Inlägg från: KarinIngrid |Visa alla inlägg
  • KarinIngrid

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Uppdatering hos Barnmorskan idag. Vecka 26

Min mage är normalstor :)
    SF mått 24

Hjärtat slog starkt och bra och han sparkade och levde runt när hon klämde på magen.
    Har lite låga järnvärden fortfarande men i övrigt ser allt finfint ut!

har bokat in mig på en amningskurs och även förlossningskurs i januari. Så nu börjar det hända grejor!

• KarinIngrid

Igår var jag på en gravidSPAbehandling! Det var hur skönt som helst.

Fick det i present av min familj. Först simmade jag lite, sen var det dags för själva behandlingen. Hon började med att massera ryggen, svanken, nacken och axlarna, jätteskönt, jag fick sitta i en sån special stol o luta framåt fast utan att det var nåt för magen :)

Sen fick jag lägga mig på rygg och så smorde hon magen med olja och masserade lite, pluppen sparkade på hennes händer :)
    Sen täckte hon magen med en varm handduk!
    Och så fick jag en jätteskön ansiktsbehandling och så fotmassage på det! Behöver jag säga att jag mådde som en prinsessa när jag gick därifrån! Helt underbart var det.

• KarinIngrid
    Trollunge85 skrev 2014-12-11 10:55:56 följande:
    Oh vad underbart det lät! Min rygg som känner av den extra tyngden (måste aktivt komma ihåg att sträcka på mig) är avundsjuk på din just nu ;) Var var du på spa någonstans? Jag kollade lite på det men hittade inget speciellt i skåne, däremot några i stockholm (mannens släkt bor där så det går att kombinera med besök). Skulle förvisso kunna ta mig någon annanstans också och bara åka iväg på en liten minisemester där det bara är vi två innan vi blir tre så därför är jag nyfiken på var det var. Bra om någon redan testat om det var bra eller inte :)

Ja det var verkligen skönt, för ryggen, ansiktet, fötter, men även för själen. Ett lugnt och stilla rum med levande ljus och låg mysmusik.. jag var totalt avslappnad. så härligt!

Detta var på centralbadet i Stockholm, behandlingen kallar de för Natural Mother, de använder bara naturliga ekologiska produkter. Jag fick det i present av min familj så jag vet inte vad det kostar, men det var grymt skönt så jag är beredd att betala en slant för att göra om det igen en gång innan pluppen kommer!!

• KarinIngrid

oj har inte skickat in pappren än, kanske är dags att göra det. har bf 23/3 har väl tänkt att jag ska jobba första veckan in i mars ungefär.

Har börjat använda stödstrumpor nu sista två veckorna då jag börjar känna mig lite svullen och stel i vaderna!

• KarinIngrid

Är det bara jag som börjar få problem med att raka benen ?

Kanske ett riktigt i-landsproblem men jag orkar inte stå o böja mig ner så mycket längre och når ju knappt ner längre då magen är i vägen!

• KarinIngrid
    snö 81 skrev 2014-12-17 11:20:15 följande:
    Ja, benen börjar bli svårt. Och då ska vi inte ens prata om hur det går att raka "bikinilinjen" :)

Det är ju som en liten mage i vägen så man ser ju inte så bra hur det blir. Föreslog att min man skulle hjälpa mig, men han tyckte att det var ok om jag är orakad till jag föder. Men det tycker inte jag, man känner sig nog fet och ofräsch som det är.
    :) ja oh ja bikinilinjen har jag gett upp för länge sen.. det står sambon ut med.

Men benen försöker jag ändå få till för man vill ju kunna gå i strumpbyxor o klänning nu till jul, utan att se ut som en igelkott när håret står ut genom nylonet .)

Ja visst känner man sig ofräsch! Men det är bökigt att nå ner och orka stå böjd o raka.. försökte sitta ner på toastolen o luta mig fram men magen tar emot och lille pluppen sparkar hårt i rena protesten när jag böjer mig så mycket så han tycker förmodligen att det blir jättetrångt!
  • KarinIngrid
    Astilbe skrev 2014-12-17 11:49:26 följande:

Nu är vi tillbaka från vår utlandsresa. Var rädd att just resan dit och hem skulle bli superjobbiga för bla ryggen men säger man bara till vid incheckningen att man är gravid så gör de verkligen allt för att resan ska bli så bekväm som möjligt. Har blivit uppgraderad, fått extra benutrymme, fått en hel rad säten för mig själv så att jag har kunnat ligga ner hela resan osv. Verkligen imponerad över vilken service man får som gravid på resan!

Oj vad lyxigt, vilket flygbolag var det !?
  • KarinIngrid

Intressant att läsa hur ni andra gör med kläder.
    Såhär ser mitt förråd ut än så länge:

stl 50
    10 bodys, utan ben ( 5 långärm, 5 kortärm)
    8 mjukisbyxor
    2 pyjamas
    1 mjukisoverall
    2 tjocktröjor

stl 56
    10 bodys utan ben (5, långärm, 5 kortärm)
    7 mjukisbyxor
    5 pyjamas
    2 mjukisoverall
    2 tjocktröjor

stl 62
    2 pyjamas
    5 bodys

sen en drös med strumpor och små tunna mössor.

Känns som det borde vi klara oss på i början ?

sen kommer man säkert få en del små söta kläder också.

När vi var hos svärmor sist så skickade hon med 3 små söta bomulls omlottröjor som min sambo hade när han föddes. :) väldigt gammaldagsa i stilen med handbroderad spetskrage. Inte alls min stil egentligen men tänkte att jag ska sätta på pluppen nån av dem när han föds och ta en bild o skicka till svärmor :)
    Då blir hon säkert jätteglad. Hon bor en bit bort så kan inte komma o hälsa på direkt utan kommer komma ner sen nån vecka efter födseln så vi fått komma hem i lugn och ro och så.

• KarinIngrid

Vi kommer gå vid två tillfällen i januari på förberedande kurs. Det ska ingå lite om förlossningen och första tiden hemma.

häromdagen var jag på en amningskurs som var väldigt informativ och bra. Mycket man inte har tänkt på.

• KarinIngrid

var hos BM igår
    vecka 30 nu
    hjärtat slog 146 slag per minut och det var en livlig rackare sa hon då han rörde sig hela tiden.
    Han har lagt sig upp o ner nu, huvudet ner o fötterna upp och det känns för det sparkas konstant upp bland revbenen så ibland känns det som jag knappt får luft :)
    alla värden såg bra ut!

Bara 10 veckor kvar nu!!! gulp!
    längtar!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?