Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Två veckor kvar att jobba och fem veckor kvar till BF

Har senaste dagarna haft molande "mensvärk" som strålar ut i ljumskarna. Samt att det börjar kännas som tryck neråt när jag går!

Har Bf 23 mars men både tror o hoppas att det blir tidigare. Men helst vill vi att det inte blir före 8:e mars för då flyttar vi!

Efter det får pluppen komma närsomhelst!! :)

• KarinIngrid

Vecka 36 är här!

Idag var jag på gymet igen före jobbet och folk stirrar verkligen nu! Det får jag väl kanske stå ut med, är ju inte så fasligt många höggravida där :)

En del kom till o med fram och började prata och fråga lite.
    När är det dags och uttryckte sin beundran över att jag fortfarande hängde på gymet, så det var lite kul.

Men i ärlighetens namn så kan jag ju säga att jag inte gymmar så hårt för tillfället. Jag kör stretch och rörlighetsövningar och lite förebyggande bäckenträning. Men det känns skönt att ändå ta sig till gymet och få lite rörelse i kroppen!

Trollunge vad skönt att bebisen ligger åt rätt håll! Jag ska in på torsdag och kolla min nu eftersom de fick vända honom förut så ska vi kolla att han fortfarande ligger rätt. Men jag är i princip hundra på att han ligger rätt för jag känner fötterna sparka uppåt revbenen och det känns som att huvudet börjar borra sig ner i bäckenet! Men det blir ändå skönt att få det bekräftat.
    Hoppas att ditt blodtryck bättrar på sig!

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2015-02-17 10:41:43 följande:
    Hoppas din ligger på rätt håll även på torsdag och att din kanske också börjar fixera sig nu
    Tack! jag tror det, känns så iallafall. Har börjat få rejält molande mensvärk som strålar ner i ljumskarna och det ska tydligen vara tecken på att den är på väg ner i bäckenet!

Vad kul att vi har BF samma dag. Ska bli kul att följas åt såhär på sluttampen!
  • KarinIngrid

åååååå
    vecka 36 nu och nu har tiden plötsligt börja gå sååå sakta,
    det känns som jag inte kommer nånvart!
    tyckte 30-35 gick så snabbt men nu känns det som jag står och stampar.

Småmolande mensvärk som strålar ner i ljumskarna men i övrigt mår jag bara fint.
    Trött såklart eftersom sömnen blir lite si och så men absolut inga större besvär att klaga på. Annat än att jag önskar tiden gick fortare! :)

Min lille buse har börjat kommunicera på ett kul sätt. Jag känner att han sparkar, då sätter jag handen på och trycker till två gånger lite lätt, då puffar han tillbaka två gånger :) Helmysigt!! sen kanske det bara är en reflex men jag väljer att tolka det som att han hälsar lite på mig :)
    Känns jättemysigt vilket fall!

Väskan är nästan packad nu.
    ombyten till pluppen
    mysfilt till pluppen
    ombyte till mig
    morgonrock, tofflor
    Purelan, skön bh, amningstopp
    toalettsaker
    mobilladdare

jag längtar tills jag får hålla min lille plupp!!!

Ska till BM idag och kolla att han fortfarande ligger rätt. Men det känns helt klart som att han gör det! Och såklart kolla att allt annat är bra!

• KarinIngrid
    sommarstad skrev 2015-02-19 09:52:11 följande:
    Mobilladdare! Det hade jag helt glömt bort. Visste väl att det var nåt mer som skulle packas. :D
    Ja det kan ju vara bra att ha!! Även om man förmodligen inte kommer prata så mycket i telefon så kommer den ju användas till att ta bilder och sen skicka runt o skvallra när allt är klart och sen kunna hålla kontakt med sambon ifall han behöver åka hem nåt eller så, vet ju inte hur många dagar man blir kvar.
  • KarinIngrid

Jag har varannan vecka inbokat fram till vecka 40
    sen har hon sagt att går man över vill hon träffas 1 gång i vecka 41 och två ggr i vecka 42. sen blir man skickad på igångsättning om inget hänt.

• KarinIngrid

Då är man i vecka 37 nu då!

Jag mår relativt bra och ska väl inte klaga alltför mycket.
    Det är tungt och motigt att gå och röra sig men jag har inte ont nånstanns och förutom att jag sover riktigt illa så mår jag rätt bra.

Nu har jag dock blivit förkyld och hostar som en tok, varje gång jag hostar känns det som jag ska hosta ut ungen..

• KarinIngrid

Jag har blivit dunderförkyld och hostar massor.

Jag har försökt hitta nån info men det verkar inte som det är skadligt för barnet allafall. Men det känns som jag ska hosta ut honom under de värsta attackerna!

Ska gå till apoteket och se om de kan ge mig nån hostmedicin som man får ta nu!

• KarinIngrid
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 10:27:09 följande:
    Det är inga problem att ta hostmedicin. Jag blev rekommenderad att ta hostmedicin av bm i höstas, när jag hostade tills ett blodkärl på livmodern gick sönder.

okej för när jag läser om hostmediciner så står det på nästan alla att man bör konsultera läkare innan man tar dem om man är gravid :(

Jag skulle verkligen vilja få bukt med hostan det är ju så sjukt jobbigt, får knappt sova nåt och hostattackerna framkallar ju sammandragningar.

• KarinIngrid
    Nixe skrev 2015-02-25 11:19:02 följande:
    Gör det? Cocillana får man ju ta, och den är ju ändå ganska stark

okej då har jag kanske inte läst ordentligt! Men det låter ju positivt!

Jag ska till apoteket nu på eftermiddagen så jag hoppas få hjälp där!
    tack för all input!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?