• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fick mig en promenad på 6,5 km idag, 2 utav kilometrarna provade jag jogga lite (joggade varannan lyktstolpe och gick varannan). Kändes väldigt skönt faktiskt! Jag tar det väldigt lugnt och känner efter och hittills känns det bra. Tror inte det blir några rena joggingpass närmsta veckorna utan ska bara försöka få in några intervaller på promenaderna. Kan ju iaf erkänna att jag fick upp flåset idag ;) nu blir det ett varv till med mammamage-appen, känner att jag faktiskt är väldigt motiverad till att få bort de sista kilona nu. Men till kvällen kommer väl sockersuget igen... Igårkväll klarade jag mig dock på 4st rån med smör o lufttorkad skinka ;)

• ebe91
    Mullan skrev 2015-05-21 10:02:25 följande:
    Tack!! :D det är plastmatta jag helst vill ha under köksbordet, dottern spiller en del när hon äter så det är skönt att kunna moppa av den bara :)
    Nylanders mattor har också fina plastmattor (nylandersmattor.se), dom är ju lite dyrare då man inte kan nyttja 40-50% rabatten där som på ellos. Letade över 1 år en matta till köket, behövde en med ovanligt mått, och den hittade jag där och är jättenöjd!
  • ebe91

Tänkte jag kan tipsa (om jag inte redan gjort det) om ett nyttigt snacks; bananglass! Skiva banan, frys in, ta fram ca 15 min i rumsvärme och mixa i typ 3 minuter till mjukglasskonsistens. Först blir det jätteklumpigt, sen knöligt o sen slätt :)

• ebe91
    Mimipig skrev 2015-05-21 18:41:34 följande:

Är era bäbisar små änglar under sin vakna tid? Walter är god och glad på morgonen, men sen är han rätt sur av sig om han inte blir buren.

Förmiddagarna är han jättesnäll, ligger mycket i gymet och har lätt för att le. Ju längre dagen går ju mer grinig blir han - om man inte håller i han, för då är han nöjd. Men kan ändå lägga ner han 5-10 minuter åt gången på kvällarna innan han vill vara i famnen.
  • ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-05-21 19:55:03 följande:
    Det åt vi för två dagar sen. Håller med att det är jättegott. Vi smaksatte med jordnötssmör och kakao. smile1.gif
    Provade göra nu med frusen mango, svingott!! Går säkert med mogen päron också? Är ju samma konsistens på päron som banan o mango. Ett bra tips o frysa in när frukten håller på att passera bäst-före-datum o är sådär mjuk :)
  • ebe91

Här blev det pizza till middag, och nu håller jag på att spola upp ett bad. Sambon for precis med Bosse till hans föräldrar så jag ska få lite egentid nu. De bor bara 1,5km bort så han är ju hemma på 3 min om det skulle vara ngt :) försökte mata upp Bosse innan de for så jag kanske får åtminstone 2 timmar hemma i lugn o ro!

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-05-22 20:22:16 följande:

Känner mig både imponerad av och avundsjuk på er som är ifrån era små ibland. Här skulle det aldrig funka! Hon äter så pass ofta och är så beroende av mig så jag vågar mig inte iväg på längre turer än 10 minuter.. sambon kan absolut trösta men bara korta stunder, sen är det bara morsan som gäller och så vill hon som sagt gärna äta rätt ofta. Det är jättemysigt och jag njuter egentligen av att vara den enda som kan göra henne riktigt nöjd..men ibland vore det skönt att kunna få fara och handla utan henne och utan att behöva stressa ihjäl mig för att hon inte ska hinna skrika sig blå innan jag är hemma. Får vi bara hem nån napp som hon accepterar kanske det blir lättare:)

Det var första gången nu som vi var ifrån varandra, nästan två timmar blev det innan dom kom hem igen. Det var verkligen skönt att få gå på toa i lugn o ro, blippa på paddan i sängen och bara gå o småplocka hemma. Två timmar kändes rätt lagomt såhär i början, kanske blir längre stunder senare. Har ju fryst in bröstmjölk just för att kunna vara borta ngn timma om jag vill. Bara att jag har möjligheten gör att jag inte känner mig lika kvävd. Sen att jag gärna inte är ifrån han mer än nödvändigt är ju en annan femma ;)
  • ebe91

Hittade ett album idag hos svärföräldrarna på sambon när han var nyfödd-någon månad. Alla har hela tiden sagt att Bosse är så himla lik mig, men alltså! Han är identisk sin pappa. På några bilder hade det lika gärna kunnat vara Bosse som min sambo. Kändes faktiskt väldigt kul att han är lik sambon.

Vem är erat (era) barn mest lik?

• ebe91
    Lavish skrev 2015-05-23 21:59:27 följande:

Sonen är och har hela tiden varit en klon av sin pappa. Varje gång någon har försökt, som de ofta gör, att övertala mig att han börjar bli mer lik mig och få mina drag m.m är det bara att kolla i gamla bilder av sambon för att se att han fortfarande är en klon. Han har ljusare hår än sin pappa, men annars är de nästan identiska. (Det kände jag mig lite bitter över, jag som burit och fött ungen och sen är det ändå bara en pappa-kopia) 

Dottern är fortfarande mer lik sin pappa men hon har även blå ögon som mig, ännu ljusare hår och inte lika mycket av en klon av pappa åtminstone. 

Jag har hört att små bebisar ofta är mer lika sina pappor för att väcka deras fadersinstinkter och övertyga dem om att det är deras barn. Men jag vet inte om det är sant, låter lite suspekt. 

Jag har nästan haft dåligt samvete för att folk bara sagt att B liknar mig, jag känner ju redan att jag har så starkt band till honom just för att jag burit honom länge. Kändes bra för sambons skull att B verkligen är pappa upp i dagen ändå :) Har också hört detdär med att bebisar ska likna pappan till o börja med, men jag vet då inte :p
  • ebe91
    Trollunge85 skrev 2015-05-24 18:08:19 följande:
    Jag kan också bli orolig när det är en sovdag och fundera över vad som är fel. Men jag försöker ta det med ro. När börjar bebisar komma in mer i rutiner? Dvs sova ett eller två långa pass på dagen och nöja sig med det?
    Alltså, vi har ganska bra rutiner som är samma de flesta dagar. Vaknar 9 och leker då i babygymet till kl 10:30/11:00. 11-13 sover han i vagnen. 13-14 åter lek/träning av nacke osv. 14-14:30 brukar han vila i min famn, sen lek/träning till ca 16. Sen sova 16-17, vara vaken till typ 19, sova 19-20 o sen somnar han för natten vid 21/22-tiden. Visst, det kan diffa 30 min hit eller dit men i stort sett ser våra dagar ut så. Sen om vi gör ngt speciellt så skiljer de sig mer, då han ex gärna sover då vi åker bil/går med vagn och gärna är vaken då vi är o hälsar på hos någon.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?