BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag har lite längre mellan barnen än ni kommer att få 21 månader. Vi hade också en kolikunge som första som bara sov 20 minuter åt gången. Men nr 2 som typ dygnet runt i 4 månader. Sen började det hända grejer. Nu är det som värst under den tiden vi haft två barn. Lilleman fyllde ett förra veckan och storasyster blir strax 3. Det retas, drar varandra i håret, stjäl nappar av varandra och båda far fram som orkaner. Klockan 19 sitter det två knäckta föräldrar i soffan och ber om att få sova. 20 lägger sig barnen och i bästa fall sover de till 06. Sen är det full rulle fram till 20, aldrig någonsin en lugn stund. Det jobbigaste är att det är så full fart hela tiden. Räddningen för att orka och hinna med något överhuvudtaget är att storasyster är på dagis 15 timmar i veckan. Så de två timmar lilleman sover middag när hon är på dagis, då kör jag plocka grejer, tvätta, diska, förbereda mat, dammsuga och försöka vila.
Samtidigt så ångrar jag inte en sekund att vi skaffade två så tätt. De har så roligt tillsammans och de saknar varandra bara de är ifrån varandra några timmar.
Jag var hos en kompis idag, och hon har två grabbar (3,5 år och 9 månader). Christ on a bike vad hennes lilla är vild jämfört med min flicka. Det är absolut inget fel på honom, han är en jätteglad och charmig person. Men han är högljudd och hårdhänt, och vi pratade om skillnaden mellan individer och mellan könen. Hennes teori (baserad på folk hon känner) är att pojkar generellt är mer åt det hållet, och att flickor är mer stillsamma. Jag vet en familj där det är tvärt om, men annars har jag inte så många vänner med barn. Någon som har erfarenheter som bekräftar? :)
Hur som helst blev jag nästan rädd, tänk om vi får en riktig vilde, vi som nu är så vana vid världens enklaste unge!