• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-08-15 07:44:01 följande:

Äntligen helg.. sambon har haft förmiddagsvecka på jobbet och klivit upp 3.30 och eftersom han måste i säng tidigare då så har jag klivit upp rätt tidigt med barnen den här veckan också så de ska komma till ro i nån ordning på kvällarna.

SÅ, det kändes extra skönt med helg nu. De äldre sover hos mormor och morfar och Selina är inte direkt sen med att sova länge på morgonen om hon får så jag såg fram emot lite sovmorgon.

7.10 börjar grannen starta alla grävmaskiner för att gräva jordvärme! De har varit där hela veckan och kört dit maskinerna och så men inte kommit igång med själva grävningen. Klockan 7 en lördagmorgon var tydligen en bättre tid att börja?

Det skjuts för lite, helt klart!

Haha, nej fy... Stackare!
  • Kpax

Igår var första gången jag upplevde att Josefin var mammig. Hon gallskrek hos sambon och jag visste att hon ville vara hos mig, men han ville prova. Fan vad det svider i hjärtat att höra henne skrika och veta att det är mig hon skriker efter.

Han provade tio minuter, och till slut fick jag ta henne. Tyst direkt, och somnade snyftande.

Inte konstigt. Jag har henne 23h/dygn, har ammat henne typ 2000ggr och har henne ALLTID på natten. Nu var hon trött och ledsen = mammas flicka. Sambon blev sårad, men jag hoppas han kan förstå nu när han sovit på saken, och att han tänker på att hon skrattar mycket mer åt honom än åt mig, så det är verkligen inte alltid jag som gäller.

• Kpax
    ebe91 skrev 2015-08-17 08:45:55 följande:

Vi har skötbordet i badrummet, ville absolut ha tillgång till rinnande vatten så fick leta länge efter ett skötbord som uppfyllde mina krav och rymdes på toan! Nu när vi flyttar vet jag inte vart vi ska ha skötbordet... Det ryms inte i badrummet (prioriterar att få in ett badkar), skulle rymmas i tvättstugan men då är det typ en bänk som går längs hela väggen och den är inte nog djup för att rymma en skötbädd/dyna/madrass eller vad det kallas... Alternativet är att ha den på tvättmaskinen, då måste vi bara bygga någon anordning att ha på...

Kan ni inte förlänga (eller öka djupet alltså) på bänken i tvättstugan? Borde vara rätt enkelt att skruva fast en bit skiva, och skruvarna hamnar under bänkskivan, så det syns inte när man tar bort det igen.

Jag hade också prioriterat badkar, men vill absolut ha rinnande vatten vid skötbordet. Kanske hade valt att vänta med badkar annars, snart är de väl för stora för skötbord :)
  • Kpax

Jag tänker som Lavish. Jag vill inte hyckla mer än nödvändigt, och heller inte neka henne ätbara grejer i onödan, så vi kommer inte fika i tid och otid, äta godis i veckorna (vad hon vet) och ha efterrätt till vardags.

Jag tycker om att laga mat från grunden, och är inte så förtjust i snabbmat och halvfabrikat. Sambon däremot... Han äter snabbmat flera gånger i veckan, och det tycker jag inte känns ok att vårat barn ska göra.

Idag åt jag en bit parmesan. Det är första mjölkproteinet på över fyra månader. Hoppas det går bra!

• Kpax

Josefin (född 9/3) äter gröt eller klämmis (Ellas Kitchen fruktris) en gång om dagen, resten amning. Och så smakar hon på det mesta vi äter (brukar ta undan lite innan jag saltar och kryddar starkt), plus äter lite bröd/rån och ett par majskrokar ibland.

Kör på med ett mål mat en vecka till, sen tänkte jag börja med två mål. Hittills har det gått bra, och hon tycker om mat.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-08-24 08:31:13 följande:

Hur har ni det på nätterna? Vi har haft okej nätter ända tills nu vid 4 1/2 månad. Han somnar 20-21 och sover till 1-2 då har han sparkat av sig filten och tappat nappen. Sen vaknar han vid 4-5 och vill tutta, sen kan han hålla på att gnälla tills vi kliver upp. Det dumma är att storasyster alltid vaknar strax efter honom.

Igår somnade W inte förrän 22.30 och så i natt var jag uppe med W klockan 1 så vaknade storasyster 2. Så W igen 4.45 och sov fem minuter åt gången och sen kom storasyster vid 5.30. Jag har magkatarr så jag är helt spyfärdig och lever på huvudvärkstabletter och cola. Jag orkar inte mer!

Mannens familj tar hand om mannens syrra som har cancer. Min mamma har yrselattacker så hon ligger och spyr vissa dagar, min pappa går på koller för hjärtat och väntar på operation för trasiga armar och händer. Min bror har trippla diskbråck så han knappt kan gå. Och övriga syskon bor långt borta. Hjälp från familjen är bara att glömma.

Ursäkta för gnäll inlägg men jag bryter snart ihop!

Vi har alltid haft jättebra nätter, och jämfört med er andra är de fortfarande bra, men de är sämre än förut. Hon somnar för natten vid 22-23, och så brukar hon vakna runt två. Ibland kan hon somna om i sin säng, men ofta måste jag lyfta över henne till mig. Ibland äter hon, ibland vill hon bara ligga nära. Sen vaknar hon igen vid fyra eller sex, och vid 7-8. En bra natt är alltså uppvak 2, 6 och så går vi upp 8. En dålig natt kommer vi i säng vid midnatt, sen är det uppvak 2, 4, 6, 8.

Hon vaknar ofta ledsen nu, så jag antar att det är en period med mycket mardrömmar.

Jag förstår att du är trött! Jag är så glad att jag bara har ett barn (ändå vill vi ha ett till, haha) att anpassa mig efter. Vi har också jättebra farföräldrar som gladeligen skulle ställa upp med vad som helst, de är pigga och friska pensionärer. Känner med dig, och hoppas det lugnar sig snart.

Hur fick din bror diskbråck förresten? Var det han som hade gjort marklyft, eller blandar jag ihop? Min sambo har en magnetröntgen på gång, efter typ åtta månader...
  • Kpax

Ni som fått tillbaka er mens, hur länge blödde ni första gången? Jag vet att den brukar vara riktigare (!), men är det en längre period också? Funderar på att boka ett par enheter blod till slutet av veckan.

• Kpax

Ääääh, nu försvann mitt svar. Skitmobil som bara tappar wifin och aldrig märker det förrän det är för sent och något inte kan laddas.

Hur som helst, tack för svaren!

Det lugnade sig igår (dag 4) och nu känns det som en normal blödning. Hoppas att det blir mindre rikligt nästa gång, känns sådär att gå runt med nattbinda dygnet runt och ändå vara rädd att blöda igenom. Dessutom blir det ju tätt och jävligt, stackars blöjbarn.

Tråkigt att det blev värre för dig, Ebe91, får se om jag också åker på den roliga. Jag har ju kopparspiral nu, så det kan ju ställa till det.

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-08-24 21:57:08 följande:

Vi har diskbråck i generna. Vår farmor och alla hennes syskon hade diskbråck. Brorsan har jobbat som bilmek och har säkert haft fel arbetsställning och suttit fel. Han har aldrig tränat någonsin. Jag opererade ett stort diskbråck när jag var 26 år och en kusin opererade sig när han bara var strax över 20.

Misstänker de att din sambo har diskbråck då? Hopplöst att det är sånna väntetider för att få hjälp.

Ah, okej.

Ja, kiropraktor och sjukgymnast har båda sagt att han måste röntgas eftersom deras behandlingar inte gav den effekt de hoppades på. Till slut fick han en vanlig röntgen, vilket ju är totalt slöseri med resurser. Men nu verkar det vara på gång med magnetröntgen i alla fall, skönt att få veta om det bara är att vänta på att det läker, eller om han behöver opereras.
  • Kpax
    ebe91 skrev 2015-08-25 09:56:42 följande:

Jag blöder hellre mer med lindrigare mensvärk än tvärtom ;) jag är van att vara sängliggande en dag pga mensvärk och att nu klara sig på ipren är rena lyckan :)

Vet inte om det kan påverkas av att jag nu kör hormonfritt (natural cycles) då jag alltid ätit p-piller förut, eller om det bara är efter förlossningen.

Ja det förstår jag! Hade inte heller valt smärta ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?