Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-11-22 09:22:34 följande:

Idag är det 100 dagar kvar till bf! :)

Eftersom det är helg är maken hemma så vi passade på att ligga kvar lite extra i sängen bara för att känna efter sparkarna från lillen. Lillen har annars en förmåga att alltid bli lugn och stillsam när hans pappa ska känna efter rörelser, men alltid på morgonen sparkar bebben alltid extra mycket så nu fick maken känna en massa sparkar :)

Härligt att du har bara 100 dagar kvar, en milstolpe. Jag har 119 men tycker att veckorna flyger fram nu.
  • LillLouise84

Ledig dag, dottern sover middag, maken har tagit hunden för att jaga. Då sitter jag och glor på blocket, jag har nog hittat 10 barnvagnar jag vill ha både enkelvagnar och syskonvagnar . Jag vill ha alla, och nu till jul är det många med bra pris.

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-23 00:03:29 följande:

Vad roligt, vi har också årsdag imorgon . Vi firar 9 år tillsammans och har varit gifta i lite drygt 4 av dem . Jag är ju tokförkyld så har inte fixat något men vi får väl ta en fika imorgon för att fira. Helst hade jag firat med en pizza hut-buffé, har fått en sådan craving efter deras pizza så det är löjligt, har inte ätit där på åratal men det har blivit som en fix idé

Vi hade årsdag för två veckor sedan. 12 år nu i början av november och i somras hade vi 5 årig bröllopsdag. Firandet hann vi inte med tyvärr.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-24 11:09:44 följande:

Bollen är ju perfekt att ha hemma sen när värkarna drar igång, fram till dess att man är välkommen till förlossningen.

Nej, det där med kläder är ett icke-problem eftersom man är gravid på den kallare delen av året.

Min kusin hade hört att förlossningen gick lättare om man satt på bollen och rullade höfterna ofta. Så det gjorde hon en till två timmar varje kväll de sista månaderna och förlossning gick fort som tusan, men fem veckor för tidigt .
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-25 06:13:47 följande:

Måste testa boll känner jag, men kanske inte överdriva. Men det hade förmodligen inte med bollen att göra när din kusin fick för tidigt.

Har hittat lite övningar för de inre magmusklerna och bäckenbotten som jag måste börja köra med också.

Nä det hade det säkert inte, men trodde att det gick så lätt för att hon var mjuk i höfterna.
  • LillLouise84

Hur ser det ut på era jobb, har ni fått vikarier klart?

På mitt jobb har vi personalbrist och vikarie finns ingen mer att ta in. Så just nu har vi provjobbare som jag får dras med om dagarna jag kör lastbil och har nu fått en grabb med nytt körkort som inte kört en meter sen uppkörningen förrän han kom till oss. Men ett jävligt stort ego har han och vägrar ta till sig tips och råd för han kan ju redan.... Mina gravidhormoner kommer snart att explodera!

• LillLouise84
    Nixe skrev 2014-11-25 21:19:39 följande:

usch, funkar det inte att bara rakt ut förklara att han är som en avtorkad nykläckt bebis i sammanhanget och han gör bäst i att lyssna eller så får han dåligt omdöme? det låter ju lite farligt med en sån där mupp bakom ratten på ett tungt fordon menar jag :-/ Vi har också total personalkris, det får mig att misstänka att de inte kommer bevilja mig semester innan min bf (kommer inte få min ansökan om graviditetspenning godkänd det är jag rätt säker på så måste ju ta ut semester för att kunna gå fyra veckor innan). När vi la schemat för nästa period nu så sa bemanningspersonalen glatt att jag ju säkert går över tiden så jag hinner ju jobba hela perioden (bf 21/3, schemaperioden går till 23/3). Alltså aldrig i livet att jag tänker stressa ihjäl mig så som man får göra varje arbetspass hela vägen till bf! Jag har tur om jag hinner få en kvarts lunchrast innan kl 14. Dessutom kommer jag förmodligen snittas så det blir ju snarare tidigare än 21/3. Känns lite sådär...

Om du visste vad mycket idioter det är ute efter vägarna skulle du inte våga gå ut.... Den här nya killen klarar inte ens att dra ett spännband eller flytta en pall, fast jag förklarat 20 gånger om dagen. Nu sätter jag honom i situationer som jag vet att han kommer att få problem med för att sänka hans ego så han kan lyssna och lära sig.

Bara hoppas du får igenom den gravidpenning ändå. Jag håller på att skriva min ansökan nu. Jag måste få intyg av bm bara innan jag kan skicka
  • LillLouise84

Angående besök på BB så har vi så långt dit så vi slipper besök. När vi kom hem med dottern 3 dagar, kom svärmor och svärfar med våran hund och tittade lite snabbt på bebisen då de inte ville störa eller hålla bebisen för att det var vår tid. Dagen efter hade mannens syster födelsedagsfika, med föräldrar, syskon, mormor och farfar. Då var vi dit men ingen höll bebisen förrän vi sa att de fick, de tyckte att vi skulle få känna hur vi ville. Mina föräldrar kom när bebisen var 6 dagar.

• LillLouise84

Halsbränna och kan inte sova någon mer som känner igen sig? Jag tror att jag stressar för mycket och får magkatarr och halsbränna av det, läste på 1177 att det var vanligt hos gravida. Äntligen fredag och bara 8 timmars jobb kvar av veckan. Sen ska jag åka och köpa en extra barnvagn

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2014-11-28 06:20:20 följande:

Kul med barnvagn! Mindre kul med halsbränna! Fy! Haft det varje dag sedan v. 22-23 någonting... Är i v.27 nu. Ingenting hjälper 'på riktigt' men gaviscon tuggtablett hjälper för stunden. Så man får somna om i alla fall!

Jag har haft magkatarr väldigt mycket när jag jobbade natt, så losec och novalucol hade jag hemma. Dags att dra ner på tempot och stressa mindre och sköta mattiderna bättre så hoppas jag att det försvinner. Jag känner mig mordisk när jag har halsbränna, omgivning får gömma sig snart.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?