Gravid igen - gick det bättre andra gången?
Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.
Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.
Sådär, hemma igen och det börjar sjunka in.
Hoppas era helger och kräftskivor var jättemysiga. När är det du hade tid för ul linnis? Har du fått någon tid teresiat?
Lägger till en liten bild på den lilla köttbullen med, hoppas den kommer med..
skarlsson84: Härligt med lyckat KUB!
Bella89: Jobbigt med sånt illamående... Mitt är väldigt milt, har inte jättebra aptit men har aldrig känt att jag måste spy... Hoppas det håller sig så.
Har du provat Postafen? Man kan ju bli trött av den, men effekten sitter i ca 12 timmar, så är det på morgonen det är värst kanske du kan ta den när du går och lägger dig?
Teresiat: Snart ul för dig oxå då, skönt! Vilken vecka är du i nu? Jag är i 7+5 enligt äl och 8+2 enligt sista mensen. Räknar efter äl så jag slipper bli besviken när dom flyttar tillbaka mig... = )
Jobbigt för din väninna och så tråkigt att ni inte får dela upplevelsen... Nästan samma som för mig, började blöda i 13+2 och graviditeten hade avstannat i v 6... Tycker det är så skumt att det kan ta sån tid för kroppen att fatta...! Flera symtom kom ju efter den hade dött oxå...
Drömde förresten inatt att jag var på vul och fick se en liten skrutt med tickande hjärta... Hoppas det var en sanndröm! = )
På väg till gynakuten. Men är inte patienten denna gång. En ambulans är på väg för att hämta mamma. Just nu är man smått rädd, hatar verkligen gynakuten.
Nu är man äntligen hemma igen. Hon åkte in när hennes mens vägrade sluta utan det verkligen forsade. Anlände precis efter och när de kollade blodvärdet var det extremt lågt och hennes temperatur låg på 35,4 grader. Hon har en extremt ovanlig blodgrupp, samma som jag och de hade inget just där utan behövde skicka efter. Men läget var akut så jag erbjöd mig att skapa en direktlina mellan mig och henne. De beräknade att hon fick cirka 0.75 liter av lilla gravida mig, men vad gör man inte för sin mamma. Hon fick i alla fall åka in på operation sen och ta bort äggstockarna tror jag det var och nu är allt bra igen och hon kommer läka fint säger de.
Personligen har jag fått nytt ultraljud om 3 veckor för att kolla så den lilla klarade av blodförlusten. Men jag hade så höga blodvärden att det bör inte vara någon fara.
Hur mår ni alla? Här har det shoppats nya bh-ar då alla mina är försmå numera. B kuppor brukade tidigare kunna kännas lite stora men nu sitter C kupor som handen i handsken istället. Det är ganska läckert att kroppen förändras så mycket trots att man är vuxen och har "vuxit klart"
Låter helt klart som foglossning linnis. Jag har exakt samma känsla i min svanskotan om jag suttit eller stått "fel". Blir det värre så besök en sjukgymnast. Jag har fått tre övningar som tränar musklerna runt bäckenet. Är dessa muskler tränade så ökar man chanserna till en enklare förlossning och snabbare återhämtning enligt min sjukgymnast.
Också super pirrig inför ul som är i veckan.. Ibland tänker jag: Herre Gud, tänk om det är en bäbis i magen! Jag vet ju att jag är gravid men kan fortfarande inte förstå eller acceptera att det lever ett nytt liv i magen. Efter ett MA så har man kanske extra svårt att ta in känslan att man har ett levande barn i magen.