Min svärmor :(
Hej,
vänder mig till er nu för att jag vet inte vad jag ska göra..
Historien är lång men ska försöka förkorta den och komma fram till kärnan i vad jag vill ha sagt.
Vi har för en månad sen blivit sams med mina svärföräldrar efter 1 års bruten kontakt. De var hos oss och allt gick finemang. Vi hade det trevligt och kul. Det gick bra.
Min svärmor har nog aldrig gillat mig på grund av många saker men jag kan erkänna och säga att jag har aldrig gjort henne illa utan hon har till och med spridit så hemska rykten om mig att jag har varit så nära på att polisanmäla henne för förtal.
Men hur som helst. Nu när vi har blivit sams så har jag en aning svårt för att veta hur jag ska förhålla mig till henne. Hon har en annan svärdotter som är mer lik henne än vad jag är. Samma åsikter, samma livsåskådning etc. Och hon visar, offentligt, hur mycket hon "tycker" om henne. Till exempel på facebook. Jag känner mig så klart utpekad för att jag är också hennes svärdotter och det känns så jobbigt för mig att se hur mycket hon försöker visa facebook att hon tycker om henne, när jag vet att hon faktiskt inte alltid gör det, då hon har själv berättat framför mig och maken hur usel hon kan vara ibland som mamma och som fru till hennes andra son. Om jag ska vara helt ärlig så känns det som hon gör det som ett hån mot mig. Hon vill håna mig och ja jag känner mig hånad för jag vet inte vad jag har gjort henne för något. Jag vet inte varför hon hatar just mig så mycket. Nu har ju iofs den andra svärdottern funnits med i hennes liv i minst 7 år och jag 4 år.
Men hur ska jag förhålla mig till henne? Nu ska vi snart till dom för att vi ska göra en viktig sak.. och jag spyr i min mun när jag tänker på att jag ska sova hemma hos henne... fyfan så obehagligt.. men jag har en man, hennes son, som jag älskar mer än allt annat på jorden och som jag verkligen vill spendera alla mina år med för han gör mig så lyyyyyycklig!!! Han är världens bästa man och min bästa vän! Men problemet är hans mamma. Nu vill jag inte ta detta med honom för jag vill inte såra honom, det är ju trots allt, hans jääkla mamma.
Utan jag vänder mig till er, ni andra kvinnor som har haft problem med era svärmödrar. Hur har ni gjort? Hur agerar ni i er relation? Hur trevlig ska man vara egentligen? Hur tillbakadragen ska man inte vara? Hur ska jag ta det när hon jämför mig hela tiden med den andra svärdottern, inte för att jag är avundsjuk på vad den andra svärdottern har, för det har jag också och lite mer utan snarare hur hon använder henne som vapen mot mig. Vad ska jag göra?
Tack <3