• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jamen vad fasen, då kanske jag ska göra slag i saken inför nästa gång. Kan ju köra kopp och binda i början, lika gärna som tampong och binda (får som sagt inte tamponger att funka...)!

Spännande! Känner genast att jag ska sluta raka mig och börja baka surdegsbröd! :D

• Kpax
    snö 81 skrev 2015-10-20 21:30:32 följande:

Jag har också 1,5 dag med riklig blödning med min kopparspiral. Men värst var det de första 3-4 gångerna efter förlossningen, då fick jag gå upp och byta binda på natten när T fick mat. Nu är det mer bara rikligt utan att för den delen vara besvärligt.

Min pms blev värre också, men om det blir lite bättre känns väl kopparspiral ändå okej. Jämfört med kondom, hormoner eller att komma ihåg att tempa varenda morgon... Kvinnokroppen alltså, inte helt lätt att leva med.
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-10-21 14:11:37 följande:

Så fascinerande. På förmiddagarna sover han alltid i vagn och eftermiddagarna i vår säng så jag också kan vila. Idag blev eftermiddagsläggningen annorlunda mot det normala. Han ammade, rullade runt lite, pratade, ammade lite till, låg på mig och pratade, ammade lite till, la sig på min arm och pratade och tog sin hand till min mun för en puss då och då och sen somnar han bara. Vet inte när det hände senast att han var så nöjd och bara somnade av sig själv. Inte av amning, inte av bära kombinerat med köksfläkten, inte bära under promenad och inte vagn. Inget gnäll alls (sen vi la oss i sängen). Dessutom verkar han ha bestämt sig att mage är det bästa sovläget. Nu vill jag bara att kvällsläggningen blir lika lätt och att vi får lika lätt andra dagar ;)

Vad mysigt! Hoppas det sprider sig till kvällsläggningen, och gärna hit också, hehe :)

Idag har jag köpt Brios vyssan lull -tassar. SNÄLLA låt dem funka... Zzzz
  • Kpax
    SvanE skrev 2015-10-23 06:50:01 följande:

Inget om inlägget så men kikade tillbaka till första sidan av ren nyfikenhet och ser att du är den första som skrev i början som fortfarande är aktiv i gruppen om jag sett rätt! Känns så otroligt länge sedan, tänk om man skulle läsa igenom allting, haha :)

Jaha, vad roligt! Jag har tänkt flera gånger att jag ska logga in från datorn och välja "visa endast" och läsa igenom mina egna inlägg, i alla fall skumma lite. Jag får inte den funktionen att funka i mobilen, ser bara första sidan och sen blir det allas inlägg blandade.

Men jag har inte haft tid och ro än, får väl bli om tio år.

Jag tänker ibland på de som försvann ur tråden utan att säga något, hoppas allt är bra med dem, tycker det är lite konstigt...
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-10-23 07:37:59 följande:

Det är roligt att Linnea och hennes storebror verkligen hittat varandra nu, men det blir allt svårare att lägga dem av samma anledning. 

Är storebror vaken går det nästan inte att lägga henne för hon tittar efter honom hela tiden och han vet ju om det och smyger gärna runt i närheten eller gör något litet utrop så att hon ska veta att han är uppe. 

När man sen lagt storebror så kan man inte ha Linnea uppe, för i samma sekund man tittar bort kryper hon som en oljad blixt in i hans rum. Snabb som sjutton har hon blivit när hon vet att hon inte får vara någonstans, liten och fortfarande väldigt rund ser det ut som en köttbulle som rullar förbi i hög fart. Han vill att hon kommer och står och lurpassar i dörren och lockar på henne och så fort hon kommit in stänger han dörren så att vi inte ska se att hon är där så att de ska kunna leka istället för att gå och lägga sig. 

Men gud vad gulligt! Både köttbullekrypandet och att de tycker om varandra. Hur gammal är han?
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-10-25 08:08:02 följande:

Funkar tassarna? Jag hittade ett par begade igår, en tjej i byn som sålde sina för en hundring så slog till. Ska montera dom idag! Planen är väl att Bosse ska sova i egen säng innan han är tonåring typ.... ;)

Nej.

Eller... Jag har fått henne att somna om genom att gunga sängen två gånger, men det blir ett kort och inte speciellt sövande gung tycker jag. Mer som skak.

Ser nu fram emot att börja jobba om en vecka. Då ska jag sova i eget rum och försöka stänga ute skriket jag vet kommer.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-10-25 08:40:46 följande:

Önskar det vore så enkelt men hon gallskriker ju hos sambon även om jag inte är i närheten så hon ser mig. SÅ mammig är hon nu! Jag står inte ut med tanken på att hon ska vara ledsen och gråta efter mig:(

Josefin äter (snuttar rättare sagt) också på nätterna, och det är ju onödigt. Om en vecka börjar jag jobba, och då kommer jag sova i eget rum. Hon är också väldigt mammig på kvällen och natten. De två gånger jag varit ute på galej har hon gallskrikit tills hon däckat.

Men det är som det är. Kommer vara tufft för alla tre första tiden efter bytet, sen blir det förhoppningsvis bättre på alla sätt och vis.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-10-25 08:55:55 följande:

Åh, typiskt! Jag som sett fram emot tassarna som något mirakel! ;) haha! Jaja, nu är dom monterade iallafall. Får testa dom någon gång här framöver.

Vi har fått ganska bra rutiner på sömn nu ändå. Förmiddagsvilan (ca 90-120 minuter) sker utomhus i vagnen. Eftermiddagsvilan sker i våran säng, lägger mig med han och han snurrar kanske 10 minuter innan han somnar. Sover då 30-90 minuter, oftast mot det kortare. Även kvällsläggningen sker i våran säng på samma sätt. Max 15 minuter tar det. Han får krypa, rulla oså hur mycket han vill, men när han försöker resa sig mot mig eller mot väggen lägger jag han ner. Sen att han vaknar x antal ggr fortfarande på natten är ett eget kapitel, men själva nattningen fungerar äntligen bra! Målet är ju att tillslut få han o sova i sin säng, men än är det långt dit känns det som.

Det hade jag också gjort, man lever ju på hoppet, haha :)

Men hoppas de funkar bättre för er, det är ju inte alls omöjligt! Och hon somnade ju faktiskt om två gånger, vilket är en gång mer än någonsin tidigare. :)

Våra nattningar är ju helt hejkon bejkon. Verkligen inte som jag vill att det ska vara. Vi har tagit extrem hänsyn till min sambo, så hon har fått somna med mig i soffan och så smyger vi in i sovrummet när hon och sambon sover.

Men jag har inga problem med att sova på luftmadrass och i "fel rum", så kanske blir det mer ordning nu när de har tillgång till både vardagsrum och sovrum utan att behöva oroa sig för att störa mig. Hoppas hoppas!
  • Kpax

Grattis till er som plussat! Jätteroligt och spännande! Ser fram emot ett barn till, men det var förjäkla jobbigt att vara gravid så känns bra att vänta lite, kanske förtränger jag det som förlossningssmärtan. ;)

På måndag börjar jag jobba, och nu känner jag att vi behöver styra upp sovrutinerna.

Är det någon som kör efter någon metod? Jag har kikat lite på tassmetoden, vad tror ni om den? (somnforbarn.wordpress.com/category/tassmetoden/)

J vaknar fortfarande ofta på nätterna, men ikväll somnade hon bredvid mig när jag låg helt passiv i sängen. Hon la sig till och med med ryggen mot mig, inte tätt tätt intill mig (mage mot mage) som hon brukar. Väljer att se det som ett framsteg! :D

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-10-30 21:09:48 följande:

Mitt senaste pyssel :) barnvagnsfilt med tillhörande mobil

Åh vad fint, vad duktig du är!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?