Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Grattis Kpax! :D hoppas de kommer in lite bilder här också, dom som känner för det :)

Och grattis alla andra också! Tror jag missat flera födslar!

Så mysigt att få ha sin lilla bebis på utsidan! Jag är avis! :)

• laila88

Skumbollen: Här är en till som plöjer one born every minute! ????

Vet inte om det är smart eller inte dock. Blir ganska skrämd av vissa förlossningar och gråtattacker till vissa. Lite självplågeri nästan haha!

• laila88
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 09:31:07 följande:

Vi får peppa varandra med barnvagnspromenader i den här eller om vi skapar en ny tråd. Känns skönt att läsa om fler som haft viktuppgångar och bristningar och verkar ha överlevt trots allt

Absolut! Vi har ju tur att vi får fina vårvädret att promenera i :) (har nog nämnt det tidigare) men är så taggad på vårens bebis mys bara :D
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-03-10 09:57:28 följande:

Men fy fan vad irriterad jag blev av att titta på one born every minute. En kvinna som ska föda sitt fjärde barn och har med sig äldsta sonen (18 år) och maken. Dom sitter och skrattar åt henne hela tiden när hon har ont och mannen leker med alla prylar i salen. Vilket jäkla stöd!

När hon tar lustgasen hånar han henne för att hon sagt att hon vill föda helt naturligt. Vad är det för fel på folk??

Men så vidrigt! Ut med fanskapet! Ja vissa i det programmet verkar verkligen blåsta! Det var nån snubbe som bara satt inne i telefonen och brydde sig inte om hon som var mitt i förlossningen och har ont. Då blev man förbannad också!
  • laila88
    Mildamilda skrev 2015-03-10 10:40:18 följande:

Jag har också kollat lite på det! Men tycker det är svårt att höra vad de säger... Sen ser det så roligt ut med deras lustgas, det ser ut som de röker den. I Sverige är det ju en större mask som man håller över hela mun och näsa, visst?

Jaa jag tänkte också på det. Och helt ärligt känns det i mina ögon mycket bättre med en sån där "pipa" än dom masker vi har. Ja fick lite panik av att ha masken över näsan och munnen sist så de blev aldrig nåt för mig. Dessutom tycker jag det luktar så hemskt i masken också, det slipper man ju med munstycket som man bara stoppar i munnen.
  • laila88
    Skumbollen skrev 2015-03-10 10:45:41 följande:

Haha! Det avsnittet såg jag inatt! Helt sjukt!

Överlag så gillar jag lite att folk är feta orakade tandlösa idioter annars, det får mig att känna mig lite bättre till mods och älska min man lite extra :)

Hahah jaa jag håller med!
  • laila88
    Skumbollen skrev 2015-03-10 11:11:43 följande:

Det går att plocka av masken och suga rakt på slangen, så säg till om du inte gillar masken :)

Jaså! Tack! det var ett väldigt användbart tips såhär innan de är dags :D
  • laila88

Någon av er som fött barn förut eller hunnit nu, som provat akupunktur? Jag funderar på testa det. Undrar bara lite vad andra säger om det :) Har inte hört av någon som fått det i samband med förlossning innan.

• laila88

SUCK, varit inne på en blogg idag som jag följt lite sporadiskt, där en tjej som födde barn för ett tag sedan verkar ha de bara hur bra som helst. Rosa skimrande dimma lixom. tre (TRE!) dagar efter förlossningen la hon ut en bild där hon skriver att kroppen gått tillbaka till nästan normala. hon blev alltså smal DIREKT. känns som en sån fejkad fasad alltihop!

Det är vad jag gillar här, vi kan klaga och vi kan prata om bristningar och depp och allt möjligt. Inte en fejkad rosa skimmrande fasad! Även om vi är positiva OCKSÅ! :) 

Så tack för det!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?