Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-01-22 09:27:04 följande:
    Man hör ofta gravida som älskar lukten på besinstationer, asfalt eller typ grus. Sägs att det kan bero på nån brist på typ järn eller liknande.

Annars är det kanske bara så att som gravid är man konstig :)
    Intressant! Jag har ju järnbrist dessutom, så då är det kanske därför jag blivit konstig! :D haha
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-01-22 09:37:19 följande:
    Vårt flicknamn, Irma, fanns inte med alls på topp 100. Pojknamnet, Tage, hade plats 79. Känns helt ok! :)
    Tage var ett mysigt namn :) Känner en som heter det och tror han är kring 80års snåret. På senaste året har jag hört ganska många bebisar fått såna namn som Folke, Helge och såna där namn som jag bara vet dom i min morfars generation hette, det är som fint tycker jag :)

Namnen går väl som klädmodet runt och runt :) Men känns ändå som nytt då det kommer igen efter att ha varit borta ett tag.

Vi har inga pojknamn. Bara flicknamn, plus att jag förlitat mig på ultraljudet och handlat mycket rosa bebisgrejor :) Så kommer en pojke så får vi både svårare med namn och måste byta ut bebisgarderoben en hel del.

Ett av namnen jag vill ha som förnamn är Tyra efter min mormor :)
  • laila88

I mitt fall är det helt tvärt om.
    Jag har ingen som velat känna på min mage. Det har hänt att mina kompisar som bor i andra städer har frågat om ja har någon ny bild på magen nån gång.
    Men annars är det nog bara jag, min son och bebisens pappa som känt på magen.

Tycker det är nästan lite tråkigt att ingen uppmärksammar magen alls. Det är ju en jätte aktiv bebis som har levt rövare där inne sen vecka 17 typ. Så är mest bara jag som tok njuter av sparkarna och min son som känner ibland, men han är inte direkt super intresserad av att känna heller.
    Så magen och jag är lite ensamma, Bebisens pappa har inte varit här på snart två månader heller så det var länge sedan han kände också.
    Inte min mamma eller nån familj eller släkt har velat känna heller. Men har en konstig familj/släkt som inte alls är fysiska av sig.

• laila88
    tovemaja skrev 2015-01-24 19:12:08 följande:

hm... någon annans slempropp som börjat lossna? Det MÅSTE vara vad som pågår här, även om jag aldrig varit med om detta förr. Jag vet att det inte betyder att förlossningen är nära, men någon som vet om det stämmer att den alltid återbildas om den lossnar "för tidigt"? Vill ju inte att Plutt ska råka ut för infektioner och liknande...

Är i början av v.35...

Min enda erfarenhet av det är dagen innan min förlossning drog igång sist så kom den. Min dåvarande svärmor sa att de va skitsnack att de inte finns nåt som heter så. hehe..

Men är tvärsäker på att det var den kom då för mig i alla fall.
  • laila88
    Skumbollen skrev 2015-01-25 19:30:22 följande:

Här är det ingen som klappar på magen, när jag väntade sonen klappade en bekant till familjen på magen när jag var i vecka 20 typ och bara kände mig fet och trött, jag tog ilsket tag i hennes bröst och sa hej på dig med... Ryktet spred sig sen dess är alla noga med att fråga om de får känna :D

HAHAHA!! Sjukt rolig reaktion! ;D 
  • laila88

Haha med tanke på att man drömmer om bebisen, och konstiga sådana dessutom. Drömde inatt att bebisen föddes med ALLA tänder utväxta och framme, haha. Så knasigt. Tror de var en pojke dessutom, trots att vi fick höra på UL att de såg ut att va en tjej :) Har tänkt på de ibland nu på sistone att, tänk om dom sett fel och nu har ja skaffat massa rosa grejer :)

• laila88

ÅHH, Nu blev vårt namn som vi haft nästan bestämt i över ett år förstört! Bebisens pappa sa vårt tänkta namn till sin syster som TOTALT sågade det :( Så nu blev han påverkad av henne. Jag blir så himla arg och besviken!! Det är INTE ok att säga dåliga saker om baby namn som man bestämt :(

Jag försöker säga till honom att alla namn går att göra fula rim eller retning med, men verkar inte riktigt bita.

Dom själva har valt namn på top 10 på namntoppen. Skulle aldrig få för mig att säga något dumt om deras val. Men dom var ju smarta nog att hålla tyst tills deras barn kommit.

Från och med nu har jag satt yppningsförbud på våra namnplaner så han inte säger nå mer som blir förstört :(

Tänker dock inte ge upp "mitt" eller vårat namn så lätt, det är ju vad vi tänkt oss från första början och vad vi kallat bebisen i magen nu.

• laila88

Oj vad man inte hinner hänga med här :) Har flyttat in i min nya lägenhet och flytta så här gravid var verkligen ingen hit. Kan inte bara kika på så jag har lyft och kånkat lådor och städat och klättrat och haft mig. Vilket resulterat i massor med förvärkar och sammandragningar och övrigt ont. Men nu är det bara upp-packning som ligger och trycker på mitt samvete :)

Har skruvat ihop spjälsäng nu också :) 

Helgen som var hade mina fantastiska vänner ordnat en överrasknings babyshower åt mig :D Aldrig blivit så överraskad någonsin, ingen har sagt något utan planerna var att jag skulle ta sonen och åka till en kompis i en stad 13 mil här i från för att bara umgås och ha trevligt.
    Väl framme så åt vi lunch på stan sedan skulle hon "hem och mata hunden". Inte ens då jag såg marschaller utanför huset och kände lukten av popcorn nere i hallen anade jag något ;D
    Såg heller inte alla ballonger och skylten "välkommen till Lailas babyshower" i öppningen till vardagsrummet då jag bara gick å kikade åt andra hållet i hallen där uppe medans jag gick. Men väl inne i vardagsrummet hoppar alla fram inklusive min son som hade fått veta det i smyg :D Och min bästa vän som bor 120 mil bort hade kommit hit bara för det :D Som dom hade planerat ihop det.

Blev alldeles varm i hjärtat. Lekar, massa gott fika, tipsrunda och fiskedamm och hela köret :D Till och med en sån där blöjtårta som man sett om i tv ;D
    Riktigt uppskattat kan jag lova :)

• laila88
    Trollunge85 skrev 2015-02-03 17:21:04 följande:
    Vad roligt! Verkar som dina vänner fixat ihop något riktigt bra.

Hoppas du passar på att vila nu efter allt flyttande, uppackningen kan vänta. Vi flyttade till hus i maj förra året och än är inte allt på plats, däremot har vi färre och färre platser som inte är organiserade (dvs det är bara framtida barnrummet och källaren som är fullt med bråte och ouppackade saker). Det får ta den tid det tar tänker jag. Men det är klart, vi har ju renoverat parallellt och därför inte kunnat packa upp allt. 

Blir det barnrummet som packas upp/färdigställs först?
    Nää det är sant :) så länge det är någorlunda levnads standard :) har fixat köket och badrummet först. Sen kommer bebisen inte få något eget rum på ett tag så jag fixar till en bebishörna i mitt sovrum mot helgen :) Men låter det ta sin tid nu, Så jag inte framkallar en tidig förlossning av allt slit haha :D
  • laila88
    sommarstad skrev 2015-02-03 17:42:03 följande:
     Vilka söta vänner du har :)
    Kpax skrev 2015-02-03 18:20:22 följande:
    Åh vad fint gjort! Det var du verkligen värd, du som haft det kämpigt :)
    Jaa det tog rakt i hjärtat :) Mmm det var nog det dom tänkte, att dom ville fixa nåt kul efter allt som varit :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?