Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2014-11-19 18:21:39 följande:
    Blev så för mig då ja va gravid första gången. Fick inte lust på säkert 1,5 år efter förlossningen trots att ja försökte. Men fick aldrig mer lust för sonens pappa heller så var nog lite därför också.

Är ju inte direkt konstigt då kroppen har fullt upp med allt annat som händer ;D 

Nu skulle jag dock va helt galen i min förra sambo(bebisens pappa) ^^.. typiskt man blev åt det hållet den gång man blev lämnad ensam i graviditeten, haha :)
    När jag väntade dottern hade jag kunnat kasta mig över min dåvarande sambo :) men då var det han som var helt ointresserad. Kanske därför jag var så på eftersom att han aldrig ville.
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-11-19 19:22:07 följande:
    Att man skall röra på sig har väl att göra med att man skall minska risken för blodproppar? Stödstrumpor är ju också bra för det.

Sen är det ju superviktigt att kolla hur sjukvårdsförsäkringen ser ut för det land man åker till, men sånt antar jag att ni har koll på :)

Tycker ni båda är modiga som vågar ge er iväg! Jag blir avundsjuk :)
    Ja, kolla alla försäkringar.

Jag var utomlands när jag var i v.20 med dottern. Flygresan var ju bara drygt 4 timmar så det gick ju bra, men jag tyckte det var jobbigt med maten. Jag var så nojjig att jag skulle få i mig något som inte var bra för bebisen.

När jag var gravid i mars i år var vi till Kap Verde, den flygresan tog ca 8 timmar, men då var jag ju precis nygravid så det var ju lugnt. Dock slutade det i missfall när vi kom hem.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2014-11-19 20:00:47 följande:
    Jag hade också kunna tänkt mig att börja med att komma tillbaka halvtid men tror det blir svårt att få det funka med jobbet. 

9 dagar låter ju lagom. :) Tänker dessutom att det finns risk/chans att man går över tiden och då är man hemma väldigt länge utan att göra nåt och jag förstår verkligen inte vad jag ska göra den tiden. Ska tilläggas att jag aldrig haft mer än två veckors semester så jag vet inte riktigt hur man gör när man är ledig. Jag vill inte heller slösa på föräldradagarna utan jag vill ju använda dem tillsammans med barnet.

På jobbet kommer de redan 1 dec ta in min vikarie, både för den ska hinna lära sig ordentligt innan jag går hem och för att min kollega slutar denna månad och hennes ersättare kunde inte börja tidigast mitten av januari och ha endast en personal med min tjänst som dessutom är gravid är inte så hållbart för företaget . Planen är att jag ska lära upp båda de nya och dessutom hinna sitta med arbetsledaren för sätta rutiner för alla arbetsuppgifter som jag och min kollega har innan jag går hem. Så jag kommer nog behöva jobba så länge som möjligt ;)
    Min vikarie har börjat 1/11 dels för att vara en extra resurs för oss i några månader, vi är 4 st med samma tjänst, och dels för att hinna lära upp sig inför min ledighet.
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-20 07:57:04 följande:
    Min (och min sambos) sexlust finns, dock så blir det mindre än vanligt nu - MEN jag tycker det är obehagligt när jag känner bebisen sparka där inne medans vi har sex haha.. Sen är det jobbigt att hitta en ställning som känns skön då jag redan är ganska stor om magen. Bakifrån och liknande går inte å det gör ont haha..

Lite trist då vi ändå haft ett väldigt bra sexliv innan jag blev gravid - men jag förstår ju att det kommer bli annorlunda nu. och det är okej det med :) 
    Ja, det är lite obehagligt när man har nån där inne i magen. Jag får sammandragningar och få ställningar funkar överhuvudtaget.

Vi hade ett jättebra sexliv innan jag blev gravid och det är väl därför som detta tillstånd känns extra jobbigt!
  • snö 81

Fy vad less jag blir på kläder som är "könsuppdelade" i färg. Fick ett mail om 20% rabatt på Geggamoja.se, men allt är antingen i turkost eller cerise. Vi vet ju inte vilket kön bebisen är och oavsett kön så gillar jag inte konceptet rosa/blått på ett barn.

Jag kan ju beställa en sovpåse i cerise som jag kan använda oavsett vad det blir, men jag hade hellre valt en i orange, grå eller en fin grön färg.

• snö 81
    Astilbe skrev 2014-11-20 17:08:33 följande:

Hemma från hjärtultraljudet och allt såg bra ut. Har varit en riktig milstolpe för oss så nu äntligen ska det börja shoppas och njutas på riktigt! smile1.gif Var även hos min kiropraktor pga smärta i ländryggen och han sa att det var superviktigt att sova med en kudde mellan benen. I alla fall om man börjar få ont i nedre delen av ryggen. Har sett gravidkuddar på nätet men har någon testat det? Tycker de ser så enormt stora ut...

Ha, hur tusan ska man få plats själv i sängen med en sån kudde?! :)

Jag hade en helt vanlig kudde mellan benen när jag var höggravid med dottern.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-11-20 13:38:10 följande:
    Jag det är hopplöst med att hitta neutrala kläder. Jag har köpt en svart/vit body på Åhléns och en marinblå onepiece. Annars har jag lite svart/vit grå, orange kläder efter dottern. Jag har en miniåkpåse till bilstolen efter dottern som är grisrosa, det passar inte så bra om det blir en tjej.
    Är den åkpåsen speciellt till bilstolen eller är det som en vanlig overall, fast utan ben, som man kan hitta på typ Lindex?
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-11-21 08:22:33 följande:
    Haha, nu börjar jag ju fundera på vilken ort det är smile2.gif . Dorothea, Vilhelmina, London, Paris? smile1.gif Finns så många att välja mellan ju!

Personligen tycker jag både Dorothea och Vilhelmina är jättefina namn om än lite långa. Det blir kortare namn på våra tjejer och i andranamn kommer de att döpas efter farmor och gammelfarmor och i tredjenamn efter min syster och mamma troligtvis.
    Ja, man blir ju lite nyfiken ;)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-11-22 10:23:31 följande:

när tror ni första bebisen i denna tråd kommer? Jag tippar på sent januari- tidigt februari! Blir spännande!

Jag hoppas att det inte blir alltför tidigt. En kompis till mig har fått sina två barn i v.29-30. Ingen höjdare, men dom lever ju och mår bra idag.
  • snö 81

Träffade våra kompisar igår som bara har 4 veckor kvar till BF. Känns som att det går superlångsamt för mig och jag längtar galet mycket till jag också är på sluttampen och kan börja fixa och förbereda.

Vi får iaf hem vår vagn idag som vi hittat på Blocket. En Mountain Buggy som är använd endast 9 månader. Vi kör på den som liggvagn till att börja med eftersom den kändes så bra, sen får vi se när det blir sittdags hur vi gör då - eftersom den är framåtvänd.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?