Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-08-31 22:44:56 följande:

Jag har gått upp 3,5 kg, (kan vara mer). Nu stramar allt plötsligt runt rumpa och höft också. En Klänning som var lös för två v sen är ett ormskinn nu. Åh, vad jag bara vill få v 12, kub och chefen överstökad!

Jag har nu gått upp några hekto men en hel dm runt midjan, drog på mig byxorna jag hade för två veckor sedan och det var bara att glömma att knäppa dom. Lyxigt att ni får göra kubtest, här är det endast rul.
    laila88 skrev 2014-09-01 08:20:12 följande:

Mödravården här är ett skämt! Dom verkar endast ha en enda barnmorska som har sjukt barn jämt.

Förra året tog det mig tre veckor innan jag fick tag i nån, och fick ändå ingen hjälp där utan fick vända mig till kvinnokliniken/gyn.

Nu har de inte öppet fören onsdag fast dom ska ha telefon tid en timme varje morgon i veckan utom torsdag. Börjar va så less! Skulle vilja gå nånstans där man får tag i folk :(

Jag ringde till grannstadens bm för inskrivning för våran bm är inte klok på en fläck. Men fick det glädjande beskedet att i slutet av augusti skulle det komma en ny "trevlig" bm till mitt ordinarie mvc. Nu håller jag tummarna att det är en vettig bm.
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:

Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.

Känner igen mig i extremt luktsinne. Jag har fått noja helt på vissa saker, inte så jag spyr men det luktar illa. Typ varje gång jag går på toa tycker jag allt luktar kiss, så jag skurar och skurar. Lika är det med handfatet jag tycker det luktar mögel, och alla handdukar luktar surt. Så jag städar toa, handfat och byter handdukar flera gånger i veckan fast vi bara är två personer som smutsar ner.

Men lukten av ost får mig att hulka.
  • LillLouise84
    lovley00 skrev 2014-09-02 07:04:04 följande:

Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.

Jag förstår vad du menar, jag kan få lite sura uppstötningar och då vill man liksom få bort smaken. Jag har sedan förr varit tuggummi beroende i perioder, och nu första 9 veckorna gick jag inte utanför dörren utan tuggummi. Jag försöker att äta något vettigt om jag ska småäta, frukt eller morötter. Men jag är så sjukt sugen på kladdkaka, choklad och smågodis. Förra graviditeten levde jag på apelsiner, 4-5 om dagen plus apelsinjuice och helt galen i apelsinfestis. Ändå gick jag upp 19 kg
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-09-02 11:01:44 följande:

Aha! Nu inser jag varför jag tycker att vår vask luktar mögel! Har skrubbat den som bara den men tycker fortfarande att det luktar, insåg inte att det säkert är graviditeten

Haha snacka om att man får hjärnspöken . Hett vatten och diskmaskinstvättmedel funkar så luktar det inte lika mycket mögel
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:40:48 följande:

Någon mer vars molvärk har lagt sig rätt så mycket? Tycker att den minskat senaste veckan och är i vecka 11 imorn. Övriga symptom finns kvar:

Ömmande bröst

Illamående

Trött (slocknar vid kl 8 på kvällarna)

Går upp och kissar på nätterna 3-5 ggr

Foglossning

Dålig hy

Man blir ju lite orolig att det skall ha avstannat där inne :-/

Jag har alla symptom lika som dig förutom foglossning den har jag klarat mig utan än så länge. Jag har fått tonårsfinnar igen, superjobbigt med stora finnar i hela ansiktet.

Visst blir man orolig men det är bara att slå ifrån sig och tänka på att allt blir bra
  • LillLouise84
    lovley00 skrev 2014-09-04 13:54:27 följande:

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

Fy vad hemskt
  • LillLouise84
    Yllraz skrev 2014-09-06 22:20:05 följande:

Men hjälp!

Min hormoner är INTE snälla mot mig denna graviditet! När jag väntade ettan hade jag väl lite mer humör än vanligt, men inte såååå farligt liksom!

Men nu... Jag känner inte igen mig själv!! Försöker att andas och lugna ner mig, men jag kan bli rosenrasande för petitesser! Jag skäms ju!

Häromdagen fick jag ett raseriutbrott på pappersinsamlingen i tvättstugan. Påsen ramlade, jag ställde upp den, ramlade, jag ställde upp den, ramlade... Jag slängde ut hela påsen i tvättstugan. Sen på en gång kom tanken "Va fasiken håller jag på med?"

Om någon tränger sig på stan brukar jag vanligtvis inte bry mig, men nu kan jag (innan jag hinner hindra mig) mumla att "ja, det va ju trevligt att bli knuffad utan anledning"

Men igår tog nog priset! Visserligen bölar jag för det mesta nuförtiden (söta kattungar, facebookfilm med en gammal tant som dansade glass, Idol... ja det mesta) men igår tappade jag fattningen helt.

Hamnade i en hätsk diskussion om politik med svärmor här hemma när vi bjöd på middag. Jag brukar älska att prata politik och allra mest med anhängare till partier jag inte röstar på. Förespråkar alltid rösträtt och åsiktsfrihet!

Men så igår... min svärmor uttrycker sig väldigt klumpigt ibland och jag säger om och om igen att "snälla jag vill inte prata om detta mer" och efter massa hets börjar jag tokböla! Och då skrattar hon åt mig!??

Det blev för mycket så jag skrek bölandes att hon är en rasistkärring och sen tog jag bilen och drog. Kunde sluta böla på en halvtimme.

Jag blir ju för fasiken rädd för mig själv hahaha

Är det fler som haft problem med hormonerna på det här sättet?? Eller borde jag låsa in mig själv? haha

Så hormongalen var jag med ettan, skällde ut maken för allt. Den här gången var jag väldigt påverkad första veckorna, men jag och maken pratade om saken. Jag sa åt honom att skita i vad jag säger när jag blir så där för jag menar det inte. Däremot är jag lika idiotblödig som förra gången, kan börja gråta till barnprogram när nallar kramar varandra eller bilder på söta kattungar.
  • LillLouise84

Mina hormoner är i obalans. Humörsvängningar delux, jag blir emellan åt så att jag bara vill gråta. Jag var på ett känslomässigt jobbigt möte på jobbet. Jag var livrädd att jag skulle börja storböla, men då vände hormonerna och när vdn hettade till och skrek så fick jag hålla mig från att skratta istället.

• LillLouise84
    minisklini skrev 2014-09-08 22:04:56 följande:

Gud va roligt det är att läsa om allas hormonsvängningar! Känner typ igen mig i allt, jag och min sambo skämtar glatt annars men nu tar jag illa vid mig vid skitsaker. Haha skönt att höra att det är fler som får psykbryt etc. Hihi!

Det värsta kommer efter förlossningen. Jag har aldrig gråtit typ, men under förlossningen och på BB två dagar senare jag störtbölade för precis allt.
  • LillLouise84
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

beklagar
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?