Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Önskaretttredje skrev 2014-10-16 14:50:48 följande:

Hej! Tips på vad man kan sysselsätta sej med när man sitter fast i soffan med foglossning om dagarna. Äntligen är illamåendet bättre, men när man mår bättre så vart visst dagarna välldans långa när man inte kan göra så mycket pga smärta.

Seriemaraton? Har ni Netflix, viaplay eller liknande?
  • Skumbollen
    Önskaretttredje skrev 2014-10-16 14:50:48 följande:

Hej! Tips på vad man kan sysselsätta sej med när man sitter fast i soffan med foglossning om dagarna. Äntligen är illamåendet bättre, men när man mår bättre så vart visst dagarna välldans långa när man inte kan göra så mycket pga smärta.

Jag lärde mig virka förra graviditeten via youtube... Gjorde en filt till sonen :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-10-17 15:45:41 följande:
    Haha, för mig skulle det nog ta mycket mer än 22 veckor :)
    En barnvagnsmobil då? Gjorde en till sonen och denna var till systersonen. Ett djur tar en tv-kväll ungefär :)

Googla bara virkad barnvagnsmobil så kommer det massa inspiration, eller googla söta djur virka.

Det hinner ni på 22 veckor :))
  • Skumbollen
    Lejonhierta skrev 2014-10-17 16:14:01 följande:
    Hur har du fäst rutorna med varandra? Virat ihop eller sytt ihop? Jättefint arbete du gjort! Jag har börjat virka en i vitt/rött/svart.
    Jag virkade ihop dem med smygmaskor.... Eller *harkel* mamma gjorde det för mig :) det var det tråkiga, haha
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-10-18 09:19:52 följande:

Igår hade jag en dålig dag.

Jag lyckades antagligen sträcka mig på natten, för fram till lunch hade jag skitont från ljumsken och upp på halva magen på höger sida. Det kändes inte som något farligt för bebisen, men irriterande när man har ett fysiskt jobb.

Efter lunch kom en kollega och berättade att hon fick missfall i v 18, och att hon tror det berodde på att hon lyfte mycket på jobbet då, så jag kanske borde tänka på det.

Men alltså, jag är ju kött- och charkansvarig på en affär, jag måste lyfta. De tyngre sakerna har jag fått hjälp med sedan över en månad tillbaka, LITE måste jag väl kunna lyfta?? Jag har foglossning, men får lika ont om jag går långt som om jag jobbar, och jag har inte haft sammandragningar eller blödningar. Allt känns bra, då borde det väl vara ok?

Sen kom jag på att jag glömde ett kvitto hemma, och jag blev ledsen för att jag är så tankspridd och värdelös.

När jag kom hem tyckte jag att sambon var grinig och lät det gå ut över mig, och jag gick och grinade i sängen.

Fick för mig att bebisen hade dött också (jag lyfte ju den där backen med kassler...), men hon sparkar nu, så det är lugnt., och jag släppte den tanken redan igår.

Trist med en dålig dag! Man är inte stark när de kommer. Jag har haft två sena missfall (v21 och v23) och fick efter det gå igenom alla tänkbara utredningar. Jag hade under en tiden både ett ganska stressigt och tungt jobb och tror jag frågade säkert hundra gånger om det kunde hänga ihop... Läkaren var väldigt bestämd med att så är inte fallet. Det finns (fanns då iaf) inga studier som visade att det fanns ett samband. Man vill ju så gärna ha ett svar på varför saker och ting sker, en logisk förklaring... Det är säkert så din kollega hanterar sitt missfall...Sen skall man ju givetvis alltid lyssna på sin kropp oavsett om man är gravid eller inte :)

Mysigt att hon kickar på dig, jag längtar efter lite aktivitet jag med :)
  • Skumbollen
    mizzidus skrev 2014-10-19 16:06:22 följande:

Hej tråden, får se om jag får någon respons denna gång då...

Jag tänkte fråga en ganska konstig fråga men här kommer den :)

Har någon som jag liksom börjat "flaga" på bröstvårtorna? Det liksom läggs något vitt på toppen som jag kan skrapa bort med nageln som känns som skinn typ, lite svårt att förklara men ni kanske förstår vad jag menar, jag är inte ofräsch eller något sånt för jag duschar regelbundet

Men är det inte hud då? Om du duschar varmt och gnubbar med en handduk, försvinner det då?
  • Skumbollen

Fy bubblan idag är jag trött! Dricker alkoholfri rosé i soffan, hade behövt ett järn! Hoppas på go placeboeffekt nu ;)

Insåg förut att även jag har jackproblem efter att jag inte kunde stänga jackan i ösregnet... Sååå... Bonprix sa ni? :)

• Skumbollen
    Chuckiiii skrev 2014-10-20 13:24:00 följande:
    Skulle kunna döda för ett glas rött!!

Jag köpte gravidjacka på tradera, va på hm o testade deras storlekar och budade sen hem en för halva priset!
    Känner när jag hänger här på fl att jag kanske måste testa Tradera... Jag har aldrig provat, är lite rädd att bli lurad... Får väl starta med något litet :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-10-20 14:05:06 följande:

Då var RUL avklarat för min del. Allt såg jättefint ut, men den var 3 dagar mindre än beräknat. Så nytt BF är 21/3.

Fick dessvärre urusla bilder då den lille krabaten inte hade den minsta lust att samarbeta. Man fotsulorna såg vi jättebra ;)

Vår tös ville heller inte samarbeta, låg med huvudet ner och ansiktet fram så det fick bli en dödskalle bild :)

Skönt att allt såg bra ut iaf. :)
  • Skumbollen

Här är vår bästa bild :) ingen klassisk söt profil här inte :) händerna bakom huvudet känns ju lite chill dock :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?