Inlägg från: Storkbo |Visa alla inlägg
  • Storkbo

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Förstår känslan många skriver om...det känns inte som det är på riktigt förrän man sett det lilla hjärtat slå ????

Jag har BF 1/3 och eftersom jag är 43 år så har jag redan gjort ett VUL och kommer även göra ett KUB/NUPP test inom nån vecka...går nu in i vecka 12 och äntligen har illamåendet å yrsel å spänningar i bröst börjat släppa något...nåt som lindrade mitt illamående var att bara tugga på nåt typ ett kex eller en grönsak eller en frukt när det var som värst...åksjuketabletter å åksjukearmband hjälpte inte ett dugg.

• Storkbo

Ja jag har ff kraftig "växtvärk" till å från...

I januari i år fick ja ett tidigt missfall med tvillingar men de enda symptomen ja hade då var illamående dygnet runt och spänningar i brösten...mina tidigare två graviditeter var sååååå länge sedan så ja kommer inte ihåg om ja hade några symptom alls faktiskt...hahaha

• Storkbo

Pyret ja håller tummarna för dig!

Ja hade liknande i v 6 ungefär men det var helt ofarligt...är i v 12 nu och var på UL i torsdags å allt såg bra ut...vet att det inte är så lätt men försök att inte oroa dig...

• Storkbo

Jag hade min inskrivning i v 10 ett ultraljud i v 11 och nytt ultraljud är nu inplanerat för KUB/NUPP nästa vecka då ja är i v 13.

• Storkbo

Fy va tråkigt! :(

Tänker på dig/er!

Har du haft missfall förr? I vilken v var du?

Jag hade missfall i januari så jag vet exakt hur jobbigt det är...trodde aldrig ja skulle våga bli gravid igen...men med hjälp av mina vänner å kollegor och kurator orkar man! Kämpa på nu! Håller tummarna för att ni snart blir gravid igen!

• Storkbo

Yllraz...samma lika för mig när ja fick missfall...jag var jättearg på alla som talade om för mig att ja skulle se det positiva i att det blev ett missfall...att nåt ju var fel å att det var bra att det kom ut...jag kunde inte se nåt positivt i det hela alls ja!!! Idag ett halvår senare har ja lättare att se hur dom menade...men just då kunde ja inte alls tänka så!

Chuckiiii...jobbigt om du drabbats redan...ja är i v12 och har haft ont till och från...men inte nåt riktigt ihållande...men med mina två tidigare barn har ja drabbats i ca v 16 och det är verkligen en pina och fogbälte är det enda som underlättat det hela något iaf...å då fick ja låna det hos en sjukgymnast iaf.

• Storkbo

Hanna 1989...viss är det konstigt det där :)

Jag klara inte heller av kaffe å har inte gjort det på många veckor nu...men däremot är ja sjukt sugen på färsk gurka å hårt bröd med ost å smörgåsgurka hela tiden...hahaha inte mycket näring det heller men ändå lite nyttigare än Gorbys piroger kanske...

Snart är det över å vi är sugen på nåt annnat ska du se...;)

• Storkbo

Hahaha sen läser ja ofta att många blir sugen på snabbmat...det har ja oxå varit men troligen mest för att jag mått illa av att laga mat...illamåendet har börjat gå över nu så nu är det tvärs om ist...ja är sugen på hemlagad mat...alltid nåt positivt iaf...;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?