Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Bella 89 skrev 2014-08-18 09:51:18 följande:

Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.

Ååååh, så härligt! Stort grattis! = )
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-18 12:29:01 följande:

Sådär, hemma igen och det börjar sjunka in. 
    Hoppas era helger och kräftskivor var jättemysiga. När är det du hade tid för ul linnis? Har du fått någon tid teresiat?

Lägger till en liten bild på den lilla köttbullen med, hoppas den kommer med..

Sååå underbart! Jag har vul 28/8, så 10 dagar kvar...  Kan inte bestämma när jag ska berätta på jobbet... Måste ändra min jobbtid när jag ska på vul, börjar egentligen jobba samma tid som jag ska vara hos läkaren. Å ena sidan vore det ju lika bra att vänta till efter vul:et med att berätta, så jag vet om jag är gravid eller inte. Å andra sidan fixar jag nog inte att jobba alls den dagen om jag får dåligt besked, så då vore det ju skönt om dom vet vad som är på G...

Surprisekräftskivan var trevlig, födelsedagsbarnet blev vääääldigt överraskad. = )

Hur gick det med dit äventyr?
  • linnis83

skarlsson84: Härligt med lyckat KUB!

Bella89: Jobbigt med sånt illamående... Mitt är väldigt milt, har inte jättebra aptit men har aldrig känt att jag måste spy... Hoppas det håller sig så.
    Har du provat Postafen? Man kan ju bli trött av den, men effekten sitter i ca 12 timmar, så är det på morgonen det är värst kanske du kan ta den när du går och lägger dig?

Teresiat: Snart ul för dig oxå då, skönt! Vilken vecka är du i nu? Jag är i 7+5 enligt äl och 8+2 enligt sista mensen. Räknar efter äl så jag slipper bli besviken när dom flyttar tillbaka mig... = )
    Jobbigt för din väninna och så tråkigt att ni inte får dela upplevelsen... Nästan samma som för mig, började blöda i 13+2 och graviditeten hade avstannat i v 6... Tycker det är så skumt att det kan ta sån tid för kroppen att fatta...! Flera symtom kom ju efter den hade dött oxå...

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-21 09:51:10 följande:
    Teresiat: Tror varken bröst eller navelpiercing bör vara ett större problem, i alla fal inte tills du ska börja amma om du ska göra det. Men är du väldigt orolig så fråga din piercingstudio, de brukar vara kunniga i ämnet. När jag piercade min navel passade jag på att fråga och då så hon det var ok i alla fall. 

Tråkigt att höra det slutade så för din väninna. Man förstår hur hon känner, hoppas hon får sin lycka snart trots allt. 

Är i vecka 8+3 idag förresten, i vilken vecka var du?

linnis83: Får hoppas ditt illamående inte stegrar då, det är ett riktigt helvete. Var på apoteket och ville köpa Postafen men de sa att det var alldeles för farligt om man var gravid och insisterade på ett armband istället...det är dock inte min stil, tror mer på kemi än nålar. Men du är ju också utbildad i ämnet och säger det är ok så de kanske hade fel... 

En fråga till er alla: Vad har ni för kroppstemperatur? Min ligger på 37,8, känns lite väl högt..
    Vi brukar inte föreslå det utan att man har pratat med sin bm, men när jag var på första besöket hos bm i min förra grav så var det typ det första hon sa, att det var helt ok att ta Postafen mot illamåendet. Sen ska man så klart inte ta mer än nödvändigt, som med alla mediciner, men jag har absolut inte hört att det skulle vara farligt.
    Jag har faktiskt hört flera som tycker att armbanden funkar bra. Clearblue har också kommit med ett TENS-armband som har lite samma princip.

Har faktiskt inte kolat min temp, men man ska väl ligga lite högre än normalt? Jag brukar ha ganska låg temp i vanliga fall, så om jag har 37,8 så brukar jag känna min febrig... = )
  • linnis83

Drömde förresten inatt att jag var på vul och fick se en liten skrutt med tickande hjärta... Hoppas det var en sanndröm! = )

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-21 11:51:43 följande:

På väg till gynakuten. Men är inte patienten denna gång. En ambulans är på väg för att hämta mamma. Just nu är man smått rädd, hatar verkligen gynakuten.

Men usch, det lät inte roligt! Håller tummarna för att allt ska gå bra...
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-22 15:58:52 följande:

Nu är man äntligen hemma igen. Hon åkte in när hennes mens vägrade sluta utan det verkligen forsade. Anlände precis efter och när de kollade blodvärdet var det extremt lågt och hennes temperatur låg på 35,4 grader. Hon har en extremt ovanlig blodgrupp, samma som jag och de hade inget just där utan behövde skicka efter. Men läget var akut så jag erbjöd mig att skapa en direktlina mellan mig och henne. De beräknade att hon fick cirka 0.75 liter av lilla gravida mig, men vad gör man inte för sin mamma. Hon fick i alla fall åka in på operation sen och ta bort äggstockarna tror jag det var och nu är allt bra igen och hon kommer läka fint säger de.  

Personligen har jag fått nytt ultraljud om 3 veckor för att kolla så den lilla klarade av blodförlusten. Men jag hade så höga blodvärden att det bör inte vara någon fara. 

Men fy, det lät ju väldigt dramatiskt och obehagligt! Skönt att allt gick bra ändå.
    Nog ska du se att det gick bra för bebis, annars borde dom väl inte ha gått med på det...?
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-24 13:11:05 följande:

Hur mår ni alla? Här har det shoppats nya bh-ar då alla mina är försmå numera. B kuppor brukade tidigare kunna kännas lite stora men nu sitter C kupor som handen i handsken istället. Det är ganska läckert att kroppen förändras så mycket trots att man är vuxen och har "vuxit klart"

Jag gjorde min första arbetsdag igår efter 5 veckors semester. Kände mig lite ringrostig i början men det gick ganska bra ändå.

Hur känns eran foglossning? Kände igår kväll att jag har fått ont långt ner i ryggen och funderar om det kan vara fogarna, vet inte riktigt hur det ska kännas... Smärtan sitter typ vid svanskotan och strålar ut mot skinkorna och ibland lite ner mot låren... Vad tror ni, kan det vara fogarna eller är det bara min semesterlata kropp som inte är van att stå och gå hela dagarna...? = )

Annars mår jag alldeles för bra... Lite illamående av och till, men annars inte mycket till symtom... Mer och mer nervös inför vul på torsdag, försöker ställa in mig på negativt besked, men hoppet är ju det sista som överger en... = )
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-24 18:32:24 följande:

Låter helt klart som foglossning linnis. Jag har exakt samma känsla i min svanskotan om jag suttit eller stått "fel". Blir det värre så besök en sjukgymnast. Jag har fått tre övningar som tränar musklerna runt bäckenet. Är dessa muskler tränade så ökar man chanserna till en enklare förlossning och snabbare återhämtning enligt min sjukgymnast.

Också super pirrig inför ul som är i veckan.. Ibland tänker jag: Herre Gud, tänk om det är en bäbis i magen! Jag vet ju att jag är gravid men kan fortfarande inte förstå eller acceptera att det lever ett nytt liv i magen. Efter ett MA så har man kanske extra svårt att ta in känslan att man har ett levande barn i magen.

Hoppas att det inte blir mycket värre, blir ju tungt att jobba då... Men det borde ju kunna påverka att jag är rätt otränad och inte van att jobba, kanske blir bättre när kroppen har vant sig igen.

Nä, det är lite svårt att ta in att det är nåt som växer i en... = ) Kände mig ju så himla lurad förra gången så vill gärna se de med egna ögon innan jag tror på det helt. = ) Håller tummarna för att vi båda får se pickande hjärtan till veckan! = )
  • linnis83
    linnis83 skrev 2014-08-24 18:54:28 följande:
    Hoppas att det inte blir mycket värre, blir ju tungt att jobba då... Men det borde ju kunna påverka att jag är rätt otränad och inte van att jobba, kanske blir bättre när kroppen har vant sig igen.

Nä, det är lite svårt att ta in att det är nåt som växer i en... = ) Kände mig ju så himla lurad förra gången så vill gärna se de med egna ögon innan jag tror på det helt. = ) Håller tummarna för att vi båda får se pickande hjärtan till veckan! = )
    Idag har jag jobbat min första långa dag efter semestern (10-19) och DET var inte roligt! Kunde knappt gå sista timmarna, skär som en kniv i vänstra skinkan typ... Blir ju skojsigt om det ska fortsätta så här i 30 veckor till... Not!

Teresiat: Håller alla tummar och tår stenhårt för att allt ser bra ut imorgon!
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?