BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Åååh, kan du ha dina vanliga jeans?? Vad avundsjuk jag blir! Nåja, snart är bebisen på utsidan och jag börjar förhoppningsvis krympa, jag får ha tålamod :)
Åååh, kan du ha dina vanliga jeans?? Vad avundsjuk jag blir! Nåja, snart är bebisen på utsidan och jag börjar förhoppningsvis krympa, jag får ha tålamod :)
Varit lite frånvarande i helgen.. varit in och läst men inte orkat skriva något själv.
Jag som tyckte helgerna var så sköna för då sov jag lite bättre än på veckorna.. tji fick jag för det för i helgen har jag inte sovit många timmar. Det är inte så mycket pga smärta eller något annat fysiskt, jag kan bara inte sova. Grubblar och grubblar och blir ledsen, går inte sova fast jag är så trött att jag skulle kunna mörda för en timmes sömn.
Tycker rent ut sagt att det är skitjobbigt nu, inget känns kul! Hoppas det är övergående och att det blir bättre med sömnen.. humöret blir ju inte direkt bättre när man inte sover:(
Idag, när jag känner mig som mest trött och låg, fick jag en himla fin kommentar när jag nämnde att jag inte sover så bra.. "ja det är klart, rör man inte på sig och gör man inget om dagarna så blir man kanske inte nog trött för att kunna sova".
Det tog mig en timme att gå upp till skolan med sonen i fredags och sedan hem igen (1km till skolan) och jag har fortfarande väldigt ont efter den promenaden. Konstigt att jag inte är ute och joggar varje dag? Konstigt att jag inte orkar göra nåt när jag inte kan äta ordentligt och inte kunnat på över ett halvår? Men för all del, kalla mig lat bara!:(
En del borde lära sig hålla käften!
Varför kommer de dåliga dagarna bara efter varandra?
Varje morgon känns som en kamp. Trött efter sömnlös natt, mage som inte vill fungera alls, en son som bara gråter och inte vill till skolan (går förskoleklass), stress för att få i bägge barnen frukost och på med kläder, besvärligt att ta sig ut med bilen.. antingen är det fet plogkant så jag inte kan köra ut, eller så har garagedörren frusit fast så vi får gå. Eller som imorse, man får klampa i blötslask ena metern och andra metern glida på blåis. Imorse ville jag verkligen inte. Varenda cell i kroppen vill bara hålla honom hemma, slippa stressen på morgonen, slippa känna mig som en skurk när jag tvingar honom och han bara gråter, slippa oroa mig för att han ska dra hem magsjuka (bara väntar på det sistnämnda, det vore väl precis vad jag behöver nu). Men nej, vi for ändå. Och sista meterna innan jag skulle sätta mig i bilen igen utanför skolan halkade jag.. FÖRSTÅS!
Höften fick sig största smällen, kände något hugg i sidan av magen där jag landade men tror det gick bra ändå. Lite molvärk på den sidan av magen nu bara:(
Sonen har ju inte skolplikt än så egentligen skulle jag kunna ha honom hemma och som sagt, han vill inte alls dit. Ändå känns det så fel att ha honom hemma, som att alla ska tycka jag gör fel:(
Så ja, nu har jag förpestat tråden med ytterligare ett gnällinlägg. Ber om ursäkt för det!
Jag fick xylocainspray där nere när jag födde första barnet, vid själva utdrivningsskedet. Minns bara att de sa "nu sprayar vi här" och så gjorde dom det, vilket jag inte tyckte om alls. Jag vill ge mitt godkännande! Nu var ju sonen rätt liten, jag var grymt trött och inte helt vid medvetande då jag öppnat mig 7cm på 1timme och utan smärtlindring, så när han kom ut kände jag INGENTING. Skönt skulle väl en del säga men för mig blev det helt fel, helt plötsligt låg han ju bara där och jag kände det som att jag missat hela förlossningen typ. När jag väntade andra barnet skrev jag i förlossningsbrevet att jag ville klara värkarna med så lite smärtlindring som möjligt och att de absolut INTE fick ge mig nån bedövning där nere när hon skulle ut. Det fick hellre bränna som tusen eldar än att jag inte skulle känna något alls. Den förlossningen kändes SÅ mycket bättre så jag kommer nog skriva samma den här gången:)
Stackare! Jag tycker du ska fortsätta gnälla utan att bekymra dig om att förpesta tråden. Jag förstår att det känns som att alla ska tycka du är en dålig förälder eller vad det nu kan vara folk tycker för du har sonen hemma (alltid har folk åsikter om något) men jag tycker du ska fundera på vad som är bäst för dig just nu. Det är ju än så länge ingen skolplikt på förskoleklass som du skrev så ta och fundera vad som blir bäst för dig så du mår bra. Och skit i vad alla andra tycker.
Det där med halkan lät inte bra. Hoppas det inte inte är värre än vad du tror men kolla upp det om molvärken blir värre.
Styrkekramar!!
Men vilken fin!! Vad duktig du är, det där hade jag aldrig fixat :S
Karlar har ett helt annat tankesätt än kvinnor. Min make tycker det är så lugnt och skönt att stänga av ljudet på telefonen, medans jag blir galen på honom. Tänk om det drar igång? Eller jag halkar eller dottern blir sjuk? Hur ska han få veta det då, och hans inställning är att det löser sig. Som tur är så känner jag hans kollegor rätt bra så de får väl leta reda på honom om det krisar.
Imponerande! Var hittade du mönstret?
Wow! Det är nära! Hur pålitligt känns tul? Jag har hört så många rykten om fall som inte stämt alls. Känns det trovärdigt, du som har varit med "på riktigt"?