Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Storkbo skrev 2014-08-14 17:29:19 följande:

Hahaha ja det har ja!!! Det är fruktansvärt jobbigt ju...å det som är värst är nog människor som luktar svett...kan knappt gå i affärer utan å må illa ja...hahaha hoppas verkligen det oxå lägger sig lite snart kan bli jobbigt å gå så här hela graviditeten...

Jag instämmer ang svetten! Och folks andedräkter! Jag känner dem på meters avstånd. Hu!
  • Mimipig
    laila88 skrev 2014-08-17 11:26:51 följande:

Jaa det är också ganska lite information och säkerhet i kombinationen gravid-svetsare. Kommer vara en rätt krävande student imorgon ;) har sparat ett långt dokument om skyddsåtgärder och sådant.

Men vad gör man inte för att hålla sig på säkra sidan :) till och med avstå sushi ;) oj så sugen ja varit på det senaste tiden! :)

Knivigt såklart, men du får strunta i männens åsikter. Livet är inte rättvist. Jag våndas inför att berätta för min chef, tänker dra på det så länge jag kan.
  • Mimipig
    Joooj0 skrev 2014-08-18 16:26:01 följande:

Heller aldrig hört om scanning vid flygplats , varför sitter inte såna skyltar uppe då? Eller information? Hur mår ni som är i v 10?

Jag har mått finfint hela tiden, inget illamående alls (copy paste på mammas graviditeter tydligen) men de senaste två dagarna har jag haft ont i magen. Oklar smärta, vet ärligt talat inte om den kommer från livmodern eller tarmarna. Men jag tänker att så länge det inte kommer blod så är det ok. Bra strategi?
  • Mimipig

Hur gör ni med after work och andra alkoholsammanhang med folk som man inte vill berätta för än? Det styrdes upp en spontan vin-och-snacks-grej på arbetstid på mitt jobb i fredags. Jag kom inte på någon annan lösning än att fejkdricka. När de andra druckit ca halva glaset hick jag på toa och hällde ut 3/4, höll handen för kupan en stund och sen var de ikapp. Tyckte alla stirrade misstänksamt på mig och paranoida jag trodde nästan att hela grejen var ett test. Nu planerar jag att gömma en flaska alkoholfritt i skrivbordet att byta med nästa gång. HUR GÖR NI???

• Mimipig
    Ninat skrev 2014-08-19 00:17:48 följande:
    Jag köpte mig en petflaskor med alkoholfri cider som jag Rev bort etiketten på, så det ser ut som något alkoholhaltigt samtidigt som det såg ut som om man va 14 år igen ;)

I helgen ska jag på kräftskiva där massvis omedvetna kommer befinna sig så jag kommer köpa alkoholfritt och hälla i glas så igen ser ;)
    Underbart!
  • Mimipig
    KarinIngrid skrev 2014-08-19 11:09:44 följande:

Nån mer som börjat kolla vagnar redan!?? :)

Jag tror jag vill ha en sån här:
    http://213.180.94.115/bab/brio-smile-paket-kombivagn--babyskydd--bas

Lätt smidigt chassi, man kan ta barnstolen direkt ur bilen och klicka fast på chassit så slipper man väcka bebisen när man flytar den. Verkar hur smidigt som hellst.

Japp, det blir en Bugaboo Buffalo för att 1. Jag är bland de sista i vänkretsen att få barn och mina "mest researchande" vänner kom fram till detta valet. 2. Min man har fått upp ögonen för alla tillbehör. 3. Så jag lutar mig tillbaka.
  • Mimipig
    Joooj0 skrev 2014-08-20 14:59:02 följande:

Jag ska på första mvc samtal på fre, vill oxå ta kub test så fort som möjligt. Har tagit postagen 1g tyckte d blev bra, men bara om jag ska göra nått spec., annars hjälper armbandet mig rätt mkt, och täta små måltider.. Har ni berättat för era nära? Någon mage som växt? Här händer inget:/ mer än smärta och illamående..

Jag ska på inskrivning imorgon, v10(9+6). Ska bli intressant, men jag har inga större förväntningar. Inte varit illamående en sekund, men magen och tarmarna är så svullna att jag känner mig (och ser ut som) konstant proppmätt och sprängfull. Obehagligt!
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-08-20 20:05:19 följande:

Alltså de här långsamma jävla tarmarna, jag blir galen!

Jag har inte tid att sitta på toa en timme utan resultat , det är tid jag behöver lägga på sömn.

Ska passa på att hetsäta Läkerol utan att behöva oroa mig för följderna.

Övrig uppdatering:

Har haft inskrivning 1&2 med blodprov och sånt. Nu ska jag boka RUL i slutet av september eller början av oktober.

Berättade för min chef igår, och det gick bra. Tror jag.

Åh vad skönt att ha chefen avklarad. Vilken vecka är du i? Vet inte riktigt när jag ska berätta.
  • Mimipig
    mizzidus skrev 2014-08-20 23:04:50 följande:

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Dagarna går så sakta tycker jag...

Mizzidus - jag går in i v 11 på fre, en dag efter dig alltså. Skumt att ul-läkaren gav mig bf 25/3. Enligt mina uträkningar borde det bli 19/3. Ser i listan att du har 18/3. Well... Vi får väl se vad de säger på inskrivning i morgon. Godnatt nu hoppas jag - grava sömnproblem här på sistone. Nån mer?
  • Mimipig
    Madelia skrev 2014-08-21 13:49:52 följande:

Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!

Grattis!!!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?