BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nappflaskdjungeln! Vilken storlek ska man ha?? är 260 ml lagom eller blir det för litet fort? är det för mycket? har verkligen ingen aning om hur mycket en bebis dricker
Nappflaskdjungeln! Vilken storlek ska man ha?? är 260 ml lagom eller blir det för litet fort? är det för mycket? har verkligen ingen aning om hur mycket en bebis dricker
Jag har också sånna småflaskor just för att ha med schampo och balsam till mig. På mina det som ett lock precis vid själva öppningen som man kan peta bort med hjälp en en kniv eller möjligtvis naglarna om man till skillnad från mig har några. Det vore väldigt märkligt om dina inte hade någon slags öppning alls. Då kan man ju omöjligt få in något i dem och det är ju det som är hela tanken. Hoppas du hittar något sätt iaf, annars får du kanske gå tillbaka med dem:)
I helgen har jag 3v kvar till BF så då tror jag faktiskt att jag ska ta itu med den där förbaskade väskan som ska packas. Ska köpa hem smådrickor att packa ner och en korsordstidning.. just lösa korsord tyckte jag var ett bra sätt att slappna av mellan värkarna faktiskt;) och vätska måste jag packa ner eftersom jag har så svårt att få i mig det annars om det inte är sånt jag tycker är riktigt gott.
Faaast det är väl ingen brådska med den där väskan eftersom jag med all säkerhet inte kommer föda förrän till hösten!
Är det såna små runda? För dom kan man ju bara skruva av klick-korken på :)
Alltså lite skitsnack här - fy fan vad jag är less på att vara förstoppad!! Kan man råka skita ut ungen alternativt skita igång förlossningen? ;)
Jag vill inte gärna förlösa mig själv i toastolen, men att starta förlossningen gör ju inget :)
Nu kommer en konstig fråga:
Ni som har barn sen innan, vad saknade/saknar ni, klarade ni er utan osv både som gravid, bebis, större barn, barnvagn osv.
Ni som väntar första nu och känner redan nu hur ni känner angående vagnen eller informationer osv.
Tacksam för svar! ;)
Hur kan man inte vilja ha skötbord? Vi byter aldrig blöja någon annanstans om vi är hemma. Är det kanske samma folk som tycker det är ok att lägga en ihoprullad gammal blöja på soffbordet ;)
Vi har använt näsfridan vid varje förkylning och gör fortfarande. Dock inget jag förstår varför man måste ha hemma från start, de finns ju att köpa överallt.
Som svar till till Misty W så skulle jag säga att man (iallafall jag) bunkrar alldeles för mycket inför första barnet. Det är som att man glömmer att Ica fortfarande har öppet till 23, att det finns apotek och affärer överallt och att man är två föräldrar... Dvs, En kan åka en sväng om det behövs:)
Saker som vi använt otroligt mycket under första året... Amningskudden, skötbordet, viaplay, babyvakten (Philips avent) vår kamera vi investerade i, babyfiltar i alla tjocklekar och storlekar, skötväskan, dimerljus på toa och i barnrummet samt mörkläggningsgardiner i sovrummen.
Saker vi knappt/aldrig använde:
Badbaljan med liggdelsinsats, bärselen, babyskor (så söta men så meckigt) alla förbaskade kramdjur som samlar damm ;) han har ändå bara en favorit.
Amningskudde, bärsele och babysitter användes inte till första barnet. Amningskudden fick jag aldrig grepp om hur tusan den var tänkt att användas, men användes till sittstöd när dottern började sitta. Bärselen fick dottern panik av när hon var emot mig, så vi använde den en gång med dottern framåt. Babysittern gick inte hem hos dottern.
Däremot saknade jag en barnvagn som var smidig i bilen och som man kunde klicka fast bilstolen på.