Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-23 11:10:55 följande:

Jag oroar mig också en del över min dotter som är 5 år. Hon är extremt fäst vid mig eftersom det är mig hon har haft hela livet när hennes pappa som är sjöman kommer och går. Hon är livrädd att jag på något sätt ska försvinna och har till och med frågat om hon inte kan få följa till förlossningen, alternativt sitta i bilen och vänta :)

Det bästa vore om det drog igång när hon är på förskolan så jag bara kan skicka mina föräldrar att hämta henne. Drar det igång mitt i natten kommer dom hit och sover, men risken att hon vaknar av "tumultet" är stor och då vet jag att hon kommer bryta ihop när vi måste åka iväg.

Ett "oroligt" mammahjärta under en förlossning känns sådär. Men jag försöker prata med henne och förbereda så gott det går. Och i vaket tillstånd är hon helt med på vad som ska hända.

Men lilla :) va gulligt att hon frågat så.

Det brukar alltid lösa sig för syskonen vid förlossningar, hörde tillomed på radion om polis som fick rycka in då mamman skulle föda och barnen blev ensamma, men så illa i tajmingen får man hoppas det inte blir för nån ;D

Min son är 9 år så rätt stor :) han hajar ju grejen. Men förra året då jag gick igenom ett tungt missfall försökte jag ha honom hos sin mormor en natt då jag gick igenom den värsta delen. Men slutade med att sambon fick ta med han hem ändå när han skulle lämna övernattnings grejorna för han vägrade stanna där, tror det vart så jobbigt för honom just för att jag aldrig har barnvakt och det blev så tvärt och oförberett, han oroade sig över vad som hände med mig också.

Så att barnen nu är förberedda på hela grejen är ju en bra och viktig sak :) sen att dom vet att det är nånting bra som ska hända då föräldrar måste va borta en liten stund :)
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-02-25 22:50:31 följande:
    Min har några olika repertoarer - han sträcker absolut på sig väldigt mycket och pressar Ut kroppsdelar som jag gissar är fötter och knän så det känns som om magen ska spricka, eller revbenen sprängas. Ibland får han snabba sprattelattacker, ibland sveper han bara runt med alla möjliga kroppsdelar i ett lugnt tempo, lite som om han sysslade med chigong. Men han är absolut lika aktiv fortfarande, fast med mindre svängrum.
    Dom snabba sprattelattackerna, känns det som en tvärvibration nästan?
    Jag tänkte fråga barnmorskan imorgon om det är normalt att det känns som de tvär vibrerar till nästan, som en stor, snabb vibration. Konstig känsla som är svår att beskriva hehe.
    Måste också fråga om de där klicket som låtit någon gång. Om det är bebisens små leder och ifall ja bör oroa mig. Nu vill jag ha bebisen på utsidan snart så jag kan se med egna ögon att den är okej :)
  • laila88

Visst var det nån fler som hade haft piercing i bröstvårtan/vårtorna tidigare?
    Mina har läkt i över 10 veckor men börjat bli mer nu,
    Men märkte att det kommer ifrån mina gamla piercing hål också nyss! Det var ju nått jag var helt ovetandes om att de kunde hända!
    Borde väl va positivt för amming att det finns två "extra hål" förutom dom som redan finns på bröstvårtan? ;D

• laila88
    Mimipig skrev 2015-02-27 16:35:43 följande:
    Japp. Det är ca fyra år sedan jag tog ut dem, man jag kan fortfarande köra igenom en stav om jag testar, de har inte växt igen. Jag har varit lite orolig för att jag ev har förstört mjölkkanalerna, men härom dan fick jag en klar droppe från vänster bröstvårta, men inte från något av piercinghålen. Högra bröstvårtan har ännu inte levererat något.
    Ja, egentligen tror jag inte de är nån fara om nån mjölkgång skulle va kapad man har ju rätt många ändå :) Sen tror ja inte de är så lätt att bara kapa dom.. inbillar jag mig.
    Tog ut min för typ 5-6 år sen vill ja minnas och de läkte ihop rätt fort. Men de är ju som ändå hål en bit in på varje sida kvar ändå och där läker de lite mjölk nu. :D
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-02-27 22:25:02 följande:
    I en bok jag fick av bm stor det bara en kort varningsruta ang amning om man piercat bröstvårtan, att det kan ha förstört all chans. Jag blev lite orolig såklart, men efter att ha googlat loss på FL hittade jag inte en enda som bekräftade detta. Tvärtom verkade alla intyga att det funkat och vissa, som du, att mjölk kommit ut piercinghålen också. Jag känner mig rätt lugn nu. Bröstvårtan är ju bra mkt större än den lilla piercade ytan.
    Men oj? ja de har jag inte heller sett någon som kan vittna om. Skulle va tråkigt att ha gjort en sån tabbe. Men blev förvånad minsann då det rann där också må ja säga :)
  • laila88

Jag har lindex mjuka två-packs amningsbh rosa och grå var dom. Riktigt sköna och tycker formen blir snygg också med dom på. Tvättat ca 2 gånger och lika bra än.

• laila88
    Astilbe skrev 2015-03-03 17:15:16 följande:

Är helt slut efter att ha varit och fått vaxat ben och brasilianskt (det krävs ganska mycket akrobatik för att komma åt numera , men kände ändå när jag kom hem att det var himla härligt att få känna sig så fräsch igen. Sen går jag på toa och får en äcklig snorliknande grej på pappret - kan det vara en del av slemproppen? Eller är det bara universum som ville få balans igen när jag för en gångs skull kände mig lite halvfräsch och tillpiffad?

Skulle också beskriva den så då min kom sist :) ca en dag innan förlossning! Skönt att fått fixa sig så pass! :)
  • laila88
    Mildamilda skrev 2015-03-03 20:30:35 följande:

Angående slempropp så läste jag en väldigt rolig tråd här som handlade om knäppa saker som hänt under förlossningen; det var en kvinna som kom in till förlossningen och när personalen frågade henne om slemproppen gått svarade hon att " nä han gick ut för att lägga pengar i parkeringsautomaten"...

Hahaha! jaa den har jag läst också! Sjukt roligt :D
  • laila88
    Astilbe skrev 2015-03-03 18:27:50 följande:
    En dag innan!!! :-O Jag är nog den enda i denna tråd som inte vill att något ska sätta igång för tidigt. Är livrädd för att denna tjej inte kommer att hålla sig till det inplanerade datumet (har tid för snitt) och istället kommer att göra lite som hon vill...
    Oj, men har läst om även i denna grupp att de är dom som tappat "delar" av den och den återbildats :) så de är nog lugnt!

Men jag vill inte heller att det ska dra igång än! Har en miljon saker att göra :D Min bebis får gärna iaf vänta några veckor till, sisådär v39 kanske jag fått ro i kroppen nog för förlossning och bebis. Samtidigt är man så less ibland på vara som en stor flodhäst och på vänta, och vill träffa bebisen så otroligt så känslorna krockar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?