950584.htm

(Hatar mansgrisar!!))

Diskriminering är min chefs favoritsysselsättning. Han slänger ur sig vad som helst till vem som helst. Han anställer inte fler tjejer, vi hade en tjej ett tag och det första han frågade var om hon tänkte skaffa barn. Sen när hon berättade att bara hon fått tillsvidareanställning så skulle de gifta sig (det berättade hon veckan innan tillsvidareanställning skulle börja) då fick hon sparken inom några dagar.
  • LillLouise84
    Lejonhierta skrev 2015-01-21 11:32:04 följande:

I förrgår kom vår dotter till världen i v.33. Hon mår bra men jag desto sämre, tappade åtta liter blöd och opererades i fem timmar. En livmoder fattigare för att kunna rädda mitt liv. Så först idag orkar jag ens veta vad som är fram o bak, upp o ned typ...

Grattis till dottern och hoppas att ni mår bra efter omständigheterna. Tråkigt att höra att det blev så dramatiskt med allt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?