-
Ja precis! :)JhjärtaK skrev 2014-10-20 14:51:21 följande:Haha, vad är vad? Är det liksom en "genomskärning" av huvudet med hjärnhalvorna längst upp?
-
Det gjorde du rätt i :) fina bilder på prinsen :)Villhaenbebbe skrev 2014-10-20 19:16:42 följande:
Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha!
-
Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)
Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.
Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :) -
Jättefina namn! Och bara ett som var "taget" :) vi har ett ovanligt och ibland svåruttalat efternamn så vi vill inte krångla till det för mycket men ändå hålla oss borta från topp 20-30 om det går. Men Nora och Penny passar ju definitivt in på den punkten. Mannen har pratat om Juni, jag hade Julie och Filippa på tal. Sonen heter Karl och mannen bara skratta och sa att vi tjänade for lite pengar för att ha barn som heter Karl och Filippa ;) haha:)Villhaenbebbe skrev 2014-10-21 09:17:17 följande:Eftersom vi ska få en pöjk så kan du få några tips som vi funderat på :) Vi hade bestämt Penny om det var en flicka, och andra förslag som vi hade var Nora, Henny, Joline, Alma, Love-Li och Juno. Ganska ovanliga och speciella, men jag har halltid velat haft något som inte alla andra heter. Det betyder inte att dom inte är fina, men bara inte min grej :)
-
Roligt med så många ovanliga (i min värld) namn. Bland våra vänner är det mycket topp 10, vilket inte är fel i sig :)
Det svåraste är ju inte inte associera namnet med något eller någon... -
Jag gillar Alice som bara den! Det är dessutom släktnamn på båda våra sidor så hade vi inte haft bästa vänner med en Alice så hade det nog varit givet trots sin topplacering :)Kpax skrev 2014-10-21 18:16:30 följande:
Alice är superfint, men det har legat i topp flera år, så jag är rädd att det känns för vanligt i förskolan och skolan.
Andra fina namn :
Cornelia, Josefine, Nora, Vera, Lo, Ellen, Alde.
Vi är långt ifrån ett beslut, och tycker rätt olika. Kommer bli långa intressanta diskussioner... Jag kanske tar upp frågan under förlossningen. ;)
-
Tycker det låter rimligt, men sen måste ju demografi ha ett finger med i spelet, olika områden har väl sina egna "toppnamn" förorter kontra city, landsbygd kontra storstäder etc. Så gardera sig kan man nog aldrig. Själv är jag född på 80-talet och heter Emma... Jag har aldrig haft någon i min klass eller på en arbetsplats som delat det med mig, statistiken säger ju att jag borde haft det :)Kpax skrev 2014-10-22 09:44:16 följande:
Nu har jag kollat lite statistik.
Alice har senaste åren fått ungefär lika många bärare som Cecilia och Caroline fick 1983-1985. Det var ju inga konstiga namn, men jag har aldrig känt mer än en Cecilia eller Caroline "i taget". Det var bara en Cecilia, en Caroline och en Karolina (jag) hela låg- och mellanstadietiden (1-6, A och B) och en Caroline och en Karolina på högstadiet (7-9, A-D).
Då känns topplaceringen genast inte alls så farlig!
Fast jag är osäker på om jag läser tabellerna rätt...
Enligt dem fick ca 800 personer per år tilltalsnamnen Frida eller Jessica 1983-1985, och det är namn jag upplevt som vanliga. Att jämföra med ca 5,500 Anna och 7,500 Maria.
Låter det här rimligt?
-
Jag väntar också andra barnet och är i 19+4. Känner heller inte något alls än. Tror jag berättat innan att jag var i vecka 22-23 när sonen gav sig till känna så jag håller inte andan denna gången ;)pink76 skrev 2014-10-26 22:16:36 följande:
Känner ni bebben något?
Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.
-
Haha! Ja! Jag åt senast igår en tallrik fil och flingor en timme efter middagen... :)JhjärtaK skrev 2014-10-27 06:56:34 följande:
Någon mer än jag som blivit så himla hungrig helt plötsligt? Vecka 18 nu och det har kommit den senaste veckan.
-
Hoppas allt går fint och att ni får med er lite fina bilder :) vill ni/ ska ni kolla kön?Misty W skrev 2014-10-27 08:12:38 följande:
Hej hej alla glada, nu är det några få dagar kvar tills vi kliver in i november och vi är en månad "närmare" mötet med dom små..
Jag ska äntligen på mitt ultraljud idag, har väntat ihjäl mig känns det som. Vi hoppas att dom kan se vem som gömmer sig där inna.
Angående rörelser så väntar jag mitt 3:e barn är i 19+6 idag och känner inget som jag tolkar som bebisen. Men samtidigt så har jag moderkakan i framvagn så får väl se vad dom säger i eftermiddag.
Ha en bra dag!