Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Gick inte så bra med glukosbelastningen. Låg över deras gränsvärde för att allt är bra under gränsvärdet för graviditetsdiabetes. Dvs. jag måste göra om det igen om två veckor för att se att det verkligen ligger under gränsvärdet eller om det bara var extra lågt för mig. Jag tror snarare att det var extra högt efter julledigheten. Förhoppningsvis kommer jag ha ett mycket bättre värde om två veckor när vi har kommit in i våra vanliga rutiner med att laga mat själva och därmed småäta mindre skräp. Kanske kan jag bli lite piggare också då (önskedröm jag vet).

• Trollunge85
    Misty W skrev 2015-01-08 12:29:59 följande:

Är det bara jag som har börjat svettas helt sjukt mycket?

Känner igen det. Ibland kan jag ha en bra dag men oftast känner jag mig väldigt ofräsch efter en dag på jobbet.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-01-08 11:47:44 följande:

Jahapp, var hos bm idag för en extra sf-mätning. Måttet blev 26,5, vilket är exakt samma som för över en månad sedan. Jag fick tid för ultraljud imorgon så det kan kolla om något är fel, eller om förrförra mätningen bara var missvisande.

Magen växer, det är jag ganska säker på, och hjärtljuden var bra, och mina värden är också bra. Hon rör sig som vanligt, så jag hoppas allt är okej.

Hoppas allt är bra och då är det väl bara trevligt att ha fått ett extra ultraljud.
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-01-08 12:54:22 följande:

Äntligen har fk ringt upp mig och beviljat min graviditetspenning!!!! Så efter idag har jag 7 arbetsdagar kvar. Och en av mina chefer kom i morse och sa att jag skulle få hjälp nu på slutet, så från och med i morgon har jag en praktikant som ska göra mitt tunga jobb. När fk ringde och sa att det var klart att gå hem var det som om en tung sten släppte.

Vad skönt för dig! Det var du som körde lastbil, eller blandar jag ihop dig med någon annan? Måste vara skönt att äntligen ha fått svar.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-01-09 07:38:42 följande:

Jag tycker att min foglossning blivit värre nu. Eller jag antar att det är foglossningen som gör det i alla fall, jag har svårt att sitta utan att det blir obehagligt och till slut börjar göra ont i svanskotan och bäckenet. Det spelar ingen roll om det är soffa, fåtölj eller stol. Grrr, jag som skulle tillbringa de sista 60 dagarna på rumpan.

Jag tycker min rygg gör sig mer och mer gällande. Testar att stå på jobbet -> ont i ryggen, sitta -> ont i ryggen (och då har jag släpat in tre olika stolar på kontoret att variera mellan) Tror jag svankar för mycket i mitt försök att stå/sitta rakt. Knäna är inte heller särskilt pigga. Foglossningen känns inte så mycket förutom efter en långpromenad (och ibland när jag är risig även efter en kort sådan). Liggläge är annars en hit tycker jag, särskilt med en bra bok eller om jag tittar på tv. Dock har jag än så länge inte hittat något bra sätt att ligga ner på jobbet men ge det någon vecka till så kanske kollegorna ser mig liggandes rak lång på golvet med utskrivna papper som ska läsas igenom.
  • Trollunge85

Jag hade antagligen förvärkar igår kväll. Hade så ont i magen och ryggen samtidigt att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Kvittade om jag låg i sängen eller hade vetekudde, det blev inte bättre. Släppte efter 45 minuter. Sen kom några mildare efter det. Kom fram till att jag inte visste vad som var bäst, avvakta eller ringa till förlossningen. Blev avvaktan men idag ska jag prata med min BM för att få råd om vad hon tycker jag ska göra om det kommer tillbaka. Förhoppningsvis gör det inte det men jag kan inte förstå vad som startade det. Hade inte gjort något ansträngande och så stressigt tycker jag inte det är på jobbet än så länge.

• Trollunge85
    Kpax skrev 2015-01-09 08:34:51 följande:
    Jag kan bara ligga på sidan, så har det varit sen september :(

Men för all del, sidoläge i soffan funkar ju!

Skulle vilja ha en sån där massagebänk eller massagefåtölj med hål för magen, det är nog skönt.

Alltså tänk i mars, inte nog med att man får en alldeles fantastisk bebis, man får DESSUTOM tillbaka sin kropp! Längtar :)
    Oja, en sån där massagebänk hade varit underbart. Ja visst är det något att se fram emot i mars? En bebis och sin kropp! Två saker till priset av en Nu tror jag inte att det kommer vara så bekvämt att ligga på magen i början heller eftersom jag gissar att det kan vara ganska ömt men gissar att alla andra liggställningar kommer kännas fantastiska.
  • Trollunge85
    Madelia skrev 2015-01-09 11:44:43 följande:

59 dagar kvar, + cirkus 10 kg. Att

ta på sig skorna innebär smärta hur man än gör och har man tur och nyss har ätit även lite kräks i munnen helt automatiskt bara för man böjer sig ner. Jag börjar bli irriterad på min egen långsamhet och ser nog sådär lagom hurtig ut när jag promenerar till jobbet i snigelfart. Som att gå i kvicksand ungefär, och ändå försöker jag raska på. Det är nämligen oftast en nödvändighet då jag när jag börjar närma mig slutet av min promenad även oftast håller på att kissa på mig. Men annars är det alla tiders och jag hoppas alla får en trevlig helg:) Här skiner solen och jag ska snart få mat. En av de saker jag fortfarande tycker är askul, att äta!

Känner igen mig i det där (fast utan kräkningar när jag böjer mig ner) Har dock 73 dagar kvar med +10 kg. Försöker hitta på nya sätt att ta på mig skorna och strumpor men ibland känner jag bara att nu får någon annan göra det (fast det blir inte så ändå) Det där med promenerandet är lite spännande. Jag har alltid gått snabbare än min make men nu måste jag be honom sakta ner. Vill gå snabbt men av någon anledning så blir det inte snabbare än snigelfart.

Skönt med helg, här är det mulet men det har iaf slutat regna :)
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-01-09 13:04:24 följande:
    Haha, tänk bara på att du inte får din kropp tillbaka fullt då du blir mamma (ex om du tänkte amma, då blir du en mjölkkossa ett tag istället ). Framförallt så är det inte bekvämt att ligga på mage med mjölkstinna bröst kan jag säga så ställ inte in dig på det

Men ja, det är ändå väldigt skönt att inte känna sig så otymplig längre helt klart men jag kände nog personligen att jag ännu mindre hade min egen kropp efter födseln än innan för medan de är i magen så behöver man iaf inte göra något aktivt för att de skall vara nöjda. Uttrycket "i magen kan ingen höra dig skrika" är väldigt passande
    Men mina fötter kan jag väl få tillbaka iaf? Hade varit skönt att kunna knyta skorna utan större ansträngning igen. Tror det är det jag mest ser fram emot tillsammans med att förhoppningsvis kunna hitta en bekväm sovställning utan magen i vägen (bebisen är fortfarande nr 1 men när det gäller min kropp)

Sen förstår jag att jag aldrig kan få tillbaka min kropp på samma sätt som innan jag fick barn och att eftersom jag ska amma (om det fungerar) så blir det eventuellt en liten igel som sitter utanpå mig istället för inuti mig. Men just nu? Nu vill jag bara slippa ryggont och kunna knyta mina skor Hoppas bara någon påminner mig om dessa fördelar när jag säkert kommer gnälla över annat när barnet väl är fött.
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-01-09 16:01:51 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet. Bebisen ligger på -11%, flödet i navelsträngen och mängden fostervatten var bra. Lyckligtvis flyttade hon inte bf, men hon sa att det kan bli aktuellt längre fram om bebisen fortfarande är liten. Förstår inte riktigt poängen, om födelsevikten diffar 300g från det "normala" känns det ju mer som en individuell skillnad. Jag är inte så sugen på att behöva gå över tiden mer än nödvändigt, speciellt inte om deras mätningar ofta inte stämmer så väl...

Vad skönt att det såg bra ut! Tror lite som du att det borde vara en individuell skillnad. Alla barn väger ju inte lika mycket när de kommer ut. Förhoppningsvis bestämmer din bebis själv att det är dags att komma ut innan du gått för mycket över tiden.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?