Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Dom där citodon hjälpte ju föga. Sömnen uteblev helt inatt och värkarna är regelbundna med 7 minuters intervall. Kommer va helt slut då det är dags att köra järnet. Känns som en kopia av förlossning nr1 förutom att då fick ja stanna där då jag kom in vid 3 på natten.. fick inte super mycket förtroende för barnmorskan som tog emot mig inatt heller, klickade inte. Jag har varit tydlig med hur rädd jag är och det står i mitt förlossningsbrev som dom har i datorn sedan mina autorasamtal men kändes inte alls som jag blev bemött efter det inatt. Åh..

• laila88

Tack så mycket för gratulationerna :) förlossningen gick rätt bra trots att sovdosen (morfin+brickan) jag fick under dagen inte riktigt hjälpte sen att edan bara tog på halva sidan kroppen :) men känslan att ha krystat ut sitt barn och få hålla det slår allt i världen för mig :)

Har två mega jobbiga efter-förlossnings problem. Det ena är att jag känner att jag är förstoppad och riktigt ordentligt dessutom men vågar inte gå på toa heller då jag är öm där nere. Sen verkar jag ha blivit förkyld också! Det gör ju ont som fan att nysa och snyta sig då man just fött barn :( dom hjälpte mig under krystvärkarna att inte göra det för fort, och höll emot med varma handdukar då jag var så rädd att få bristningar. Men blev två små ytliga stygn ändå mest för att det inte skulle vara öppna sår å göra ont då man kissar.

Hur ska jag våga gå på toa då ja är förstoppad? :( och va tvungen klaga att jag är förkyld precis nu..

• laila88
    septemberbarn08 skrev 2015-03-25 00:22:24 följande:

Jag blir inte klok på kroppen nu!

Vid halv fem idag började jag känna mig konstig på något vis och hade ett jäkla tryck neråt. Lite molvärk bak i ryggen trots att jag var uppe och rörde mig. Sen började det komma (för?)värkar som tog i lite och fortfarande med molvärk i ryggen och trots att jag rörde mig.

Tre gånger har jag varit på toa och fått ut lite blodigt slem. Förvärkarna/värkarna har tilltagit och gör ont både neråt och väldigt mycket bak i ryggen, precis som jag kan minnas att de riktiga värkarna gjorde de andra två gångerna. Tog 2 Alvedon vid halv 9 och de har inte hjälpt ett endaste dugg.

Det som får mig att fortfarande tvivla är dels att de inte är riktigt regelbundna, kommer med 4-7 minuters mellanrum.. det i sig är inte hela världen eftersom jag hade oregelbundna värkar bara en timme innan sonen föddes. Men sen håller de bara i sig i drygt 40sekunder vilket jag tycker är för lite. Och dessutom tycker jag inte att de ökat nog mycket i styrka för att ha hållit på såhär länge:(

Samtidigt blir jag orolig av att smärtan känns annorlunda, att det hållit på så länge nu, att det inte släpper när jag rör mig och framförallt att inte Alvedon hjälper. Jag har aldrig i mitt liv tagit mer än EN alvedon åt gången förut och det brukar ha god effekt. Nu har inte ens TVÅ hjälpt!

Fan om man inte haft så långt att åka, då hade det ju varit enkelt att åka in för en snabbkoll. Men att åka 14mil i mörker och sen bli hemskickad tror jag skulle vara droppen för mitt psyke nu. Ställer in mig på en sömnlös natt framför tvn, lär ju inte kunna sova mig igenom den här smärtan iaf:(

Skulle inte tro att dom skickar hem dig 14 mil :) jag tycker även det låter som min början mot förlossning. Hade lite regelbundna och lite oregelbundna värkar med 4-8 minuters mellanrum igår, blodiga slemproppen och inget hjälpte. Åkte in fick sovdosen och vila på ett rum, sen mot kvällen drog de igång och innan midnatt var hon här.

Ska du dessutom till lycksele BB lär dom nog inte skicka hem dig. Då dom inte skickade hem mig som bor bredvid sjukhuset typ :) Dom frågar ju om du bor i stan. Gör man inte det så tar dom nog hänsyn till att man har lång väg.
  • laila88

Grattis septemberbarn08 och grattis LillLouise!:D

All heder åt er som väntar! Men måste säga att förlossningen var en sån häftig grej att gå igenom så jag känner lite sorg att allt är över! Som en liten liten solglimt i all väntan tänkte jag peppa med det :)

Min förkylning eskalerade inte utan har minskat nästan helt. håller med att det värsta är ju rädslan att smitta bebisen som sagt :) dessutom fick jag gå på toan utan problem idag! Nu är vi hemma med den 1,5 dygn gamla Tyra Lo Vilja (mest troligt hennes blivande namn) och det känns underbart! Storebror var lite putt idag över att bebisen får all uppmärksamhet och lite rädsla att inte vara lika älskad. Men nu sitter han med exsambon och bygger legot han fick av honom för han blivit storebror. Så nu är det frid och fröjd. Men snart störtar släkt och familj in resten av veckan så är väl lugnet före stormen ;)

• laila88
    septemberbarn08 skrev 2015-03-25 17:08:02 följande:

Var det du som födde i Lycksele eller blandar jag ihop det?

Joo det stämmer, jag födde i Lycksele :)
  • laila88

Ikväll blev det jobbigt. Mjölken har inte runnit till, en liten dotter med gaser och kinkig. Grät då exsambon va ute med våran hund för att hon var otröstlig för första gången. Lagom till att han var tillbaka hade hon somnat och jag grät istället för henne. Min mamma klagar på att jag inte fyllt diskmaskinen nog mycket innan den skulle tömts innan ja for på BB, faktum är att det var smutsig disk och jag hade inte fått nog med disk för att fylla en hel maskin men sköljer alltid väl. Så nu har jag massa smutsig disk i skåpen.

Sen tog hela kvällen sin topp då hon skrikit konstant helt otröstlig i natt, slutade med att vi bara skrek på varandra och grät på varsitt håll här hemma och jag ringde BB. Vi fick hämta ersättning där inatt och nu sover hon. Jag känner mig sämst.

• laila88
    septemberbarn08 skrev 2015-03-26 05:34:28 följande:

Då har vi precis gått om varandra med andra ord, vi kom ju in vid 4 igårmorse:)

Jobbigt för dig att det blir så kämpigt hemma! :( gruvar mig verkligen för vad som komma skall, dvs tredagarsgråten. Ingen positiv upplevelse de andra två gångerna och anar ju att det blir lika hemskt den här gången. Än är jag på VÄLDIGT bra humör och har inte fällt en enda tår trots att jag är så trött att jag somnar ståendes.

Amningen däremot känns väl sådär. Känner absolut inte samma ångest som de andra två gångerna men fy fasen så ont det gör när hon äter. Med första barnet fick jag ju amningsnappen ganska omgående och med andra barnet ammade jag så kort tid att det aldrig hann uppstå någon smärta så jag har ingen aning alls om hur ont som är normalt egentligen. Hon verkar ju få rätt tag iaf för vårtorna blir inte platta men det gör VIDRIGT ont, inte bara när hon suger fast utan under HELA amningen. Är det normalt? Hur länge brukar det vara så innan det blir bättre?

Jaa verkar ju så :D va roligt att vi är två som varit på lycksele BB här i tråden iaf :) idag åker vi in på kub testet och träffa barnläkaren så blir en sväng tillbaka ändå :) kanske ser till dig då!

Har sovit nån sammanhängande timme nu för första gången sen innan värkarna startade så känns skönt.

Vet faktiskt inte varför det gör ont, men det borde dom på BB veta. Känner nästan att det här tredje dygnets påfrestningar då mjölken inte kommit igång har det varit alldeles för tyst om från personalens sida. inatt var standarafrasen "vi skulle inte farit från BB" hehe.

Borde kanske veta bättre eftersom det är andra barnet. Men fick ju första då ja va 16 år och det är 10 år sen. Jag känner mig helt lost ibland. Så mycket man inte minns och var med om på samma sätt då.
  • laila88
    tovemaja skrev 2015-03-26 08:43:50 följande:

Amningen slutade göra vidrigt ont efter en vecka tyckte jag. Använde amningsnapp en dag för att avlasta de blodiga vårtorna :)

På så bra humör plötsligt, fått sova!

Bra info där!:D skönt att du fått sova!

Att bristen på sömn kan vara så otroligt personlighetsförändrande hehe. Jag var så grinig igårkväll så var nog sjukt jobbigt att va i min närhet.

Får se hur det går i helgen då bebisens farmor ska va här. Sen faster med familj. Tur dom är av den typen som respekterar andra ;) inte som min röjar familj där alla "gör som dom vill och det är det enda rätta"-attityden.
  • laila88

Exsambon eller I kan vi kalla honom. Sa förlåt några gånger inatt efter det värsta kaoset hade lagt sig. Men i allt tumult har jag nog varken hört honom säga nåt dumt eller så har jag nog kontrat med nåt annat fint.. Förstår då folk går isär efter spädbarnstiden..hehe.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?