-
Precis! Och jag ser faktiskt fram mot förlossning även fast jag vet att det gör sagolikt ont. Denna gång vet jag vad som väntar och vad jag vill göra annorlunda mot förra gången.LillLouise84 skrev 2014-11-02 08:08:30 följande:Härligt! Halvtid här med. Nu är det nedförsbacke mot förlossning
-
Ja, den 21:a :)Nixe skrev 2014-11-02 09:27:30 följande:Åh, har vi samma bf? 21a? Jag har fått värsta magen typ sista veckan, hann inte ens märka att den kom men nu är naveln till och med på väg bort :-/ är det någon som har tips på bra olja att smörja in sig med? Magen då alltså
Maken sa i torsdags att magen hade exploderat. Även min navel är på väg ut, halva är ute och andra halvan är på väg.
Jag smorde med Weleda gravidolja sist och jag fick inga bristningar, men det sitter inte i oljan utan i hormonerna så denna gången smörjer jag inte. Underlivet smorde jag inte en enda gång sist och ändå fick jag bara ett litet skrubbsår, men det är säkert skönt att smörja där ändå. -
Nej, just smärtan ser jag inte fram emot. Men jag ser fram emot att tackla den på ett annat sätt. Nåt jäkla badkar ska jag inte i, det var hemskt att sitta som en strandad val i ett badkar och ha värkar.LillLouise84 skrev 2014-11-02 09:46:21 följande:Jag ser inte fram emot smärtan vid förlossning. Jag håller alla mina tummar och tår för en naturlig start den här gången. Men så skönt att gjort hälften.
Jag vill också att det ska starta på naturlig väg denna gång, och det har jag bestämt att det ska göra ;) -
Ja, det är myt!Skumbollen skrev 2014-11-02 13:25:48 följande:
Men att smörja mot bristningar i huden är väl bara en myt, eller? :)
Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)
-
Jo, jag vill också uppleva det - att det startar av sig själv hemma.LillLouise84 skrev 2014-11-02 14:46:40 följande:Jag hoppas mycket sköter sig utan att behöva ligga på förlossningen och vänta. Många pratar om hur det startade och det vill jag också uppleva.
Min syrra gick 16 dagar över tiden med första barnet och det ville inte komma igång av sig själv. Andra gången fick hon dagen innan BF med en naturlig start hemma.
Det är mitt hopp om att andra gången inte behöver vara samma som första... -
Jag städade sönder min rygg igår så jag vet hur det känns :)LillLouise84 skrev 2014-11-02 22:09:30 följande:
Åh jag blir så trött på att vara gravid ibland. Jag älskar att vara ute bland folk och gruppträning, innebandy och lite gym det är typ mina enda intressen. Jag umgås med kompisar när jag tränar, resten av tiden går till jobb, familj och hem. Men nu börjar kroppen säga ifrån ordentligt. Jag fick plåga mig igen jobbet i fredags och ikväll spelade jag innebandy. Efter innebandyn så duschade jag och la mig på soffan och sen kom jag inte upp. Maken fick hjälpa mig upp och leda mig. Det är svanken som skriker utav smärta
Sa till mannen att jag glömmer nästan bort att jag är gravid och går på som vanligt och sen efter en heldags storstädning var kroppen trasig... -
Jag har känt av sammandragningar sedan v.12 ungefär. Kommer oftast när jag är kissnödig och ibland när jag ställer mig upp/ lägger mig ner.laila88 skrev 2014-11-03 19:21:42 följande:
Någon fler som känt av sammandragningar? Jag tycker jag haft någon tidigare men nu ikväll kände jag en tydligare. Magen blev som en sten. Minns inte hur fort de ska komma eller när ja börja känna dom då jag var gravid med sonen.
-
Jag hade MASSOR första graviditeten, men inte lika tidigt som denna gång. Och än så länge är det ändå rätt sparsamt. Hoppas det inte blir mer än sist för då blir vardagen jobbig.Skumbollen skrev 2014-11-03 20:38:07 följande:Jag har också haft en del sammandragningar sen länge. Jag hade blivit varnad sen innan att det är jättevanligt med andra barnet.
-
Det låter verkligen inte som en dröm för din del.Villhaenbebbe skrev 2014-11-04 13:10:40 följande:
Alltså jag är så glad att jag är gravid och väntar det finaste man kan få i livet. Men helskotta vad det är jobbigt att vara gravid just nu.
Jag har så sjukt ont i min njure och smärtan kommer som "anfall", det kan gå allt mellan 30 min till 5 timmar mellan varje anfall - mellan dessa så är jag så utmattad så jag inte orkar göra något - så jag är hemma från jobbet nu och är redan efter 2 dagar så sjukt less. Mardrömmen är att det inte går över så jag blir sjukskriven..
När smärtan väl kommer så ligger jag bara i sängen och gråter för det gör så ont.
Sen så har jag även tappat min aptit helt igen - jag känner mig äcklad av all mat. Får kvälvningar så fort jag äter, kräks dock inte eller mår illa, men sjukt jobbigt då jag knappt får i mig någon mat. Någon annan som upplevt att detta kommer tillbaka? (det kan dock bero på ovanstående att jag inte har lust att äta.. ingen aning)
Sen så som grädde på moset så har jag fått hemorrojder, så det svider och är allmänt jävligt haha....
Och åter igen - jag är så tacksam att jag är gravid - men detta är verkligen ingen dans på rosor. Jag vill inte sprida negativitet men är det någon annan som har det jobbig med graviditeten, skulle vara skönt att veta att man inte är ensam att känna så här?
Jag kan trösta dig med att det iaf finns fler med hemorrojder. Jag är så sjukt förstoppad och hemorrojder kommer då som ett brev på posten. Halsbränna är inte heller så kul. Men det är tack och lov mina enda besvär.
Hoppas ditt njurproblem ska ge med sig så du kan få försöka leva lite normalt. -
Jag har beställt en jacka från Zalando av märket Mamalicious. Den är ändå rätt tjock och varm.Skumbollen skrev 2014-11-04 07:45:56 följande:
Ni som köpt gravidjackor... Hur var de? Jag hade givit upp helt och förlikat mig med att det skulle bli en hm-jacka... Men när jag var där inser jag att de är ju jätte-tunna! Fryser inte vi gravida eller?
Så nu undrar jag, var köpte ni jackan och är ni nöjda med köpet?
Min förra graviditet svettades jag som en gris nästan direkt och sista 10 veckorna gick jag med öppen jacka även i -20 :)
Denna gång har jag inte märkt av att jag är varmare än vanligt, men vi får väl se om det kommer.