Gravid igen - gick det bättre andra gången?
Hej på er! Vad kul att ni skriver :) nu är det mycket nääära för er, härligt! Jag var beräknad till i tisdags, då kom värkarna och efter en låååååång förlossning var han ute i fredags klockan 05.28. Han klarade sig jättebra trots att det var långdraget, blev inte alls stressad eller liknande. Alla kontroller efter födseln gick bra och amningen verkar också ha kommit igång bra så vi for hem från BB morgonen där på. Nu ligger han på min mage hud mot hud o sover snällt :)
Linnis, förstår att det känns tråkigt. Vet inte om det är till någon tröst men kejsarsnitt är också en mäktig upplevelse. Du kommer känna wow-känslan oavsett ks eller fl när din lilla bäbis väl är ute :)
En sjuk tanke jag försökte vifta bort under graviditeten var - tänk om jag inte kommer tycka bäbisen är söt?!.. Innan jag blev gravid tyckte jag nämligen sällan att spädbarn var söta. Hade knappt träffat några spädbarn ens.. Men OJ!!! Vilka enorma känslor man känner för sitt barn sekunden han kommer ut. Han är det sötaste jag någonsin sett :) och tidigare var jag även lite rädd/osäker för hur man bär bäbisen, byter blöja, etc. Men jag kände direkt att jag hade koll på hur jag ska göra, bära och ta hand om bäbisen. Helt otroligt hur moderinstinkterna kickar in på en gång.
Jo, de är klart att det blir en häftig upplevelse oavsett hur den kommer ut. Hoppas nog fortfarande på att den ska vända sig ändå, men har insett att jag troligen kommer få vänta betydligt längre på den då, har inga känningar överhuvudtaget ännu.... Inga förvärkar, ingen molvärk, knappt några sammandragningar ens...
Haha, skönt att du tyckte han var söt då. = ) Och tur att modersinstinkterna verkar funka så man vet hur man ska ta hand om det lilla livet. Jag har drömt hemska drömmar om att jag har bort glömt bebisen jättelänge utan mat och ny blöja... hoppas det inte blir så! = )