Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det känns som väldigt tidigt att få så många kindtänder när han bara är 14 månader!! Men han fick å andra sidan sina framtänder tidigt också. när han var 8 månader hade han fyra uppe och två nere.. 

• KarinIngrid

Julian har Pampers pants strl 5. vi har precis bytt från 4:an då de började bli väldigt trånga att dra upp.

• KarinIngrid

Det kanske är annorlunda med så små barn men när jag var 5 år lagade de min framtand när den gick av.

Mimipig skrev 2016-06-19 23:44:40 följande:

Hej på er! Det gläder mig att se att ni är kvar några stycken! Och tänk att det vankas/kommit nya bäbisar redan!

Walter slog av en bit av en framtand igår. Han verkar inte besvärad av det, det var ingen stor bit, men nu ser han lite tokig ut - jag ska ringa folktandvården imorgon bitti, men jag befarar att man inte lagar mjölktänder? Så han får leva med sitt nya, skeva leende? Någon som vet? (Ja, jag känner mig lite ytlig som ens bryr mig om det estetiska. Men jag gör ju det.)

Kram på er alla!

• KarinIngrid
    ebe91 skrev 2016-06-26 19:49:05 följande:

Idag (bf+5) kom lillasyster! Kl 13:37 kikade hon ut (sambon som är tidigare datanörd är såklart nöjd med tiden = elit). Förlossningen var jobbig som tusan, men gick fortare och jag behövde inte sys (förra blev ju sugklocka o klipp). Tösen har fått en ok-stämpel och vi är alldeles strax påväg hem :)

Stort grattis!!
  • KarinIngrid
    septemberbarn08 skrev 2016-06-30 14:54:51 följande:

Hur mycket väger era små nu? Selina har ju inte gått upp sådär jättemycket i vikt sedan hon var 8 månader och vi har ju varit till barnläkaren två gånger bland annat för detta. Tidigare har de trott att det beror på förstoppning men nu bajsar hon varje dag (oftast) men äter fortfarande sådär. Nu har vi fått en ny tid hos barnläkaren plus barndietist i augusti och nu ska vi fylla i matdagbok i tre dagar och skicka in inför det besöket. Det ska fyllas i VÄLDIGT noga, vägas och mätas och hålla på. Ett enormt jobb! Men jag inser ju nu efter att ha fyllt i idag att hon knappt får i sig något.

Frukost (efter 13 timmar utan mat och där sista målet igår bestod av 100ml nyponsoppa): 1/2 rostad med smör, 1 yoghurtbägare (sån från Nestlé som är sockerfri). Lunch: 8 miniköttbullar och en halv liten rund smörgås med smör. Mellanmål: 1 klämpåse med frukt- och yoghurtsmoothie.

Inga jättemängder alltså. Och så rör hon sig jämt. Samtidigt är hon alltid pigg och glad så jag känner ingen större oro.. men jag vet inte!

Ja det låter som hon får i sig lite lite.
    Julian väger nu 12,2 kg han är 83cm lång han äter såhär:

Frukost: 1 portion havregröt, 1/2 smörgås med ost, vatten

Lunch: 1 portion ca 150 gram vanlig mat. tex köttbullar, potaitis, kycklnig med ris, pasta med korv etc. alltid någon form av grönsaker. Samt ca 1/3 burk fruktpure efter. vatten.

Mellis, 1 banan och ca 1 dl yoghur, eller en ostmacka,

Middag: samma som lunch.

Nattning. 1 flaska välling.
  • KarinIngrid

Julian vaknar 6.30 och gör morgon. 
    äter frukost 7.00
    lunch 11:30 och somnar sen runt 12-14
    mellis 15.00
    middag 17:30
    somnar sen 20.00 för natten. 
    Vaknar 1-2 ggr per natten och behöver omstoppning och nappiplutt men annars sover han jättebra så det är ok.

• KarinIngrid

såg att det var någon som skrev och undrade om navelbråck, hur har det gått?
    jag fick navelbråck med Julian i v. 40 så blev igångsatt pga smärtan av bråcket, för att jag skulle slippa gå omrking med det längre än nödvändigt. Det var ytterst smärtsamt då den stora magen puttade ut bråcket hela tiden. Direkt efter förlossning försvann bråcksmärtan och vid återkontrollen var det helt läkt!

• KarinIngrid
    Kpax skrev 2016-09-20 07:17:12 följande:

Våran tvåa kom igår!

Inskrivna 16.15 och han är född 17.30.

Förlossningen var verkligen HELT olik första.

Var öppen 7cm när jag kom in (2-3cm förra gången), struntade i eda (förra fick jag eda vid 10cm, behövde värkstimulerande dropp och kateter som sedan gav mig uvi), skitkort krystskede (1h45min sist). Var på förlossningen 1h 15min (10h sist).

Kände mig som vanligt orkesmässigt efter nån timme. Trodde jag skulle vilja vara kvar här ett tag ändå, men redan efter ett par timmar hade jag helst velat åka hem (fast kände ändå att ett dygn med personal på plats kan vara skönt).

Kände tyvärr inte alls samma kick efter den här förlossningen... Jag vet inte om det beror på att det gick så fort? Eller på att jag inte väntat på den här bebisen som jag gjorde på Josefin?

Grattis till tvåan!!! Vad härligt att det gick så fort och bra! Hoppas ni kan pusta ut lite i lugn och ro nu! Blev det en pojke eller flicka?
  • KarinIngrid
    ebe91 skrev 2016-09-20 09:06:43 följande:

Har ni hunnit vara på 18-månadersbesöket? Vi ska dit 28e (han blev 18 månader 8/9) - slår ihop det med lillasysters 3-månadersbesök (!). Kommer alltså ha två barn som ska vaccineras... Yeeey...

Vi ska på 18 månaders kontroll nästa vecka. Ska bli kul att se vad Julian har vuxit, känns som 10 cm sen före sommaren :)

Vi har nu aktivt påbörjat syskonförsök!!! Så jag hoppas att snart få plus!! 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?