Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lyckades till slut somna strax efter 4 så typ tre timmar blev det.

Försöker vila om dagarna men går bara inte att somna

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2015-03-23 07:28:29 följande:

Tråkigt med kasst bemötande Laila! Hoppas du får träffa någon annan när du åker in senare (för tror du gör det idag!)

Kariningrid och trollunge: man fixar det utan sömn! Jag hade ju aaasaslång latensfas hemma och sov inte alls då... Men efter att ha fått slumra 2 Tim på förlossningen (vaknade varje värk) körde vi igång och sömn var det minsta problemet då. Hoppas det drar igång för er nu!

Var tydligen min tur med kass bebisnatt inatt... Phu! Sovit halvtimmes pass bär jag väl kommit till ro, sedan har han velat äta igen. Blir en låååååång dag! Men så tacksam ändå för denna veckan börjar min man jobba 80% så han kommer att vara hemma med oss varje fredag!

Tack för pepp!!!

Jobbigt med bökig bebisnatt. Hoppas dagen blir bättre!!
  • KarinIngrid

Tack för alla uppmuntrande ord om att det går att orka fl även med rejäl sömnbrist

Behövde verkligen lite pepp då jag börjar bli så orolig att intr orka när det väl sätter igång.

Inga känningar alls idag. Bara vänta vidare!!

• KarinIngrid

Nu hemkommen efter att ha unnat mig fotmassage med zonterapi! Jätteskönt för trötta fötter o ben.

O hela kroppen känns mer avslappnad.

Hon sa hon skulle trycka lite extra på vissa zoner som tydligen kunde ha effekt att stimulera o sätta fart på saker så får väl se ;)

Osvsett så var det väldigt skönt!

• KarinIngrid

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter om igångsättning tack?!

Jag hade bf igår o inte kännt av annat än lite molvärk o sammandragningar.

Men har nu drabbats av navelbråck o det är fruktansvärt smärtsamt. Varje gång jag reser mig, sätter mig, vänder mig i sängen.. För att inte tala om att hosta, nysa, skratta och göra nr 2..

Det känns som nån hugger en kniv eller stor nål rakt in i naveln!!

Var in till FL igårkväll och fick träffa en läkare som konstaterade bråcket och att det inte påverkar bebisen men att ja det är mycket smärtsamt för mig.

Pga att jag är höggravid vill de inte operera det såklart o hon trodde även att det kunde gå tillbaka av sig själv efter förlossningen då trycket i magen släpper. Annars opererar de efter.

Men att det inte kommer bli bättre så länge jag har magen kvar som trycker på.

Jag fick ett piller att åka hem o sova på och ska nu in till spec. Mödravården i eftermiddag o göra en undersökning hur mogen jag är för förlossning och fatta beslut om igångsättning för att jag ska slippa plågas av bråcket alltför länge till.

Även möjligheten för ev snitt nämndes då det kan bli otroligt tufft att krysta med ett navelbråck...

De sa att jag skulle fundera kring vad jag vill göra.

Jag känner mig jättevilsen...

Vill inte behöva gå 1-2 veckor till o ha så ont.

Men har hört att igångsättning innan kroppen är redo kan bli väldigt utdragen 2-3 dygn o att en tredjedel slutar i snitt för att det tar för lång tid...

Samtidigt känns det lite fel att be om ett snitt också "bara" för att jag plågas när jag ändå vet att naturlig förlossning är bättre för pluppen och ger mig kortare återhämtning.

Så!'

Erfarenheter av igångsättningar önskas tack. Både positiva o negativa då jag vill kunna väga för och nackdelar mot varandra i beslutet!!

• KarinIngrid
    snö 81 skrev 2015-03-24 13:13:12 följande:
    Jag har jättepositiva erfarenheter av igångsättning, förutom att det blev väldigt intensivt med värkstorm. Min dotter föddes 15 h efter första vaginala pillret. Då var jag förstföderska och helt omogen vid igångsättning. Men jag kanske tillhör solskenshistorierna, många får ju hålla på i flera dygn som förstföderska och omogen.

Men om du har så ont nu låter en vaginal förlossning som att det kan bli väldigt jobbigt...
    Tack för input!

Jo krystandet kan bli grymt jobbigt med ett navelbråck helt klart.

Får väl se vad läkarn rekommenderar. Sitter o väntar på att få komma in
  • KarinIngrid

Ok tid kl 10 idag med läkare för beslut om snitt eller igångsättning i eftermiddag. Det lät igår som att det lutar åt snitt o jag blev tillsagd att inte äta frukost innan ...

Sjukt nervös nu...livrädd för snitt..

Det enda som lugnar mig lite är tanken på att jag kanske får hålla min älskade plupp i eftermiddag.

• KarinIngrid

Verkar inte som de vill snitta ändå. Sitter o väntar på besked om de har tid att ta in mig för igångsättning ikväll...

Suck inne på tredje dygnet av fruktansvärd smärta av bråcket o man får bara vänta o vänta.

I måndags satt vi här 5 timmar. Igår 9 och nu har vi suttit här sen tio.

Totalt träffat 6 olika barnmorskor och 4 olika läkare. Alla klämmer på bråcket som bara gör ondare för varje gång,,,

Varje gång jag rör mig, reser mig, sätter mig, går, nyser, hostar eller typ allt jag gör utom att sitta helt still,,, så känns det som en kniv körs rakt in i naveln..,

Jag är så less denna konstanta smärta som inte leder nånstanns och är helt slut både fysiskt o psykiskt redan innan jag ens har fått värkar hur fan ska jag orka ... Sova kan jag inte heller

Nu väntar vi tydligen på en 5 e läkare som kunde komma om 1-2 timmar för ett expertutlåtande om hurvida bråcket kan bli värre av en vanlig förlossning. Om han säger nej så vill de inte snitta bara för att det kommer göra förjävla ont att krysta med ett bråck. Men samtidigt trodde de inte att de har tid för igångsättning förrän imorn eller torsdsg...

Alltså helt allvarligt så orkar jag inte mer snart...

Skickar de hem mig ikväll igen efter ytterligare en dag i detta väntrum.,, ja då bryter jag ihop ;(

Förlåt för gnäll men var tvungen få ur mig lite...

• KarinIngrid

Fick inget snitt

Men har äntligen fått bli inskriven o sitter nu o väntar på igångsättning..som ska bli nån gång under eftermiddagen...

Har blivit lovad extra bedövning runt naveln för att klara av att krysta när vi väl kommer dit men känns ändå grymt jobbigt eftersom det gör så himla ont bara av att röra mig

Hoppas att det inte tar alltför lång tid nu bara för har ju skitont i bråket.

Jag frågade om de hade nån uppfattning hur länge det kan dra ut och fick svaret att vissa går på ett pa timmar medan andra kan ta två dygn... Så bara vänta o se och stå ut.

Undersökning nyss

Inte minsta mogen hela tappen kvar o noll öppen. Föga förvånande eftersom jag inte haft nå värkar....

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?