Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-11-28 06:34:44 följande:

Novalucol och mjölk hjälpte mig när jag väntade dottern men har hört att omeprazol är effektivt också. Jag hade (och har nu också) alltid ett glas mjölk ståendes vid sängen så slipper jag gå upp och vakna till rejält iaf.

Yay för barnvagn! Vi försökte köpa igår men det blev strul så skall försöka ringa butiken idag igen och se om vi kan köpa den nu istället (de hade kundkväll så svarade inte på telefonen igår när vi ringde)

Novalucol är bra, men inte alltid tillräckligt.

Åh jag vill också köpa en ny vagn, nu blev det en gammal men den passar med vårt babyskydd och det är vad jag var ute efter nu. Sen blir det nog en emmaljunga dubbel viking
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2014-11-28 08:44:54 följande:

Har haft halsbränna enskilda tillfällen men än så länge går det bra. Men stressen känner jag igen. Har ont i magen på kvällarna som nog inte bara är sammandragningar. Försöker stressa ner men på något sett blir jag stressad av att jag försöker att inte stressa. Så jag håller med, äntligen fredag!

Kul med barnvagnsinköp. Vad blir det för någon? Vi har inte köpt än men provkörde några förra helgen. Lutar åt en kronan för den var mest lättkörd av de vi testade som uppfyllde våra krav på att kunna funka bra även i terräng.

Jag har ett grymt stressigt jobb. Jag kör distributions lastbil i en stad. Många pallar och många kunder. Mycket tunga lyft och drag. Nu till jul är det det helt vidrigt mycket att göra, samtidigt som vi har en pantad praktikant som vill köra min bil.
  • LillLouise84

Angående barnvagnar har vi nu fyra stycken. En crescent Classic för långpromenader i all terräng, en mindre lämpligare crescent i bilen, en emmaljunga edge på dagis (fullkomligt gräslig vagn att gå med, hatar den) och nu blev det en brio sing till babyskyddet. Sen blir det en syskonvagn framöver mannen börjar få nog

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-29 07:45:57 följande:

Jag lyckades faktiskt få tag på dem igår och köpte just en Emmaljunga double Viking . Känns så skönt att ha det avklarat! Får se om den går in i bilen bara för set har vi inte testat, haha

Åh vad kul! Jag längtar också efter att köpa en. Men just nu har typ allt gått sönder här hemma så vi måste prioritera
  • LillLouise84
    Sooli skrev 2014-11-29 08:54:20 följande:

Halsbrännan verkar man inte slippa undan. Jag får det främst när jag ska sova. Lägger mig på vänster sida så försvinner det. Jag har alltid ogillat läkemedel så tar inget mot det. Tycker det funkar bra och lägga sig så. Mannen har tabletter mot halsbränna så blir det för hemskt kan jag alltid ta något :).

Att halvt sitta när man sover ska hjälpa och att dricka ramlösa.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2014-11-29 16:09:26 följande:

Nån pysslar till bebisen?

Jag har virkat en del filtar samt en snuttefilt.

Denna är gjord innan jag blev gravid. Jag ville testa ny teknik och maken förbjöd mig att ge bort den utan ville ha den till vårt framtida barn

Jag har sytt skallror som dottern skulle fått när hon var bebis men som inte blev klar förrän nu. Babynest sydde jag till dottern som kommer användas nu. Tyvärr räcker inte min tid och ork till att göra allt jag vill.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-11-30 09:06:29 följande:

Äh, i början kommer ju våran bo i vårat sovrum, det skulle kännas märkligt att ha henne i ett annat rum när hon är liten. Det måste väl vara vanligast att de inte använder eget rum första året typ?

Eget rum eller inte beror på så många saker. Jag tänkte innan jag fick barn att 1-2 år kan bebisen bo inne hos oss. Men när ingen i familjen sovit på 4 månader fick vi rekommendationen av BVC att prova eget rum till dottern och då blev det i alla fall mer sömn. Antagligen så fixade dottern inte att pappan snarkade, medans jag är så van att jag inte hör det längre.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-11-30 20:11:41 följande:

Ja om inte annat är det ju bekvämt att ha ett rum för alla saker! Och självklart kul med ett fint barnrum från start om man nu har möjlighet.Jag har inte ens tänkt på att barnet kan föredra eget rum, men så kan det förstås vara. Om man som förälder lyckas slappna av så pass att man kan släppa bebisen ur sikte (jag kommer antagligen noja som fan) :PBra idé! Då funkar det ju som gästrum också!

Vi hade ett gästrum dit dottern fick flytta in. Vi ställde bara in spjälsängen till en början. Sen har vi gjort till ett riktigt barnrum men gästsängen står kvar. Den är perfekt när det strular att en av oss kan sova där inne och lika så kan man ligga bredvid henne vid nattningen och läsa saga.
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-12-01 15:10:31 följande:

Suck, här är en till vars plånbok ekar...var hos tandläkaren idag och givetvis hade jag mitt första hål på ett decennium som måste lagas innan jul... Det gick inte att avgöra hur dyrt det skulle bli heller, det får bli en skön suprise. Eftersom jag är föräldraledig sedan september 2013 och har sedan dess klarat oss på hälften av min vanliga inkomst så har ju den buffert vi hade långsamt minskat till typ nada...

Bil, tandläkare, värmepanna etc. Det är verkligen sura pengar...

Ungefär samma här jag var sjukskriven/gravidpenning/föräldraledig mars 2013- oktober 2014. Samtidigt så går bilen sönder stup i ett och nu sus
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?