-
O jag undrar vad för bikini jag ska hitta som ska kunna följa med bröstens storlek o samtidigt hålla dom på plats... När dom är fulla i mjölk fyller jag ut en E-kupa och när Bosse har ätit är dom nog en blandning mellan B-C (hade B-kupa innan jag blev gravid). Kommer ju se schysst ut med två helt olikstora tissar när jag precis ammat han ;)snö 81 skrev 2015-05-03 11:41:15 följande:Nä, hm's baddräkter har så lite tyg som möjligt :) Jag ska ha bikini, men jag undrar vad jag ska hitta för snygg bh som kan hålla två sladdrig skinnpåsar på plats?!
-
Köpte en "trådlös babyvakt" idag på biltema, nu när jag öppnade förpackningen har ju enheten som ska vara med barnet sladd... Trodde grejen med trådlös var att slippa det. Blir o lämna tillbaka! Men det var i grannstaden, turligt nog ska jag dit o luncha med några kollegor på tisdag för annars kan det dröja månader innan jag skulle dit igen :)
-
Jo, läste igenom bruksanvisningen också o där står det att man måste sätta in kabeln i väggen... Den var väl mer för att ha i spjälsäng tydligen. Biltema hade två sorter, tog den billigare då vi inte tyckte vi behövde en med vaggvisor, termometer o lampa... Men ska kolla om coop har, annars köper jag en på internet.Slumpan skrev 2015-05-03 21:06:45 följande:Vi har en Philips och den funkar både med och utan sladd. Har du kollat så det inte är så på din också?
-
Oj vad mycket hår! Vacker kille :)Mullan skrev 2015-05-04 20:04:10 följande:
Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :)
Bosse var stark i nacken förut, men har stått stilla sista månaden så nu är han väl inte så stadig för sin ålder längre :) Han är född 8/3. -
Han älskar däremot o stå, man behöver bara hålla i hans händer så står han själv på benen :)ebe91 skrev 2015-05-04 20:26:34 följande:Oj vad mycket hår! Vacker kille :)
Bosse var stark i nacken förut, men har stått stilla sista månaden så nu är han väl inte så stadig för sin ålder längre :) Han är född 8/3. -
Vaknade precis av mig själv, Bosse har sovit i 8 timmar o det är 9,5 timme sen senaste amningen?! Guuud så skönt. Men nu får han mat, o han verkar rätt hungrig ;)
-
Nu bär det av till grannstaden för att luncha på stan med 2 kollegor, hoppas Bosse fortsätter vara på strålande humör så vi kan äta o surra i lugn ro :) ena kollegan har med sin 5-månaders bebis, är så kul att se hennes utveckling och veta att det snart är våran tur :)
-
Jag klipper, och har gjort det sen han föddes. Undrar dock om jag har en sax för vänsterhänta för kan inte ha han i famnen o klippa utan måste ha han liggande framför mig...Mildamilda skrev 2015-05-05 18:10:08 följande:
Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.
-
Våran kille älskar att bada, var beredd på en skrikfest första gången men han bara njöt :) oftast badar han badkar med pappa, och någon enstaka gång har han badat i baljan.Lilj3 skrev 2015-05-06 08:50:04 följande:
Vilka söta bebisar alla har! Idag vaknade jag upp till en nöjd och pratglad liten kille. Eftersom han verkade så nöjd passade jag på att bada honom. För första gången verkade han tycka om det och sparkade glatt med benen i vattnet. Inte ens när jag tog upp honom blev det ledsna miner.
Tycker era små om att bada?
Nu har B blivit förkyld också :/ jag har haft känningar i en vecka men har inte riktigt brytit ut, nu snorar han en del så nässugen kommer verkligen till användning... -
Tänkte också bjuda på ett foto, han är nu 8 veckor och ler för det mesta (förutom när man ska ta kort...). O han har, jämfört med de flesta av era gullungar, minimalt med hår ;)