BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ang att jag skrev att jag födde utan smärtlindring. Det var på inget vis för att slå mig själv för bröstet eller nedvärdera smärtlindring. Jag gillade inte lustgasen (har lite klaustrofobi så att andas med motstånd var inget för mig) och jag hann aldrig ta epidural.
Självklart skall man ta den smärtlindring som man vill ha och som erbjuds. Det finns ingen prestige i att föda utan (enligt mig iaf). Likväl tycker jag inte att det finns någon prestige med att föda vaginalt utan KS ser jag som ett fullgott alternativ. Båda har sina för- och nackdelar men det viktigaste är ju att bebisen (bebisarna) kommer ut, skit samma vilket väg säger jag
Eftersom även andragångsföderskor (och tredje osv) var välkomna i tråden så tycker jag att alla skall kunna skriva om allt kring graviditet och förlossning. För det så behöver man ju inte ta upp alla hemskheter man hört om men oroar man sig för eller vill ha information om ex KS så måste man väl få dela med sig och fråga? Likväl som många av oss oroade dig för/oroar oss för mf och rådfrågade kring symptom som försvunnit etc?
Vill ni som absolut inte vill läsa om förlossningar kanske att vi skriver något kort innan vi gör ett inlägg om det? Typ "OBS, handlar om KS" eller liknande?