JhjärtaK skrev 2015-01-09 13:04:24 följande:
Haha, tänk bara på att du inte får din kropp tillbaka fullt då du blir mamma (ex om du tänkte amma, då blir du en mjölkkossa ett tag istället
). Framförallt så är det inte bekvämt att ligga på mage med mjölkstinna bröst kan jag säga så ställ inte in dig på det
Men ja, det är ändå väldigt skönt att inte känna sig så otymplig längre helt klart men jag kände nog personligen att jag ännu mindre hade min egen kropp efter födseln än innan för medan de är i magen så behöver man iaf inte göra något aktivt för att de skall vara nöjda. Uttrycket "i magen kan ingen höra dig skrika" är väldigt passande
Men mina fötter kan jag väl få tillbaka iaf?
Hade varit skönt att kunna knyta skorna utan större ansträngning igen. Tror det är det jag mest ser fram emot tillsammans med att förhoppningsvis kunna hitta en bekväm sovställning utan magen i vägen (bebisen är fortfarande nr 1 men när det gäller min kropp)
Sen förstår jag att jag aldrig kan få tillbaka min kropp på samma sätt som innan jag fick barn och att eftersom jag ska amma (om det fungerar) så blir det eventuellt en liten igel som sitter utanpå mig istället för inuti mig. Men just nu? Nu vill jag bara slippa ryggont och kunna knyta mina skor
Hoppas bara någon påminner mig om dessa fördelar när jag säkert kommer gnälla över annat när barnet väl är fött.