BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jaha, det blev ju ingen bebis denna vecka som jag hoppats, får satsa på nästa då.
Jag har också oroat mig jättemycket för hur/när det ska dra igång. Förra förlossningen tyckte jag var fruktansvärd och nu är jag livrädd för att föda. Det jag oroar mig konkret för är hur vi ska göra med sonen (snart fyra) när det drar igång.
Han ska förstås till barnvakt, mormor och morfar, detta är ordnat sedan länge. Men jag är rädd för att jag kommer att vara ensam med honom när det drar igång, och att jag kommer bryta ihop i panik ganska omgående . Vill absolut inte att han ska behöva se att jag blir rädd, får ont och så vidare. Särskilt som förra förlossningen tog så lång tid och vi antagligen måste stanna länge på BB så att det kommer dröja minst några dagar innan vi ses igen och då är jag rädd att han kommer bli jätteorolig om jag ger honom skäl till det.
Funderar också på hur man skulle göra om det drar igång sent på kvällen eller på natten när han ligger och sover, om man ska försöka härda ut hemma till morgonen för att inte behöva väcka honom och köra iväg honom till barnvakt mitt i natten eller om det är för riskabelt (och om jag ens klarar det mentalt).
Jag tyckte första förlossningen var ett enda stort kaos så inför andra var jag verkligen jättenervös och inte alls särskilt peppad men när det väl drog igång kunde jag ändå lugna ner mig och lita på att kroppen vet vad den håller på med.
Den här gången hoppas jag verkligen att det startar på kvällen/natten så jag hinner stoppa sambon från att åka iväg till jobbet. Bara det startar tydligt, så jag inte vaknar med värkar vid fyra och sen inte vågar hålla honom hemma ifall det är falskt alarm.. då är han ju borta 12timmar sen:/