Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-11-13 08:58:49 följande:
    Kan säkert vara foglossning.

För mig känns det dels som att hela bäckenet är låst, och gör att jag vaggar lite när jag går. Och dels gör det skitont att ligga på rygg. Det är svanken, svanskotan och sittbenen som är hårdast drabbade, och det är värre natten och dagen efter att jag lyft mycket.
    Det är exakt samma för mig. Man får sitt straff för att man hastade till bussen eller städade klädkammaren senare på kvällen. Jag har gått på akupunktur 3 ggr nu och det har i alla fall inte blivit sämre...
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-11-13 08:58:49 följande:
    Kan säkert vara foglossning.

För mig känns det dels som att hela bäckenet är låst, och gör att jag vaggar lite när jag går. Och dels gör det skitont att ligga på rygg. Det är svanken, svanskotan och sittbenen som är hårdast drabbade, och det är värre natten och dagen efter att jag lyft mycket.
    Det är exakt samma för mig. Man får sitt straff för att man hastade till bussen eller städade klädkammaren senare på kvällen. Jag har gått på akupunktur 3 ggr nu och det har i alla fall inte blivit sämre...
  • Mimipig
    I väntans tid eller inte skrev 2014-11-17 16:27:41 följande:

Jag har också problem med nästäppa och i bihålorna. Min barnmorska sa att det kan hålla i sig hela graviditeten men att ha nässpray till hands för att underlätta.

Vi har köpt en Bugaboo Buffalo för att både kunna ha den på landet/ offroad och i stan. Känner mig jättenöjd med valet och har tittat runt hur mycket som helst. Köpte den på underbara barn mässan tidigare i höstas och fick den lite " billigare".

Jag tänker mig att i mars kan det vara väldigt kallt så åkpåse m dun verkar vara ett bra alternativ. Man kan ju köpa både en tunnare samt en tjockare.

Någon som har info om pops vindoverall?

En tanke som jag har är att hur resonerar ni kring stl 44? Eftersom benisen växer så fort att man köper en eller två stl för stort för att spara pengar?

Vi ränker också köpa bugaboo Buffalo. Vilken färg tog du?
  • Mimipig

Ang försäkringskassan. Jag kan berätta att jag har både ringt och fått prata med en riktig människa där idag. Anledningen är att min anställning startade 1 juli på mitt jobb på pappret, jag har varit på samma jobb i ett år, men då anställd av ett annat företag - på pappret. Alltså ville jag veta vad som gäller för föräldrapenning etc (min arbetsgivare ska fylla i papper nu). Det visar sig att de bara tittar på de senaste 8 månaderna från förlossningsdatum, så då räcker 1 juli för mig och jag slipper krångla med fler blanketter. Kan vara bra för någon mer att veta kanske - alltså 8 mån eller 240 dagar bakåt från förlossning, det är den inkomsten som gäller.

• Mimipig

Jag har fått en massa små röda prickar på bröstet upp mot halsen. De ser ut som små spruckna blodkärl, fast i prickform. Läste en gammal FL-tråd att de kommer pga ökad blodmängd och tryck. Någon som känner igen detta eller tom varit med om det vid tidigare grav? Det verkar oklart om de försvinner efter förlossningen, enligt tråden.

• Mimipig
    Skumbollen skrev 2014-11-24 16:11:22 följande:
    Min syster fick jättemånga! Framförallt ovanför brösten. De är bättre nu men inte helt borta. Det är sju veckor sedan hon fick barn.
    Jag har ett par sen innan graviditeten, en på handen, en på kinden, bla och nä, de har varit rätt permanenta, så jag befarar att de kommit för att stanna. Man lär kunna lasra bort dem sen, så det finns i alla fall nåt att göra, om än lite drastiskt. Men ändå, det ser ut som ilskna finnar över hela bröstet, inte fagert.
  • Mimipig

Jag/min chef har precis börjat fiska efter en vikarie. Jag tänker att hen får börja 1 mars, jag har BF 22/3, och hoppas att jag mår fint och kan jobba hela vägen till förlossningssalen. Jag är kanske naiv med det planeringen, är ju ny på det här...

På tal om planering: mamma tänker boka en USA-resa över påsen, vilket kan bli samma v som jag föder om jag går över tiden. När jag frågade om hon tänkt på det sa hon: "Visst har jag det! Du kommer ju att föda innan utsatt datum. Det gjorde ju jag, så det är lugnt med min resa."

Men då så...

• Mimipig
    Lejonhierta skrev 2014-11-27 10:02:27 följande:
    Nu hänger jag inte med, vad har din mammas usaresa med din förlossning att göra? Men det kanske bara är jag som inte uppskattar hela släkten rännandes första veckan.. Har t o m haft besöksförbud utom för pappan + syskon på BB vilket jag tyckt varit jätteskönt..

Inser när jag skriver att jag kanske är lite udda på den punkten? :)
    Ingenting egentligen, jag tänkte mest kolla att hon själv var medveten om när påsken låg i år och det var hon ju uppenbarligen... Det var snarare hennes analys jag fann intressant.

Nä, hon ska inte med till BB, men jag trodde att hon gärna vill finnas i landet, i rätt tidszon och så.
  • Mimipig

Ang sammandragningar. Jag får dem aldrig när jag rör mig, utan bara i sängen och oftast när jag vaknar. De gör absolut inte ont och jag skulle mycket väl kunna missa dem om jag inte var uppmärksam, så lite känns de. Är det normalt då? De suger bara ihop bäbisen så magen blir liten, spetsig och hård.

• Mimipig
    laila88 skrev 2014-11-28 23:05:38 följande:
    Yes det låter exakt som de ska va :)
    Åhå! Toppen!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?