Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2016-06-10 08:48:03 följande:

Jahapp... 11 dagar till bf och jag vaknar av att sambon går upp och kräks mitt i natten. Magsjuka, perfekt. O jag som bara behöver tänka på det för att smittas... Hoppas för allt i världen att jag o Bosse klarar oss, och att förlossningen inte startar närmsta veckan... Åååh....

Men neeej! Det är ju det sista man vill ha så nära förlossningen:( när vi fick äldre dottern hade jag bf 28april, 26e april kom sambon hem magsjuk (eller vad vi TRODDE var magsjuka men det var något annat).

Hoppas ni klarar er!
  • septemberbarn08
    tovemaja skrev 2016-06-11 11:37:43 följande:

Jobbigt Ebe! Hoppas det löser sig med såväl barnvakt som eventuell maginfluensa.

Har det så gött just nu! Sitter på en strand och överväger ett dopp i havet... Mina grabbar sover... Två av dem på stranden och en i magen :) semestern har börjat!

Inte ett dugg avundsjuk! Här är det molnigt, blåsigt och bara +8 grader. Blev mössa på Selina när vi for ut imorse, kul i mitten av juni :/ å andra sidan har vi fått snö på skolavslutningen några år så man får väl vara tacksam att det åtminstone är grönt ute ;)
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-06-11 15:30:44 följande:

Vilken stl har era barn nu på blöjor? Sambon hade råkat köpa 5or (pampers pants), funderar på om dom blir alldeles för stora eller om det kan funka... Såg att kiloangivelsen var 12-18, och Bosse väger knappt 10kg... Men vet också att kiloangivelsen inte alltid stämmer...

Selina har strl 4 men strl 5 på liberos up&go. Hon väger kanske 9kg nu..
  • septemberbarn08

Nu har jag äntligen slutat nattamma. I lördagsmorse vid 4.45 blev jag så otroligt less efter att hon suttit fast i mig hela natten, så jag kände att nu får det vara nog! Natten mot söndag gick över förväntan. Några uppvak men somnade rätt fort med nappen. Vaknade och var grinig igårmorse men det var ju inte så konstigt, hon var väl hungrig.

Inatt har vi sovit ännu bättre! Vaknade dock imorse till en grinig Selina igen.. inte konstigt som sagt, hon äter ju inte riktigt bra på dagarna och är sedan utan något alls att äta i minst 12 timmar. Hon var lite skakig också imorse så jag tänkte att hon var lite låg i blodsockret. Direkt efter det kräktes hon, typ tre droppar bara. Gult och luktfritt. Fikade lite och fick amma, bara för är få bort den värsta spänningen i bröstet. Sen kräktes hon igen, rätt lite, helt genomskinligt och luktfritt. Tänkte att det kanske kom för mycket och för fort när jag inte ammat på över två dygn. Gick en halvtimme så kom det en liten guck till efter att hon druckit vatten. Nu har hon både ätit och druckit och det har gått 3 timmar. Inte bajsat något alls än.

Känns skiiit att hålla syskonen inne i flera dagar och försöka hitta på något så de inte klättrar på väggarna men man vill ju heller inte ta för givet att det inte smittar så.. blir dryga dagar nu! Suck

• septemberbarn08
    tovemaja skrev 2016-06-24 12:18:43 följande:

Suck! Första bristningarna på magen upptäckta! Fick inga med Folke... Men nu med barn nr2 dök de alltså upp med en månad kvar till bf ganska precis. Ni som fått, har ni blivit av med dem?

Med första barnet fick jag fullt av dem men bara en liten (1cm lång) på magen, resten på brösten. Med andra och tredje barnet fick jag inga alls. De jag fick på brösten första graviditeten syns inte idag 8 år senare, men man kan känna dem.

På tal om bröst så har vi avslutat amningen helt här nu. Har gått över förväntan, hon somnar och somnar om utan problem och jag har tydligen lyckats trappa ner på ett bra sätt så trots att det nu gått snart 3 dygn sedan senaste amningen så är det inte minsta lilla spänt eller ömt :) känns så skönt! Det enda tråkiga nu är att mitt dåliga självförtroende över min kropp håller på att ta över:( jag har inga bröst alls när jag inte ammar och nu är det två tomma skinnflikar kvar bara. Det går inte ens rädda med "bombshell"-bh som jag haft förut för att få någon storlek. Och så har jag fortfarande problem med vikten, att jag går ner. Så inga former alls och två ickebefintliga hängbröst:(
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-06-25 12:13:16 följande:

Mina bröst är också borta efter amningen (men bättre just nu eftersom jag är gravid och dessutom gått upp 13kg) Jag tänker att jag ska ge det minst två år efter sista amningen och då fundera över om det är något jag kan acceptera eller om jag väljer operation. Jag hoppas att jag bara kan acceptera min kropp och se det fantastiska den åstadkommit istället för att utsätta den för onödiga operationer.

Men vi får se.

Jag tror jag skulle kunna acceptera mina bröst mer om jag inte var så mager i övrigt. Hade jag haft mer former vid midja och höfter hade det kanske känts okey att vara rätt platt. Men jag känner mig ju inte kvinnlig alls i min kropp. Att folk ständigt tror att jag är 15-17 år gör ju inte saken bättre :/
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2016-06-25 21:03:03 följande:

Tror du inte det skulle kännas värre att vara större utan att ha större bröst? Nu låter du ju proportionerlig.

Jag är också väldigt rak, inte pga att jag är extremt smal, men jag har ganska smala höfter, breda axlar och bröstkorg och kort överkropp ( = det finns inte utrymme för midja, det är revben-höft bara).

Ser ut som en transa i klänning men är okej i tighta byxor och en lite lösare topp.

Klart det vore gött att ha drömkroppen, men jag försöker verkligen se mina fördelar och framförallt hur frisk jag är. Men som sagt, jag utesluter inte en operation :)

Med gravid- och amningsbröst kunde jag iaf känna mig liiite kvinnlig, det blev ju form NÅNSTANS på kroppen då åtminstone. Nu är allt platt. Jag har inga höfter, ingen rumpa, helt platt över mage och bröstkorg. Kanske skulle det kännas bättre med enbart större bröst men jag vill (och behöver) ju ändå gå upp en del i vikt så jag ser det som en bättre lösning än att lägga sig under kniven :)
  • septemberbarn08

Hur mycket väger era små nu? Selina har ju inte gått upp sådär jättemycket i vikt sedan hon var 8 månader och vi har ju varit till barnläkaren två gånger bland annat för detta. Tidigare har de trott att det beror på förstoppning men nu bajsar hon varje dag (oftast) men äter fortfarande sådär. Nu har vi fått en ny tid hos barnläkaren plus barndietist i augusti och nu ska vi fylla i matdagbok i tre dagar och skicka in inför det besöket. Det ska fyllas i VÄLDIGT noga, vägas och mätas och hålla på. Ett enormt jobb! Men jag inser ju nu efter att ha fyllt i idag att hon knappt får i sig något.

Frukost (efter 13 timmar utan mat och där sista målet igår bestod av 100ml nyponsoppa): 1/2 rostad med smör, 1 yoghurtbägare (sån från Nestlé som är sockerfri). Lunch: 8 miniköttbullar och en halv liten rund smörgås med smör. Mellanmål: 1 klämpåse med frukt- och yoghurtsmoothie.

Inga jättemängder alltså. Och så rör hon sig jämt. Samtidigt är hon alltid pigg och glad så jag känner ingen större oro.. men jag vet inte!

• septemberbarn08
    tovemaja skrev 2016-06-30 16:27:47 följande:

Folke väger närmare 13 kg och äter väldigt likt Julian som beskrivits ovan :) skillnaden är att han äter havregrynsgröt både till frukost och kvällsmat, ingen välling.

Selina vägde 8.4 vid 8 månader, 8.6 vid 10 månader och 8.7 vid 13 månader. Nu har det ju gått ytterligare 2 månader men tvivlar på att hon kommit över 9kg än. Har fortfarande storlek 74 på mycket kläder.

Det är klart att det inte är bra att hon inte gått upp mer men samtidigt är hon som sagt pigg och glad och utvecklas som hon ska i övrigt. Vi får väl se vad läkarna säger i augusti :)
  • septemberbarn08
    SMA87 skrev 2016-06-30 18:48:41 följande:

Min lilla vägde idag ca 15 månader 9,5kg och var 79cm lång. Vi har gått på utredning för allergier och konstaterat ägg och mjölk. Men hon växer bra och följer sin kurva... Tror hon kanske vägde runt 8,5kg vid 10 månader... Vår matdag består av

Frukost gröt och smörgås med havredryck

Ibland Mellanmål banan

Lunch vår mat, tycker att hon äter mycket. Serveras det korv så kan hon äta 2st "hotdogs"

Mellanmål klämmis

Kvällsmat ca 150ml havredryck med berikningspulver

Tycker hon äter som en häst men det syns ju inte på våg eller kläder. Fortfarande stl 74 här med.

Följer inte selina sin kurva?

Nej hon har dalat på kurvan, det är väl därför de vill kolla upp det gissar jag:/. Men hon är ju väldigt aktiv och äter inte så mycket så man kan ju heller inte förvänta sig någon större viktuppgång. Tror inte det har med någon allergi att göra.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?