Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-12-06 08:35:06 följande:

Shit, ställde mig på vågen nu på morgonen. För typ två veckor sedan hade jag gått upp 6 kilo, men i dag var det +9 kg.

Känns som att jag kommer sluta på samma uppgång som sist :(

+11kg här nu i början på v.28 :) Men det är våra bebisar som gör att våra kroppar lägger på sig! 
  • tovemaja
    Misty W skrev 2014-12-06 11:29:09 följande:

Hej alla mammor!

Vilka fina magar ni har. Själv ser jag ut som en badboll ;) vet inte varför jag går upp så mkt under mina graviditeter, men nu ligger jag på +13kg sen inskrivningen på 87kg i v.26

Hade dessutom gått upp lite innan plus & inskrivning.

Med dottern (2006) vägde jag 86kg vid förlossning och med sonen (2009) så vägde jag 97kg, fast han vägde 5085g då.

Jag hoppas precis som er andra att jag slipper 3 siffriga, men börjar oroa mig nu när min semester (18/12) & graviditetspenning (15/1) närmar sig.

Hur länge till jobbar ni?

Trevlig helg!

i teorin jobbar jag till 16/2 (BF 5/3) men i praktiken jobbar jag sista dagen 6/2... alltså precis en månad innan BF... känns skönt! Är lärare och har ett sportlov som ligger där precis. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra med försörjning där sista månaden... kommer inte att vilja söka föräldrapenning innan bebben kommit, så gissar att vi får klara oss på makens inkomst då.
  • tovemaja
    Misty W skrev 2014-12-06 15:34:38 följande:
    Men kan inte du söka graviditetspenning? Förstår att du inte vill ta ut föräldrapenning i förskott. Semester då?
    nej, det lär jag inte få eftersom jag inte har ett fysiskt krävande jobb alls.. gymnasielärare.
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2014-12-09 18:44:51 följande:
    I första hand blodtryckssänkande medicin som jag fått nu. Det ska förhoppningsvis göra så att jag slipper utveckla havandeskapsförgiftning. Men får man det finns det bara ett sätt att bota - föda barnet.
    hoppas det löser sig utan mer än högt blodtryck! Kram
  • tovemaja
    Kpax skrev 2014-12-19 20:33:03 följande:

V 30 idag, och plus ytterligare ett kilo.

Det känns som magen växt två storlekar på ett par dagar bara, pust och frust.

Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan, så jag antar att jag får vänta tills efter helgerna. Då är vi inne i vecka 2, och det är från och med den veckan jag sökt graviditetspenning... Fan också, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag har ju inte julledigt heller, utan jobbar istället mer nu.

Men bebisen verkar må bra i alla fall, och det är huvudsaken :)

vi fortsätter att följas åt! v.30 igår och jag står nu på totalt +13kg. Ska försöka vara liiiite återhållsam med sött under julen nu men har inga stora förhoppningar på att viktökningen kommer att stanna av. Får nog räkna med 20+ kg innan BF är här. Mår dock fortfarande bra. Trött på kommentarer nu bara om hur stooooor jag är (vilket inte ens stämmer).
  • tovemaja

God jul! Fått presenter till Plutt i magen och känner mig helt rörd. Sängkläder, body, byxa och mössa... Tänk, bara 71 dagar till BF!

• tovemaja
    LillLouise84 skrev 2014-12-25 11:57:29 följande:

Min mage håller på att explodera känns det som. Igår låg jag större delen av dagen då det gör så ont i skinnet och jag är hungrig men det blir fullt efter två tuggor. Magen har växt så grymt bara över en natt och tarmarna ligger ihoptryckt och illamående är värre igen.

Mitt skinn stramar också massor nu i dagarna... Blir väldigt spännande att se hur mycket SF-måttet ökat med nästa träff... Känns som det exploderat dom du säger...
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2014-12-25 14:41:09 följande:
    Samma här! Att sitta länge är en plåga för det spänner och drar i magen. Vi firade en lien julafton i lördags och så den vanliga igår och jag blir helt slut av sånt. Sitta på en stol och vara trevlig när magen känns som att den ska sprängas :(

Och så halsbrännan och de sura uppstötningarna, underbart!
    Mot halsbrännan rekommenderar jag starkt omeprazol... Shit va den hjälpt mig! Mycket mycket bättre än gaviscon, Novalucol och liknande...
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2014-12-25 17:38:47 följande:
    Jag har bara kört på Novalucol, precis som förra gången, mest pga lathet. Det finns hemma, funkar hyfsat och smakar ok :)
    Fortsätter att framhärda att omeprazol är bäst :) räcker ned en tablett varannan dag för mig... Och då var ändå min halsbränna överjävlig!

Kram och fortsatt god jul vänner!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?