Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-10-18 17:58:46 följande:

Idag blev det till slut tre par gravidjeans från hm. Ja, de är för korta, men jag har insett att det är vad som står till buds. Jag är 177 cm, har 36 i benlängd i jeans vanligtvis. Nu får det bli ankelfashion. Jag gillade helt klart modellen skinny bäst, mjukast, om någon annan långis söker tips.

Jag är 174 och kan tipsa om att äldre hm-jeans (säg för 2-3 år sedan) är mycket längre än dagens så hittar du några på blocket eller kan få låna av vänner så testa!

Jag har kvar två par från dotterns graviditet och så fick jag låna ett till par av en kompis och de är alla tillräckligt långa
  • JhjärtaK
    Chuckiiii skrev 2014-10-19 10:14:50 följande:
    Har oxå en vagn vi håller utkik efter på blocket! Har än så länge fastnat för Emmaljunga Viking. Sambon gillade den jättelikt, jag gillade mest att man kunde köpa till zebrasuflett!

Men vi ska även höra med bekanta med kontakter vad den kostar i Polen där den faktiskt tillverkas:)

Tänker oxå att man kan vänta till årsskiftet, eller om man ska 'sprida ut' utgifterna?
    Oooh! Kan du kolla vad deras double Viking kostar där också? Vi är nämligen ute efter den som tvillingvagn

Hade ingen aning om att de tillverkades i Polen.
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-10-19 16:06:22 följande:

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Låter som hud eller kanske en kombo av hud och talg från talgkörtlarna på bröstvårtorna. De blir ju mer aktiva under graviditeten.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-19 18:48:57 följande:

Fy bubblan idag är jag trött! Dricker alkoholfri rosé i soffan, hade behövt ett järn! Hoppas på go placeboeffekt nu ;)

Insåg förut att även jag har jackproblem efter att jag inte kunde stänga jackan i ösregnet... Sååå... Bonprix sa ni? :)

Haha, jag hade inte heller tackat nej till ett glas riktig rosé eller ett iskallt glas vitt (mmmmmmm....).

Var inte alls sugen på alkohol när jag var gravid med dottern men denna gång så är jag det, riktigt frustrerande :-P
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-20 14:13:38 följande:

Här är den bästa bilden hon fick till. Upp- och nervänd bebis i halvprofil :) phpGEMba811907.jpg

Ryggraden syns fint och tydligt iaf

Den bilden var ändå bättre än den bästa (och enda) vi fick av dottern på RUL. Hon ville inte alls samarbeta
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-20 14:36:30 följande:

Här är vår bästa bild :) ingen klassisk söt profil här inte :) händerna bakom huvudet känns ju lite chill dock :) phpSGTDFR99503.jpg

Haha, vad är vad? Är det liksom en "genomskärning" av huvudet med hjärnhalvorna längst upp?
  • JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-20 19:16:42 följande:

Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha! phpUfZsDj14780.jpg

Jättefina bilder och grattis till sonen!
  • JhjärtaK

Igår var första gången som en på jobbet faktiskt pekade på min mage och typ "ja där är det väl saker på gång?" Hon visste inte om graviditeten men iom att jag hade en rätt så "gravidig" topp på mig och i vanliga fall har en platt mage så vågade hon väl.

Går in i vecka 18 imorn eller på torsdag (därom tvistar de lärda) och sen är det bara en vecka kvar till RUL! 30 oktober är inbokat .

• JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-21 08:46:39 följande:

Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)

Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.

Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :)

Jag tycker att Viola och Freja är väldigt fina men de har "tagits" väldigt nyligen inom bekantskapskretsen men ni kan ju ta dem istället

Tycker också att Leah, Asta, Elvira, Julia, Svea är fina men samma sak där
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-21 19:35:21 följande:

Mage v 19. Det är liksom inget snack om vad som döljer sig där inne längre. Var just hos frissan som hade helkroppsspegel. En främmande heffaklump satt mittemot mig hela tiden. phpwUOxN238287.jpg

Jättefin mage!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?