tovemaja skrev 2016-06-24 12:18:43 följande:
Suck! Första bristningarna på magen upptäckta! Fick inga med Folke... Men nu med barn nr2 dök de alltså upp med en månad kvar till bf ganska precis. Ni som fått, har ni blivit av med dem?
Med första barnet fick jag fullt av dem men bara en liten (1cm lång) på magen, resten på brösten. Med andra och tredje barnet fick jag inga alls. De jag fick på brösten första graviditeten syns inte idag 8 år senare, men man kan känna dem.
På tal om bröst så har vi avslutat amningen helt här nu. Har gått över förväntan, hon somnar och somnar om utan problem och jag har tydligen lyckats trappa ner på ett bra sätt så trots att det nu gått snart 3 dygn sedan senaste amningen så är det inte minsta lilla spänt eller ömt :) känns så skönt! Det enda tråkiga nu är att mitt dåliga självförtroende över min kropp håller på att ta över:( jag har inga bröst alls när jag inte ammar och nu är det två tomma skinnflikar kvar bara. Det går inte ens rädda med "bombshell"-bh som jag haft förut för att få någon storlek. Och så har jag fortfarande problem med vikten, att jag går ner. Så inga former alls och två ickebefintliga hängbröst:(