BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nu behöver jag lite råd och hjälp.
Jag har haft problem med magkatarr i flera år som lite då och då fräter upp magsår om jag inte bromsar det med mediciner.
Har testat Omeprazol men de spydde jag som en gris av tyvärr. Fick Esomeprazol som fungerade bra, använde dessa ganska lång period.
Nu har min magkatarr kommit tillbaka i och med att allt trycks uppåt. Halsbrännan och de sura uppstötningarna får mig att må illa också.
Pratade med läkaren i tisdags som skrev ut Esomeprazol igen. Hon är ganska noga med att inte skriva ut vad som helst nu när jag är gravid och sa även nu att denna skulle vara okey. När jag skulle hämta ut medicinen i onsdags ville dock inte hon på apoteket sälja dem till mig utan tyckte jag skulle prova Losec istället (som jag förstår är i princip samma som Omeprazol?). Tagit fjärde tabletten imorse och upplever inte ett dugg förbättring. Däremot reagerar magen idag och jag mår sååå illa.
Vill inte fortsätta med Losec nu och vet inte om jag vågar ta Esomeprazol när apoteket typ sa "ja det är ju upp till dig om du vill riskera något". Samtidigt vet jag hur jävulskt dålig jag blir om magkatarren går för långt:(
Vad gör jag? :(