BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag oroar mig också en del över min dotter som är 5 år. Hon är extremt fäst vid mig eftersom det är mig hon har haft hela livet när hennes pappa som är sjöman kommer och går. Hon är livrädd att jag på något sätt ska försvinna och har till och med frågat om hon inte kan få följa till förlossningen, alternativt sitta i bilen och vänta :)
Det bästa vore om det drog igång när hon är på förskolan så jag bara kan skicka mina föräldrar att hämta henne. Drar det igång mitt i natten kommer dom hit och sover, men risken att hon vaknar av "tumultet" är stor och då vet jag att hon kommer bryta ihop när vi måste åka iväg.
Ett "oroligt" mammahjärta under en förlossning känns sådär. Men jag försöker prata med henne och förbereda så gott det går. Och i vaket tillstånd är hon helt med på vad som ska hända.
Det brukar alltid lösa sig för syskonen vid förlossningar, hörde tillomed på radion om polis som fick rycka in då mamman skulle föda och barnen blev ensamma, men så illa i tajmingen får man hoppas det inte blir för nån ;D
Min son är 9 år så rätt stor :) han hajar ju grejen. Men förra året då jag gick igenom ett tungt missfall försökte jag ha honom hos sin mormor en natt då jag gick igenom den värsta delen. Men slutade med att sambon fick ta med han hem ändå när han skulle lämna övernattnings grejorna för han vägrade stanna där, tror det vart så jobbigt för honom just för att jag aldrig har barnvakt och det blev så tvärt och oförberett, han oroade sig över vad som hände med mig också.
Så att barnen nu är förberedda på hela grejen är ju en bra och viktig sak :) sen att dom vet att det är nånting bra som ska hända då föräldrar måste va borta en liten stund :)