Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-10-11 09:37:37 följande:

Ungefär som för mig då. Jag har som sagt gått ner allt jag gick upp, men jag hade några kilon som smugit sig på under tiden vi försökte bli gravid så jag har några kilo kvar (3 kg), men jag har helt slutat gå ner i vikt nu. Trots dagliga promenader på ca 8-10 km samt stenhård mammamageträning en gång i veckan så står det helt still!

Här har vi också trassligt med sömnen sedan drygt en månad tillbaka och en trött mamma väljer helt fel saker att stoppa i munnen. Trött mamma är även sur mamma med dåligt tålamod :-/

En sur mamma med dåligt tålamod känner jag igen, fy vad arg jag blir på den trotsiga tvååringen emellanåt.
  • LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-10-11 10:35:24 följande:

Har tyvärr inga tips då vi är lite i samma sits. Valter tyckte också att det var morgon 3.30 och han somnade klockan 18.00 igår kväll. Han somnade om igen vid 5 och sov ca en timme till. Försöker få honom att ta en kort lur sent på eftermiddagen men då vägrar han att somna hur jag än gör. Sen är han toktrött vid 18 och då är det i princip omöjligt att få i honom kvällsgröten.

Vad lustigt att båda heter Walter och har samma sovrytm. Jag försöker att han inte får sova före 19, han får hellre gråta av trötthet sista timmen än kliva upp mitt i natten
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-10-11 17:20:54 följande:

Men Lilj3 och Louise, vad händer om ni låter barnen sova en stund på kvällen där vid 18 och väcker dem efter 30-60 min? Och lägger er ihop lite senare? Blir det skrikfest då?

Jag har försökt. Han sover i vagnen på dagarna men efter 17 bara skriker han om jag lägger honom där, så lägger jag honom på skötbordet och visar pyjamasen så skrattar han.
  • LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-10-11 19:10:18 följande:

Ni som har bebisar med tänder, har de blivit lösa i magen i samband med tandsprickningen?

Valter har bajsat säkert 10 gånger idag, om inte fler. Annars bajsar han kanske en eller två gånger om dagen.

Tandbajs brukar dagis kalla det. Löst, luktar pyton och får det ligga kvar i blöjan en stund blir det som att det börjar fräta i rumpan på barnet.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-10-12 09:10:59 följande:

Jag har hört att de brukar bli lösa i magen vid tandsprickning, men när Josefin fick sina två var hon lös mest hela tiden ändå (eftersom hon nästan bara ammade). Jag kände heller ingen svullnad eller såg någon rodnad på tandköttet, trots att jag verkligen höll koll! Hon hade tuggat och dreglat mycket flera månader när det plötsligt kändes en liten vass kant.

Nu har hon börjat dregla och tugga mer igen, och den här gången verkar hon mer besvärad. Är det nya på gång då, tro? Eller fortsätter de påverkas av de här tänderna tills de är helt utväxta (de är nu ett par millimeter, och det är nog två månader sedan de sprack igenom)?

Igår kaskadkräktes hon, och var även lös i magen. Jag får för mig att jag matförgiftat henne (typ diskat pipmuggen för dåligt, haft plommonpurén i kylen för många dagar eller liknande), men vi har för all del en skitig hund, och Josefin blir ibland slickad på händerna, plus att hon förstås stoppar allt i munnen.

Hon var som vanligt sen, förutom den -vad jag gissar är- tandrelaterade gnälligheten.

Min dotter har varenda gång blivit förkyld, feber, spytt, lös i magen och drägglig. På henne ökar saliv produktionen så hon säger nu när hon är två att det kommer kräks och försöker spy men det är bara saliv.
  • LillLouise84

Vilken jävla dag!

01.30 liten snorig och hostig. 2.30 stora hostig och mammig. 3.00 sparkar mannen ur sängen för att ta stora. 3.30 liten gnällig. 4.00 liten ledsen. 5.00 vi ger upp och kliver upp. 6.30 stora spyr av snor och slem i halsen, 39.3 graders feber. Ledsna barn fram till 10 då båda somnar. 12 vaknar båda hungriga. Fixar mat. Stora ger sin mat till hunden och kommer på att hon ville ha mat ändå. Lagar ny mat och hon äter och spyr ner hela soffan, golvet, filtar ja hela tvrummet. Duscha stora, skura samtidigt som liten gråter av att inte få uppmärksamhet. 15.30 pappan kommer hem och stora somnar. 17.00 mamman somnar sittande på köksstolen med huvudet på bordet.

Ger upp, jag orkar inte ha barn och lider av spyfobi. Imorgon ska stora vara hemma från dagis och jag vill bara lägga mig och sova en månad utan att bli störd.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-10-12 22:21:02 följande:

Å hjälp! Tycker synd om dig även on jag fattar att sådant händer då och få för flerbarnsföräldrar! Styrka och pepp skickas!

Jo det är väl normalt. Det är sömnbristen som är värst, när jag sovit typ 3 bra nätter de senaste 7 månaderna och har inte sovit en hel natt på 2 1/2 år. Jag är trött så jag bara vill grina och då sitter jag med två ledsna barn som vägrar sova.

Natten gick hyfsat i alla fall 00.45 hade lilleman tappat nappen men somnade nästan direkt han fick den. Sen mellan 4-5 låg stora och hostade och hostade. Men mannen tog båda barnen när de vaknade 4.45 respektive 5.30 så jag fick sovmorgon till 6.30
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-10-13 10:30:38 följande:

Nej fy fan, stackars dig! Hoppas det blir en bra dag idag.

Lavish skrev 2015-10-13 10:35:19 följande:

Åh fy fan. Spara detta och ta fram om 10 år och tänk på vad underbart det är att småbarnstiden är över... 

Idag är det hittills en bra dag. Jag har dammsugit, torkat golvet och bytt alla sängkläder. Skurat hela tvrummet och soffan så alla baciller ska försvinna.

Ibland bara längtar jag tills barnen blir stora och kan sköta sig själv. Samtidigt som jag inte vill att min bebis ska bli stor.

Lavish det ska jag komma ihåg när livmodern skriker efter en bebis om 5-10 år
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-10-13 10:46:27 följande:

Vi pratade om det här med syskon igår. Sambon vill köra på en gång, men jag hade tänkt mig snarare när J fyllt ett (tidigast).

Jag har alltid tänkt att jag vill bygga upp kroppen igen innan jag blir gravid igen, men så hade jag så mycket problem med bäckenbotten att jag i princip blev rädd för att röra mig, och nu har jag svårt att hitta tid och ork. Motivationen brister också såklart, annars hade jag ju löst det.

Jag behöver en dietist, en PT och en rejäl spark i arslet!

Hur tränar ni?

Jag försöker att motionera 5 gånger i veckan. Gym, mammaträning, innebandy och promenader. Men det är svårt att orka och hinna med, samtidigt som vi kör dagissjukdomar maraton.

Jag blev gravid när första var ganska precis året och det tyckte jag var lagom då jag hade fått tillbaka min kropp hyfsat.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-10-14 06:34:53 följande:

Alltså jag ska verkligen inte klaga på vår natt, men ändå :)

Tage sov 18.40-5.00 utan uppvak (halleluja), men efter mat vägrar han somna om. Han sover ju i egen säng, men när han vaknar sådär brukar vi även testa lägga honom hos oss i stora sängen, men han hade bestämt sig för att vara vaken. Kliver då upp och går ner i vardagsrummet och vad gör han då, jo han somnar om - i soffan!!! Jäkla unge ;)

Vilken lyxnatt! W somnar 19.30 och sover till 5 i bästa fall, då har vi hunnit varit upp och stoppat i nappen 3-4 gånger. Sen vid 7 vill han sova middag, det tycker jag är onödigt då.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?