BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Vägning imorse, -800 gram. Helt ok!! :)
Vägning imorse, -800 gram. Helt ok!! :)
Vägdag. Kom på det när jag klätt på mig och var blöt i håret sen duschen. 74,8 kg, dvs 3 kg ner sen förra veckan trots kläder och blött hår. Undrar vad vågen stått på om jag kommit ihåg det innan duschen.
Josefin har just nu en hjälmmössa som min mormor stickat. Den är bra! Jag är inte så orolig för att hon ska strypas, hon sover bara när vagnen rör sig, så hon lämnas aldrig obevakad :)
Hon har en hjälmmössa från Villervalla också, den var bra tills den blev för liten. Vanliga mössor åker ner över ögonen eller ramlar av, så det går inte alls än!
Det där låter som när dottern var liten - superbra rutiner och lek mellan varje sovpaus. Jag kunde göra annat när hon låg på golvet och lekte.
Nu har vi rätt bra rutiner, men en mycket mer missnöjd bebis som mest vill vara i famnen hela tiden. Han kan ligga en liten stund på golvet eller i babysittern, men då måste man sitta med honom och leka. Sen har vi ju dessutom tre andra barn som behöver uppmärksamhet så det finns inte alltid tid att sitta på golvet och leka med bebis.
Som grädde på moset har vi dessutom total kaos här hemma. Vi bytte ju kök precis innan Tage kom och nu två månader senare har vi upptäckt en jättestor vattenskada. Vi har fått stopp i avloppet så avloppsvattnet har tryckt upp under golvet längs med hela köksinredningen. Vi har nu fått montera bort alla nederskåpar och börjat såga upp golvet. Så vi kommer ha ett gigantiskt hål i golvet och totalt obrukbart kök heeela sommaren. Just nu är det jättelätt att hålla sig för skratt här hos oss...
Snö 81, fy så hemskt :(
Jag har en tuff period också. Mina föräldrar som jag träffar flera gånger i veckan och är jättenära ska separera. Min mamma är helt förstörd. Lillen kan sova ok på natten men vägrar sova längre stunder på dagen och när han vaknar är han övertrött, skriker och vill bara vyssjas när man går men honom, vaknar så fort jag sätter mig. Ger flaska för amningen fungerade inte så pumpar för att han ska få mjölk ett tag till,börjat minska iaf men just nu är dagarna mest, gå, mata, leka, få att somna, pumpa, vyssja om, mata, leka, då att somna, pumpa, vyssja.....somna 8 så fort han sover för natten för att orka. hinner inte äta, mina ben är helt slut, de jag kan be om hjälp av lider och psykiskt är jag slut. Längtar så tills det vänder men just nu vill jag bara gråta, få duscha ifred och äta.
Så negativt det blev men som jag längtar tills sambon har semester. Och han åker utomlands 5 dagar nästa vecka...
Trist att läsa om problem utöver bebisperioden. Hoppas allt löser sig för er.
Vi har det lite spännt här hemma också. Vi ska döpa våran pojk i juni och min familj kan inte vistas i samma lokal :-S.
Min sambo har ju haft ont i ryggen sen i februari. Det har blivit bättre, men inte bra, och det har gjort att jag känt en jäkla press. Det är upp till MIG att göra allt.
Nu har han, förutom ryggvärk, feber. Och han blir väldigt sjuk när han är sjuk...
Jag tycker synd om honom, och jag vet att han inte VILL vara sjuk och ha ont, men mitt tålamod tryter.
Jag är så trött på det här! Det skulle vara enklare för mig (rent praktiskt, känslomässigt vill jag ha honom här förstås) att vara ensam med hund och bebis.
Det värsta är gnället. Jag fixar det inte!! Jag avskyr när folk ska påtala att de mår dåligt om och om igen med ord, suckar, stön och medvetet hängande ögonlock. Jag VET redan.
Det stressar mig att inte veta om något är allvarligt fel med honom, och att inte få någon hjälp med varken hem eller barn. Jag känner att jag inte får luft, allt ska vara så jävla negativt varenda dag. Det finns inte utrymme för mig att bli trött och ledsen.
Jag undrar om Josefin är inne i någon ny ututvecklingsfas också, hon har varit gnällig senaste dagarna, så det har varit svårt för mig att duscha och gå på toa. Wonderweeks -appen stänger bara ner hela tiden, så jag kan inte kolla.
Så, nu har jag fått gnälla av mig! Hoppas det känns bättre imorgon. Då ska jag försöka komma ihåg att väga mig också.
Va jobbigt för han att det inte blivit bättre, hoppas det inte är nåt allvarligt. Men jag vet vad du menar, klarar inte heller av när nån påminner en om hur dåligt de mår, känns som att man dras ner till dens sinnesstämning
Du har Ingen du kan lämna Josefin till för att få ett par timmar själv och samla kraft?
Invägning idag. Minus 1,2kg. Hurra!
Kan vara en tillfällighet, men kan också bero på att jag bytt frukostmackorna mot chiapudding och lyckats komma ut med vagnen minst en halvtimme varje dag. Ingen PW dock, kroppen pallar inte.
Var på första föräldragruppen idag. Visade sig att inte så långt från mig så bor det en mamma med en son som är exakt en vecka yngre men heter samma sak som vår lilla pojke. Nog för att det är ett vanligt namn men att det skulle slumpa sig så? Hon var iaf jättetrevlig och vi hade sällskap tillbaka på den 2 km långa promenaden som det är till BVC.
I övrigt var det två till som bodde i vår lilla by och resten i huvudorten där BVC ligger. Tror jag kan få ut mycket av det här. Nästa träff var om två veckor. Tydligen resonerar de som så att det är viktigt att ha täta träffar i början så vi kan lära känna varandra och det tycker jag känns bra.