HETT !!! Chemtrails- Granskas av amerikansk domstol just nu !!!
Rökskrift på himlen:
.
K-strimmor från passagerarplan eller Chemtrails?
.
" target="_blank">
.
Ulfsas och Nerherder, vad säger ni?
Ett till exempel bara.
Chemtrails är ''hittepå'' av sådana människor som Gudasänd. Han tror ju på de flesta av jordens alla konspirationer kan jag tänka mig.
Det finns troligen en psykologisk förklaring till varför dessa människor är på det viset.
När man som Gudasänd och andra i trådar på FB om och om igen lägger ut helt tokiga bilder på dessa tunnor som skall innehålls chems men som är från de provflygningar som görs vid utveckling av flygplan så förstår man på vilken låg nivå som dessa personer är på. Dessa chems skall då släppas ut vis speciella munstycken som naturligtvis inte finns.
Man visar bilder på när plan dumpar bränsle och ojar sig otroligt över det. Var pilot förstår bättre. De stora planen kan dumpa bränsle men inte de mindre som t.ex B737.
Ibland är det chems inblandat i bränslet som dessa personer anger. Lustigt för då skulle ju chems spruta under hela flygningen och inte bara på de höjder som normala k-strimmor bildas. Vi har nu provflugningar där en viss procent av det normala bränslet har bytts ut med matoljerester. Dessa följs upp rigoröst.
Att man tror att man kan köra uran, aluminium, barium, virus, bakterier mm genom en jetmotor är bara för töntigt. Dessa kemikalier skulle ta plats för det riktiga bränslet vilket skulle medföra att jag behövde tanka på mer för att få bränslet att räcka. Som pilot vet man vad planet drar för antal ton i timmen. Då skulle alltså det krävas olika mängd bränslemängd om det var chems eller inte inblandat. Det skulle man märka direkt. Spännande att få glidflyga med 180 passagerare sista biten av flygningen när Gudasänd blandat in sina chems i soppan....
När man bränner jetbränsle så är en stor biprodukt just vattenånga som när det är kallare än ca -40C naturligtvis fryser direkt. Förklaringen till varför det syns strimmor olika dagar eller att strimmorna är brutna är den omgivande luftens fuktighet. Är det torrt så assimileras iskristallerna rätt snabbt och strimman försvinner men om luftfuktigheten är högre men just under där normala moln bildas så blir strimman som då är av is kvar som ett cirrusmoln. Dessa moln blir då kvar så länge som nu moln är kvar.
Lite info om Skywriting.
Ever sat at the beach or an outdoor event and watched a plane writing in the sky? It was captivating, wasn’t it? You try and guess what they are going to say, waiting for the plane to be finished. The advertiser has gotten your attention longer than if you whizzed past a billboard or glanced at a newspaper page. And it probably made a more lasting impression.
That was the thinking of the Pepsi-Cola Corporation, one of the first companies to use skywriting for an advertising campaign. One of the first skywriters, Andy Stinis, flew for Pepsi-Cola from 1931-1953.
Skywriting is done by one plane that can generally write up to six characters, with a skilled pilot at times maneuvering upside down as they decide when smoke is needed for the letters. Five to seven planes are needed for longer messages (up to thirty characters) so that the entire message is visible at once.
Skytyping is a technique whereby the smoke is emitted in a series of bursts, like dots. A computer generates the master plan and electronic signals control the smoke output. The blurring of the smoke makes the desired end effect.
Night skywriting is the use of searchlights or lasers on the ground to project an image on clouds (also called cloud writing).
Fun Facts: