Inlägg från: Chuckiiii |Visa alla inlägg
  • Chuckiiii

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pyret 85 skrev 2014-08-06 07:43:48 följande:

gick in i v.7 idag och ryggen har känts bättre nu i två dagar. Igårkväll när jag lagt mig kom jag på att jag inte haft ont alls. så det känns skönt,

Förutom brösten så har jag inga nämnvärda symptom. pyttelite illamående emellanåt men inget att snacka om.

Blir hälsosamtal hos BM på fredag.

Vad har du haft för ryggont? Har haft sjukt ont i ryggen i 2 dagar, men jobbar just nu sjukt långa dagar så hinner inte vila upp den:/. Har ont som en trötthet i ländryggen, men tänkte inte att det hade med graviditeten att göra..
  • Chuckiiii
    Joooj0 skrev 2014-08-08 12:07:01 följande:

Vad gör ni åt er ryggvärk? Min håller i varje dag och gör mitt illamående ännu värre, måste ta mig till Apoteket idag och skaffa nått, så man känns som människa någon dag...

Hur ter sig din ryggvärk?? Har oxå ont men trodde inte det kunde ha med graviditeten att göra?

Tänkte gå till Apoteket o se vad man får ta för smärtlindrande..
  • Chuckiiii

Alltså ryggen! Jag dör! Inatt kunde jag inte sova, varken på rygg, sidan eller magen! Gick upp mitt i natten o tog ett hett bad så avtog det liiiite!

Nån mer? Kan man hoppas att detta är övergående? Vägrar få smärtsam foglossning i vecka 8:((

Nu ska jag till jobbet, laddad för en härlig 15h dag:((

• Chuckiiii
    JhjärtaK skrev 2014-08-13 09:35:43 följande:

Här kom foglossningen också igår och gick in i vecka 8 idag! Så jäkla tidigt men har inte så ont som du har, usch! Vetekudde kanske hjälper så att du slipper gå upp och bada? Har du fogbälte?

Vetekudden hjälper knappt! Ringde mvc häromdan men nu har det blivit mkt värre!

Det värsta är att jag typ inte har tid att gå dit, jobbar ons-fre och åker på semester på lördag, men måste kanske klämma in det tidig fredag..

Inget fogbälte, är det nåt man kan låna på mvc?
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-08-15 22:50:26 följande:

Usch, jag önskar nu att jag var vältränad. Kul med en degig lönnfet mage som före-bild. Jag är i v 12 och har inte tagit någon bild än, är väl dags. :)

Vill också a magbilder! Och det är väl nu (v.8) man skulle börja? Men ja håller med, degmagen som levt livet under det värsta illamåendet är ju inte nåt man vill ha på bild direkt:/

Skulle vilja ta roliga bilder! Typ när sambon blåser upp magen med pump????
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-08-16 10:44:24 följande:

Det där med träning tycker jag verkar vara klurigt!

Om man är träningsvan har jag hört att man kan köra på tills kroppen säger ifrån, men jag är periodare och just nu grymt otränad.

Har även hört att man ska undvika rörelser som snedbelastar bäckenet, typ utfall, men det kanske var senare i graviditeten?

På något ställe läste jag att plankan var bra genom hela graviditeten, men på ett annat stod det att den inte var bra. Jag har googlat men inte hittat någon blogg eller hemsida med träningstips samlade.

Tänkte oxå försöka komma igång och träna! Tanken var att börja simma! Men så läste jag på om foglssning vilket jag tror jag känner av och då avrådde dom från det:/

Tänker också att cykling är bra, man sitter still men rör sig ändå;)

Men så är det tid och motivering också..
  • Chuckiiii
    KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:

213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Har inte börjat titta på riktigt än men småspanar på en Brio Go.

Tänkte köpa begagnat för både pris och miljöns skull:)

Har en vän som hävdar att det inte är bra för barnet att den ligger alltför länge i en bilstolsits, men om hon har nåt belägg för det vet jag inte;)

Hade ju mer än gärna haft en buggaboo, såg drömmen i babyproffsens skylt, en gul 'Andy Warhol' edition!????
  • Chuckiiii
    Apricosen skrev 2014-08-21 20:34:23 följande:

Varför är det inte vanligt att ha ont nu? När jag fick mf hade jag däremot inget ont alls,

Jag har haft sjukt ont i ryggen i 2-3 veckor, lite bättre nu äntligen! Och är bara i vecka 9!
  • Chuckiiii
    tovemaja skrev 2014-08-25 07:33:32 följande:

ni skriver så flitigt, jag hänger inte med alls!

Vill bara lugna er som oroar er över era magar. Jag är mitt i v.13 nu och har precis börjat få en rundning långt ner (plus att midjan verkar försvinna?). Det är första barnet för mig... innan såg jag mest småfet ut :) Behöver bara dölja min lilla rundning till fredag, har UL fredag morgon och efter det ska jag outa för chefen.

Har dessutom hört att många inte får bebiskula förrän v.18-19 någonting... är glad jag fick min relativt "tidigt" då ändå.

Åh, längtar efter min mage! Känner mig precis som du säger 'småfet'! Dags för efter-semestern-detox;)
  • Chuckiiii
    Teresiat skrev 2014-08-26 15:16:14 följande:

Köpte en present till sambon igår. En bok som hette "pappalogi - allt från produktionssex till VAB".. Skriven av en man i 30 årsåldern där han berättar om graviditeten från en mans och kvinnans perspektiv och hur livet/relationen förändras när man får barn för första gången. Humor blandat med fakta. Sambon blev jätteglad och vi läste lite tillsammans... Tips till er som vill visa lite extra omtanke i form av en present :)

Åh, va roligt! Var hittade du denna??
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?