• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-09-20 09:32:42 följande:

En bonus med moderkaksprov: man får en länk med en kod där man kan kolla vilket kön det är redan nu. (13+5). Igår var min mans födelsedag, så vi satte oss högtidligt framför datorn och kollade. Efter åtta dagars tortyr i väntan på mkp-provsvaret kändes detta som ett lotto med bara vinster. På skärmen stod: "Det är en pojke." Jag fick visst en liten chock. Min man gjorde segertecken och fick tårar i ögonen. Jag satt bara och stirrade. Jag hade inte haft någon känsla för det ena eller andra innan, men jag insåg - och skäms för det - att jag hoppats på en flicka. Gör alla kvinnor det med första? Hur känner ni? Efter en natts sömn känns det redan toppen med en kille, förutom att de ha tråkigare kläder. Oh, ytliga tankar, vik hädan.

Är det inte så att det är lättare att relatera till en dotter eftersom man själv är en då? Jag föreställer mig att jag får en flicka, och jag tror bara det beror på att jag själv är tjej! Det spelar verkligen ingen roll för mig, så det är liksom ingen önskan. :)

Såg jättefina unisex och pojkkläder på Lindex. Små cardigans med armbågslappar bland annat, så jäkla gulligt!
  • Kpax

Det känns som att det bara är jag som inte fått minsta livstecken sen pluset på stickan. Har ALLA ni andra gjort VUL, KUB och lyssnat på hjärtat?

Knappt två veckor kvar till RUL, nervös och förväntansfull!

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-20 13:06:52 följande:

Jag har heller inte fått något tecken. Nästan tre veckor kvar till rul.

Villhaenbebbe skrev 2014-09-20 13:31:49 följande:

Nejdå du är inte ensam, jag har inget tecken på liv heller och jag har 4 långa veckor kvar till RUL :(

Skönt att det är minst två till, jag kände mig så ensam. Tänker mig att jag nog blir mer aktiv i tråden efter UL också, när jag vet ganska säkert om det blir något barn. :)
  • Kpax
    Lilla W skrev 2014-09-20 14:26:20 följande:

Gick inge vidare på KUB:en i ons. Alla värden va bra utom nackspalten som va lite bred :( Fick sannolikhet på 1/140 för Downs syndrom... Hade typ 1/20 000 med min son, dock för 4 år sen. Fick remiss för moderskapsprov som vi ska ta på tis, sen väntar en 10 dagars låååång väntan på svar. Känns inge vidare just nu faktiskt... BM som ringde ang remissen sa dock att nackspalten låg på precis på gränsen, 3.5 mm är gränsen för vad som anses brett och vår bebis hade 3.6 mm. Så min tröst just nu är den där lilla ynka 0.01mm, det är ju sååå lite ändå...

Ja, det är väldigt liten skillnad. Förstår att det här blir en fruktansvärd väntan för er, men försök att inte ta ut något i förskott (ska jag säga, som sitter och oroar mig för att fostret dött för längesedan), då är man ledsen en gång i onödan oavsett utgång.

Jag håller tummarna!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-09-20 16:33:51 följande:

växer magen? Tänker på din oro att något inte är 100%

Växer magen är det ju ett riktigt bra tecken!

Ja... Fast det är ju fortfarande en jäkla massa mjukt som jag lätt kan nypa tag i. Dock tycker jag att det syns om jag ligger på rygg och drar in magen. Jag tror det i alla fall.

Det är svårt, jag har ju inte rört på mig sen i Juni, så självklart är jag större nu. Dessutom har jag tillbringat flera månader med uppblåsta tarmar, så jag vet inte längre vad som är vad!
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-20 22:07:10 följande:

Lite samma känsla här. Men sista dagarna har magen krympt lite och jag känner mig inte lika uppblåst längre. Så nu är det nog mer bebis än tarmar, hoppas jag i alla fall.

Jag har haft det väldigt krångligt med både det ena och det andra under mitt liv, så nu har jag haft min del av otur så det här ska gå bra.

Ja, jag känner mig också mindre uppblåst, så jag hoppas också att det är mer bebis! :)
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-09-21 07:41:03 följande:

Jag måste vara inne i spökveckorna ordentligt, jag känner mig inte gravid. Tarmarna har krympt och illamående är bättre, det som känns mest är väldigt ömma bröst. Och 400 toabesök om dagen jag orkar äntligen göra något igen. Jag är väldigt udda när det kommer till graviditets besvär, jag får extrema problem med slemhinnorna. Jag blir så torr i halsen och hostar och snorar. Det är som en enda lång bihåleinflammation med hosta, och jag hostar så jag tappar rösten. Så höll jag på från typ vecka 15 förra gången och fram till bf. Och nu är jag i vecka 15 igen och det har börjat. Jag vill verkligen inte förlora rösten helt och hållet igen det var fruktansvärt, jag var nämligen totalt stum från v 30 och till bf förra gången.

Oj! Nästäppa har jag ju hört om, men du verkar verkligen få extrema problem. Låter skitjobbigt att vara utan röst så länge, jag blir irriterad efter en dag.

Det enda jag märker med slemhinnorna är att jag är känsligare vid sex, och att jag ofta blöder lite när jag snyter mig.

Mina bröst slutade ömma för flera veckor sedan, men till min stora glädje är de fortfarande typ en storlek större än normalt, hehe.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-09-21 09:38:25 följande:

Jag är också snorig och rosslig, men märkligt nog mest bara på höger sida. Hemskt irriterande. Brösten ömmar än och magen bibehåller sin uppblåsthet, om kvällarna gör det nästan ont. Jag har ibs, så kanske gör det saken värre? Nu när det äntligen inte är en hemlis längre så hade det varit trevligt med en snygg mage som förklarade viktuppgången - men jag ser mest ut som jag slarvat med kost och motion.

Haha, ja visst hade det varit fint med en liten kula istället för den här lösa massan. Jag är liksom tjock även på ryggen, låren och rumpan (om än mest på magen), och det kan jag varken skylla på tarmar eller bebis tyvärr...
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-21 10:10:15 följande:

Jag har en ordentlig kula, men när jag sitter ner är det som en bulldeg på magen :(

Såhär såg jag ut igår, v.14+2

Jättefin! Jag kanske inte ser SÅ himla annorlunda ut, om jag försöker vara objektiv. Det kanske är mest det att jag vet att det är mjukt, och att jag kan dra in magen minus bilringen.

Kan du dra in din mage?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-09-21 12:23:26 följande:

Nja, nä det är svårt att dra in den. Min livmoder når redan upp till naveln så det är svårt att dra in det :)

Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?