Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-08-16 18:21:04 följande:
    Ja, idag har jag varit på bra humör (har även varit ensam hemma 90% av tiden, sammanträffande...;)) så jag passade på att försöka förklara. Tror det gick rätt bra. Säkrade dessutom bonuspoäng genom att erbjuda mig att hämta en av hans kompisar så han slapp cykla hit i regnet. Siktar på girlfriend of the week.
    hehe jag tror de är en bra teknik! jag försöker också väga upp lite grann. om man är super bra all övrig tid så får dom faktiskt stå ut då hormonerna regerar! ;D

har också varit ensam hemma, då sambon jobbar i helgen så blev det mycket ensamtid i helgen, spenderar det mesta av tiden liggandes på soffan.. uäk.. längtar efter att må bra och va pigg igen!

föresten, såg att denna tråd låg under första barnet. fick mitt första barn för nio år sedan så känns som å börja om från början ;) har nog glömt mycket. så hänger gärna kvar här ändå :)
  • laila88

Godmorgon allihopa! :)

Det slog mig nu att imorgon måste jag tala om för mina lärare på utbildningen jag går att jag är gravid..igen. förra gången hann jag just tala om så blev det missfall.

Men nu har jag gått längre. Det jag utbildar mig till är inte riskfritt för gravida..tvärtom. Så jag tror jag ska prata med bm och ev. någon annan som vet hur jag ska hantera detta. Tills vidare får jag kanske göra teoretiskt arbete.

Känns dock lite jobbigt att måsta tala om så här tidigt då inget är säkert ännu :/ bara manliga lärare också, men det ska nog inte ha nån betydelse.

• laila88
    Kpax skrev 2014-08-17 10:47:36 följande:
    Nu blir jag ju himla nyfiken på vad det är för utbildning! Men du kanske inte vill berätta? :)
    Jaa jag tänkte att då mitt namn är ganska ovanligt i kombination med utbildningen så blir ja ju jätte offentlig med graviditeten nu :) hehe. Men de må väl va hänt. Ni här är nog inga skvallrare direkt..hoppas jag! ;D

Det är svetsare jag utbildar mig till :) och då oroar jag mig för om ventilationen är bra nog. Det förekommer ju en del farliga gaser och sådant.
    Vi har sån där punkt-sug som man flyttar kring svetsgodset men jag anser att röken ändå kommer dit jag andas.
    Det tycker inte mina lärare, jag vet att dom borde veta bättre än mig med deras erfarenhet, men dom bär inga foster i sig heller som dom behöver oroa sig för.
    MMA svets är det jag ska syssla med nu då det drar igång igen.
  • laila88
    Kpax skrev 2014-08-17 11:14:41 följande:
    Äsch, det krävs ju att någon som känner dig hänger i den här tråden :)

Förstår att du känner dig lite orolig, jag tycker det känns jobbigare med såna där "osynliga" faror, har man ett tungt jobb är det ju liksom inget snack!
    Jaa det är också ganska lite information och säkerhet i kombinationen gravid-svetsare. Kommer vara en rätt krävande student imorgon ;) har sparat ett långt dokument om skyddsåtgärder och sådant.

Men vad gör man inte för att hålla sig på säkra sidan :) till och med avstå sushi ;) oj så sugen ja varit på det senaste tiden! :)
  • laila88
    Kpax skrev 2014-08-17 12:29:37 följande:

Det där med sushi ja!

Jag läste att man kan äta nygjord sushi, men all restsurangsushi är väl nygjord? Varför finns det då "gravidsushi" på menyerna?

Jaa jag ha läst det med, men känner mig osäker om man vågar lita på att det är nygjort. Gravidsushi har jag aldrig sett, fråga på restaurangen! Skulle va intressant å höra vad de är för speciellt :)

Sambon och sonen har pratat om att göra egen, ska peppa dom i veckan så ja får min älskade sushi :)
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-17 13:12:37 följande:

Rent statistiskt är det mycket säkrare att äta sushi ute på restaurang än att göra det hemma, det är många fler som blir magsjuka av egengjord sushi. Om ni ändå vågar er på att göra egen så se till att fisken har varit fryst i minst tre dygn i minst -18 grader. 

Oj det trodde jag inte! Men jag är tveksam på restaurangen här, det är oftast sushi på buffé och då får man känslan att den ligger framme länge och säkert återanvänds om det blir över. Men ska undersöka saken :)

så himla bra med såna här forum så man får veta av andra sånt som man har noll koll på :D
  • laila88
    Hanna1989 skrev 2014-08-17 23:48:30 följande:

Flög till Stockholm idag och min kompis sa att jag inte skulle gå igenom den där "ramen" "kroppsscanningen" i säkerhetskontrollen så gick vid sidan av efter att ha pratat med personalen, åkte med jobbet och alla vet ju absolut inte om att jag är gravid så det blev lite stressigt att hinna före alla andra, på hemvägen får jag satsa på att halka efter tror jag. Men detta hade jag ingen aning om?? Någon mer som hört om detta?

Ang sushi så har jag ätit det en gång : ) berättade att jag var gravid och hon försäkrade mig om att det givetvis alltid var färskt och det var säkert för mig. Vårt stamställe så litar på dem till 100 % däremot kött är sååå tråkigt att äta nu när allt måste vara helstekt, då kan det kvitta..torrt ju.

Har lärt mig hantera illamåendet genom att alltid ha med mig yoghurt, fil, frukt el macka och äta så fort det smyger sig på så försvinner det : )

Ännu en grej man inte får göra! Det hade jag ingen aning om heller.

Fast då jag flög sist visste jag inte att jag var gravid så har hunnit både springa genom såna, äta sushi och dricka två öl utspritt på två tillfällen innan jag visste jag var gravid.. Även brieost och blodigt kött hann jag med. Känner mig inte direkt orolig dock även om jag är petnoga nu då jag väl vet om att jag är gravid :)
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-18 18:50:36 följande:

Alltså min jäkla foglossning, jag håller på att krevera! Började jobba idag och att sitta i en kontorsstol i några timmar i streck var INTE något min korsrygg uppskattade. Brännande molvärk som gjorde det svårt att koncentrera sig! Hur skall jag kunna jobba i 7 månader till???? Och jag vill verkligen inte sjukskriva mig förrän tidigast i slutet av januari, sitter på ett jätteintressant uppdrag och skulle känna att jag verkligen lämnade kunden i sticket

Kanske kan du kolla efter en ergonomisk stol av nåt slag? :) som känns bra, prova ut nån riktig en som blir balsam för fogarna? :)
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-18 19:30:09 följande:

Har redan en bra stol och jobbar som konsult så kan inte begära att kunden skall köpa in en annan stol till mig. De vet ju dessutom inte att jag är gravid än heller. Får nog bara stå ut och be min bm om att boka in akupunktur. Har förstått att det hjälper vissa.

Jaså ja, jag hade inte så mycket foglossning sist så jag minns bara att jag använde det där bältet/gördeln. Men tens apparaten då, kan det funka mot foglossning tro? Lånade hem en sådan med inför förlossningen förståss men tänkte att det kanske finns fler användningsområden.
  • laila88

Min sambo lämnade precis mig

Klarar inte två barn själv så gör nog abort. Så lämnar gruppen nu. Lycka till alla.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?