-
Det obehagligaste är ju att inte veta vad det är.septemberbarn08 skrev 2015-01-01 23:58:33 följande:Jag har under två kvällar haft någon helt ny känsla i magen som jag inte riktigt känner mig bekväm med! Ett jäkla tryck neråt tillsammans med molande smärta och på det sammandragningar som trycker på neråt. Den molande smärtan känns dock inte i samband med sammandragningarna som tur är. Svårt att förklara vad det är jag känner men det känns inte helt bra. Har inte upplevt något liknande under mina två tidigare graviditeter och då har jag ändå burit de två barnen väldigt långt ner och första barnet fixerade sig ganska tidigt. Det här är något helt annat:(
-
Jag ska också ha en grönaktig (dark khaki) bugaboo och har också spanat på de där filtarna. Spontanshoppade en grå yllefilt från Klippan härom sistens, så kanske får jag hejda mig lite ändå. Men ja, grå borde ju passa och hålla för smutsattacker.Nixe skrev 2015-01-02 17:42:34 följande:Jag hade bestämt mig för beige lagom tills jag i såg hur lätt den lör vara att fläcka ner :-/ vill ju inte behöva ha säkerhetsavstånd till bebisen för filtens skull, haha. Så det fick bli en grå ändå. Vagnen är ju mest grön så det borde funka tänker jag :)
-
Stackare! Men än finns tid för shopping, även efter lungisen. Tänk att det är bättre att få den nu än vid förlossningen. Klen tröst för jobbig sjukdom, men alltid något...Astilbe skrev 2015-01-02 19:49:49 följande:
Nähe. Måste bara beklaga mig! Nu fick jag veta att jag har fått lunginflammation!! Vad faen!!! Vi som skulle ordna alla inköp om en vecka. (Vågar inte ge listan till min man för vem vet vad han kommer hem med.. :-O ) Blir så irriterad. Hinner inte med sånt här nu. Som tur är verkar iaf vår tjej vara piggare än någonsin!
-
En nyfiken fråga: spelar det någon roll om tvillingarna ligger i tvärläge? Insåg nu att jag förutsatte att du ska ta ett kejsarsnitt, men vad jag har fått det ifrån vet jag inte. När jag tänker efter har jag väl inget belägg alls för det antagandet. Skyller på gravidhjärnan.JhjärtaK skrev 2015-01-02 21:00:58 följande:
Nu har jag varit hos bm. Som vanligt körde tvillingarna runt och ville inte alls att hon skulle kunna mäta pulsen men hon fick tag på dem efter ett litet tag . Tv1 hade 150 och Tv2 hade 134. Tv1 hade flyttat sig mer mot vänster sida av magen så nu ligger nästan båda i tvärläge.
Bt var bra på 125/60 och sf-måttet var drygt 31 cm så ungefär motsvarande v 34 och jag är i vecka 28, haha.
Hon tog inte urinprov eller blodsocker eller hb då allt såg bra ut för två veckor sedan och skall dit igen om 1,5 vecka.
Fortsatt 100% sjukskrivning och så kommer det att förbli fram till födseln men läkarna sjukskriver bara i 3-veckorsperioder mest för det är så fk vill ha det.
-
Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration:
-
Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:20 följande:
Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration:
-
Mimipig skrev 2015-01-03 09:53:52 följande:
-
Vi var inne på vår babybutik och la beställning på barnvagn (bugaboo Buffalo i dark khaki) och en massa tillbehör idag och då frågade jag faktiskt om gravidkudde och plötsligt hade vi köpt en sån också, en Doomoo, som enligt butiken är bäst i test. Så i natt blir det upp till bevis.JhjärtaK skrev 2015-01-03 14:55:35 följande:Jag har den stora från Doomoo och älskar den!! Utan den hade jag sovit ännu sämre. Hela kudden kan tvättas i maskin så om du hittar en begagnad så är de ju mkt billigare än en ny.
Känns stort förresten att ha beställt en barnvagn. Herregud. Jag fattar nog inte än att det ska komma en bäbis snart. Alls. Det har liksom mest varit fokus på tekniken... -
Ah! Nä, det är klart, båda skulle ju behöva vända sig på huvudet i tid då. Rent teoretiskt då skulle alltså en tvilling tjinga förtur och lägga sig i startläge i förlossningskanalen, medan den andra får sväva runt bredvid och vänta på sin tur vid själva förlossningen?JhjärtaK skrev 2015-01-03 14:45:35 följande:Ja ligger en i tvärläge så rekommenderas oftast snitt men jag kommer att snittas oavsett pga en förlossningsskada jag fick med dottern så helt ute och vimsar är du definitivt inte
Förlossningsskador - hur orolig ska man vara för det? Läste en hemsk artikel om massa mörkertal... -
Det är verkligen barnrum på tapeten idag. Vi fixade också idag! Men det är ett litet gästrum som blir barnkammare och vi kommer inte göra särskilt mkt barntema, utan förändringen består mest i att vi la in en vit matta istället för en mörk orientalisk samt bytte lite andra mörka saker till ljusa, så allt är vitt och ljusgrått nu. Gästsängen får stå kvar - kan vara bra att ha en extra sovplats har jag lärt mig här i tråden. Men det känns kul att ha gjort en förändring för vår nya familjemedlems skull ändå.