• Fröken W

Min svärmor :(

Men fy va jobbigt! Håller med isabellab, försök att vara trevlig och inte sjunka till hennes nivå. Dock ska detta såklart inte pågå under någon längre period, och märker du ingen tydlig förbättring så tycker jag att du ska prata med henne. Du måste ju även prata med din man om hur du upplever situationen och be honom vara med när du pratar med svärmor. Försök att inte vara anklagande när ni pratar utan försök att fortsätta vara artig. "Jag tycker att det är så kul att vi har börjat återuppta kontakten igen...blabla smöra på med nåt. Men en sak jag funderat lite på är varför du säger/gör så här? När du gör så, så känner jag mig..." Om hon ändå fortsätter vara otrevlig så skulle jag sluta åka dit.

• Fröken W
    Miranda85 skrev 2014-08-03 21:40:03 följande:

Vi har varit osams i över 1 år. Det har gått bra men min psykiska hälsa har ej mått bra då jag sett hur dåligt min make har mått. Det går tyvärr inte att undvika de men om hon fortsätter mobba mig på det här sättet kommer jag aldrig följa med och vill hon träffa våra barn sen i framtiden får hon komma upp. Han vet att jag blev ledsen och såg också att jag var det men han tyckte inte det var något att bry sig om utan påpekade att vi har haft en stor konflikt som precis har börjat lösa sig och det tar sin tid innan jag får vara med på väggen där. Det skulle hur som helst kännas skönare ifall både jag och maken ej var med på fotoväggen men nu när han är det - och hon har folk på besök - så vet ju jag hur mycket hon hatar mig och även om vi är sams så hatar hon ju mig. Jag har så svårt att fatta beslut. Så trött i själen. Så deprimerad blir jag.

Men stackare! Tror dessvärre aldrig att varken du eller din svärmor kommer känna er helt hundra i varandras sällskap. Hon verkar ju ha sårat dig väldigt mycket. Ha ett ordentligt samtal med din man om hur dåligt du mår och hur du känner kring allt det här. Att ni är på väg ur en konflikt är ingen ursäkt, du har "rätt" att må dåligt ändå.
  • Fröken W

Nej det är klart...man vill ju inte slösa energi och tid på henne när man kan umgås med varandra istället. Men hoppas att allt löser sig till det bästa!

Svar på tråden Min svärmor :(