BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
OBS: skrev ovanstående kl 21 men hann inte publicera :)
Snö och kpax: skönt att höra att man inte är ensam om situationen! Vår "fest" börjar tunt sex och slutar runt 22 när han däckar och sover till strax innan 02... Sedan sover han kortare "pass"
Jaha då har jag officiellt gått över tiden. Jag ligger här vaken och har nästan panikångest. Jag orkar fan inte mer. Sov två timmar sen har jag varit uppe med förkyld dotter som hostar så hon nästan spyr. Nu sover hon lugnt en stund igen och jag vill bara gråta och gräva ner mig. Jag orkar verkligen inte mer. Halsbränna, illamående, tungt att röra mig och andas. Kom ut nu!!!!!!!!!
Just idag har jag inte ens svarat på sms, jag har bf och tycker att det är skitjobbigt att inget händer. Inte blir det bättre av "hej! Blir det någon bebis idag?". De får väl undra och fundera om vi är på fl då, det skiter jag i.
Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4
Jag har upptäckt att allas favoritfråga nu när bebisen är här är; "Sover han på nätterna?". Börjar bli lite tröttsamt att svara på faktiskt... Nej han vaknar fortfarande på nätterna för att äta eftersom han är så liten och inte jan skilja på natt och dag än. Svärmor kläckte nyss "ja men det beror ju på när han äter sista målet på kvällen..." och jag fick förklara att nej det gör det inte för han vaknar ändå ungefär var tredje timme och är hungrig. *åskmoln*
Tråkigt med kasst bemötande Laila! Hoppas du får träffa någon annan när du åker in senare (för tror du gör det idag!)
Kariningrid och trollunge: man fixar det utan sömn! Jag hade ju aaasaslång latensfas hemma och sov inte alls då... Men efter att ha fått slumra 2 Tim på förlossningen (vaknade varje värk) körde vi igång och sömn var det minsta problemet då. Hoppas det drar igång för er nu!
Var tydligen min tur med kass bebisnatt inatt... Phu! Sovit halvtimmes pass bär jag väl kommit till ro, sedan har han velat äta igen. Blir en låååååång dag! Men så tacksam ändå för denna veckan börjar min man jobba 80% så han kommer att vara hemma med oss varje fredag!
Gud vilken kass dag vi hade igår. Josefin var ledsen och sov väldigt korta stunder innan hon ville okynnessnutta (fan att hon inte vill ha napp...). Det var bättre i natt, hon sov, om än lite oroligt. Matade 22, 3 och 5.30.
Idag ska vi till BVC, första bilutflykten och första dagen sambon jobbar. Ska bli intressant, hehe :)
Dagens problem: vad har man på sig efter en graviditet, innan man kommer i sina vanliga kläder? Jag har gått ner 12 kg på två veckor, och har alltså lika mycket kvar (minst). Ska man verkligen behöva lägga pengar på kläder man inte kommer kunna ha om ett par månader?
Då var vår lilla Siri här :)
Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.
Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.
Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.
22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.
23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)
23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...
Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det
01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!
Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.
Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)
Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)
Aaaaaaaaj!!! Magen värker, massa sd och förvärk/mensvärk. Vaknade just från en tupplur och har ooooont! Aldrig mer testa sex och champagne som start om det inte blir en bäbis av det här!!! Kan inte tro att detta är riktiga värkar ändå, SÅ ont gör de inte. Bara som jävligt jobbig mensvärk. Och kramp. Nån som känner igen det här?