Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-11-26 10:25:58 följande:
    Jag satt o kollade i Bosses BVC-bok, han ligger -1 på viktkurva och -1,5 på längd. Men då kollade jag på vuxna, och jag ligger -2 på längd och sambon -1 så kan ju förstå om vi inte får någon lång unge :) Bosse lär ju ändå växa om mig när han är 13-14 år gissar jag.

Har suttit och spånat på namn till lillebror/lillasyster på morgonen. Jag tycker sååå mycket om Hilding. Men sambon vägrar... Tjejnamn är svårare, där har jag inte fastnat för något jättemycket. Men Sally eller Selma har varit på tal iallafall. Namnet ska (såklart) passa med Bosse, och vill inte ha ett till barn på B, ska vara ett äldre namn och nu inget "smeknamn" som Bosse är. Inte för likt alltså. Alma tycker jag iofs också är fint, men det heter svärmors grannes unge (haha långsökt..) men deras ungar och svärmors alla barnbarn lekar jättemycket. + att deras Alma kommer gå i Bosses klass då dom är jämngamla o vi bor i samma by...
    Sally låter som ett jättebra alternativ - det heter nämligen min stora tjej ;)
    Annars tycker jag att Kerstin och Bosse skulle passa bra ihop. Vet även ett par som har en Märta där lillebror heter Bosse.
    När det gäller pojknamn tycker jag alltid att det är så mycket svårare med bra namn...
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-11-27 10:22:45 följande:
    Kerstin för mig är typ ett skällsord, haha! Typ om man tänker helt galet eller är klantig.. "Men din kerstin", haha! Så det går inte ;) Märta vet jag vi hade på tal när vi väntade Bosse, tack för påminnelsen! Det är ju jättefint tillsammans med Bosse :) Tycker jättemycket om Svea också, men det döpte jag min ena katt till (andra hetet Sven). Namn är verkligen svårt!
    Haha, hos oss är det namnet Lars - typ "men bra Lars" ;)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-11-26 22:37:25 följande:
    Och bara för att jag sa så så verkar mensen ha kommit och med den vet jag inte om jag lyckats få framfall??? Hoppas verkligen inte det men har mejlat till min bm och hoppas jag kan få tid för undersökning. Vill verkligen veta om allt är okej och nu har de där 6 månaderna passerat med råge så nu tycker jag det där avvaktandet som oftast är svaret får vara slut.
    Varför är det som gör att du tror att du fått framfall?
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-11-27 22:09:35 följande:
    Allt kändes konstigt och som något buktade ut. Kan varit svullnad också men problemet är väl att jag inte vet. Verkar inte varit mens trots allt. Blödde bara i nån timme. Har haft det innan också men inte så mycket. Vet inte om det är något som skaver vilket också gör att jag misstänker att det kan vara framfall. Men jag får iaf veta på måndag då min bm hade tid. Hon trodde snarare att det var försvagade slidväggar men jag är glad att hon tog min oro på allvar och ska göra en koll.
    Det är säkert försvagade slidväggar - något som jag själv tror att jag har. Trots att min bm tyckte att allt såg normalt ut.
    Nu efter andra barnet känner jag att underlivet blir svullet och får som en tyngdkänsla precis när mensen drar igång. Har en kompis som känner precis likadant. Och det har ju med bäckenbotten och allt där nere att göra. Dock tycker jag att det blivit mycket bättre sedan jag började på mammamageträningen. Då har jag fått stärka både magen som håller alla organ på plats, men även bäckenbotten har blivit starkare och besvärar mig MYCKET mindre.
    Skönt i alla fall att du får komma och kolla upp allt så snabbt!!
  • snö 81
    SvanE skrev 2015-11-28 18:49:43 följande:

Liten uppdatering från oss. Den här lilla bara sprutar ut tänder, fick första vid 4,5 månad och nu är han 8 månader och 7e tanden tittade ut idag. Sjukt vad fort tiden går! Han vill inte krypa, ålar mest bakåt men är ganska nöjd sittandes eller jagar katten i gåstolen :)

Samma sak med tänder här hos oss. Tage hade 8 tänder på 7-månadersdagen och nu när han är 8,5 månader är tand nr 9 och 10 på väg. Verkar som att han ska ha alla tänder på en gång. Visdomständerna kommer väl innan nästa jul ;)
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-11-30 23:30:08 följande:

Jag börjar jobba 50% i feb och 100% i april. Jag känner mig inställd på det, så det känns bra. Däremot har min man fått nytt jobb, och han kan tyvärr glömma pappaledighet i vår. Han skift börjar kl 14, så vi tvingas sätta W på dagis deltid i april. Må det gå väl. (Och må dagis gå med på det.)

Tage ska också börja dagis i april, i början av månaden. Min man slutar vanligtvis runt 13-14 på dagarna så det blir inte så långa dagar på dagis tack och lov.
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-12-01 18:28:13 följande:

Hur går ni när ni badar de små? B badar 1ggr/veckan, skulle kunna bada oftare men kommer mig aldrig för att bada han typ.. (På jakt efter ett badkar så jag slipper badbaljan...). Använder knappt olja utan bara vatten. När ska man börja använda någon mildare tvål oså? (Shampoo kan jag utesluta då han inte har många strån).

Jag har svårt att få tummen ur att bada honom. Dottern badade jag en gång i veckan, på dagen!! Tage badar med typ 7-12 dagars mellanrum. Men jag tvättar alltid av rumpan i handfatet på morgonen när jag byter bort nattblöjan och ansikte/hals tvättar jag varje kväll vid kvällproceduren. Har alltid olja i vattnet när han badar och använder en ekologisk mild tvål gjord på samma sak som oljan. Den tvättar jag både kropp och hår med. Håret tvättar jag för att det ibland hamnar kräk eller mat där och det börjar ju lukta :)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-12-05 07:27:50 följande:

Är i chock! Gravid 3+ dök upp på det digitala idag! Vi som skulle vänta minst ett år med att försöka! Och jag dom haft "mens" som vanligt! Kommer ta ett tag att landa i detta och börja glädjas! Men visst kommer det lilla livet att vara välkommet! Vet bara inte alls hur långt gången jag är!

Hoppsan!! Grattis :)
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-05 18:17:49 följande:
    Jag kände detsamma när jag plussade nu, var inte alls beredd på det så vart mest chockad. Tror inte jag fattade på riktigt förens jag gjorde VUL i onsdags och fick se den lilla, då rann det glädjetårar, sen lyssnade jag med dopplern jag köpte när Olle låg i magen och fick sån mysig känsla igen som jag kände med Olle i magen :) tänk att det är en liten där inne igen, så fint!
    Åh!! Trots att jag inte ens vill ha fler barn blir jag alldeles nostalgisk och varm i hjärtat när jag läser detta :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-12-07 13:57:20 följande:
    Jaa eller hur ???? tänkte kolla in här för å se om de var nån men de va ju fler än en som skulle ha syskon tillomed :D

Det är ju så med allt, både negativa å positiva sidor. Själv har jag aldrig haft ett syskon, bara en halvsyster i ett annat land så de räknas ju inte riktigt känner jag. Men har alltid velat ha syskon!

Min bästa kompis då jag var liten hade fyra syskon och där trivdes jag som en fisk i vatten. Så jag förstår ändå! :D och fler barn känns som de kan aldrig va fel! Har alltid velat ha en stor familj.

Ändå har jag den där lilla dåliga samvetes biten, men det är så nytt så de kommer garanterat ge sig.

Förra julen var jag ju ensam gravid och alla visste om det också. Nu är det så tidigt och vi kommer vilja ha det hemligt till v13 som folk brukar av säkerhetsskäl, ifall nåt skulle hända.

Men kommer ju nu bli det där problemet, inget alkohol varken nyår eller jul :D hur ska alla tänka? :D dom kommer nog gissa vad som är på g.
    Grattis!!
    Det spelar faktiskt ingen roll om det första barnet är 1.5, 6 eller 12 år - dom vill ha full föräldrafokus oavsett.
    Vi har ju fyra barn totalt och dom stora är nu 6, 10 och 12. Alla förväntar sig att vi ska ha tid för dom på egen hand hela tiden :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?