Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Härligt att redan ha bokat! När har du bf?

Jag är lite kluven till det här med svänghjul... Känns som att det kan vara knepigt i norrländskt vinterväder, men jättebra när man ska gå på stan och så... Men det lutar nog åt att det blir det ändå, hoppas man inte ångrar sig... ?

• linnis83

Nä, det verkar ju himla smidigt med svänghjul. På Emmaljungan som vi tittade på fanns det 3 chassin att välja på så vi tänkte ta ett med lufthjul. Var ganska rejäla hjul på den så det borde funka. Men ska nog kolla det därmed hur lätta dom är att låsa.

Sen är jag lite skeptisk till dom här bromsarna där man ska trycka med foten på en plastbit, undrar hur hållbar den är om vagnen har stått ute i 20 minus ett tag och man sparkar till den lite hårt...?

• linnis83

Kommer säkert inte med nån bild nu, men vi fick se en frisk sprattelbebis på rul idag! Känns sååå skönt, nu är det på riktigt! Blev framflyttad några dagar så är nu i 20+1 istället för 19+4. Nytt bf 29/3!
  • linnis83

Ja, det var verkligen underbart! Helt imponerad över hur skicklig bm var och hur snabbt det gick för henne att se allt.

Har börjat känna ordentliga sparkar nu oxå, sååå mysigt! Maken har dock inte lyckats känna utanpå än men det kommer väl.

Mailade på 2 blocketannonser ikväll på spjälsäng och skötbord, men dom var sålda båda två... Men mysigt att man kan börja shoppa till bebis!

Jenn86: hur gick ditt ul?

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-11-20 13:59:36 följande:

Det är så skönt att läsa att det går bra för alla, att ni börjat göra RUL, tänka på barnvagnar osv. Var ett tag sedan jag skrev nu, har känt att det behövdes en paus från allt. 

Var på mitt RUL igår, blev flyttad från 29 Mars till den 27 Mars så ingen större förändring. Det var en riktig liten tjockis, vilket kändes bra för har varit lite orolig då jag gått ner 7 kg sen jag blev gravid. Låg och sög på tummen hela tiden också och fick hicka. Men allt såg perfekt ut och barnmorskan kunde konstatera att det ligger en flicka i magen. Vilket kön ska ni få, ni som vet?

Så skönt att höra att allt går bra för dig oxå! Visst är det fantastiskt att se sin lilla skrutt på ultraljudet?! =)

Vi valde ju att inte ta reda på kön, tror inte att dom kollar så gärna där jag bor heller... Ser det som en fin överraskning att se framemot när det väl är dags. = )

Har du börjat handla och förbereda nåt ännu? Och hur mår du?
  • linnis83

Hur går det för alla här? Nån som har fått träffa sin lilla skatt ännu?

Min busunge ligger åt fel håll, så det lutar åt att det blir snitt några dagar innan bf. Var på vändningsförsök i måndags men den var allt annat än samarbetsvillig...

• linnis83

Jag känner mig rätt snuvad på hela upplevelsen att föda barn, både att gå och vänta på att det ska sätta igång och så klart att klämma ut bebisen. Det finns ju fortfarande en chans att den hinner vända sig och att det kanske upptäcks samma dag som snittet ska göras och då kan det säkert kännas annorlunda... Men som det är nu så skulle jag ändå bli glad om den vände sig och jag fick föda på vanligt vis.
    Fördelarna med snitt är ju annars att man slipper gå över tiden och att slippa gå sönder där nere.

Skönt att allt ser bra ut för dig. Spännande att hon tror att den ska komma tidigare!

Jag har ju haft känningar av fogarna nästan hela graviditeten, men det har faktiskt blivit bättre nu på slutet. Gjorde min sista dag på jobbet i fredags och det är väldigt skönt att gå hemma och pyssla i sitt eget tempo, kroppen känns mycket piggare.

• linnis83
    Bella 89 skrev 2015-03-12 11:00:29 följande:
    Det är inte omöjligt att den vänder sig, en vän till mig hade också en felvänd i magen och dagen innan BF började magen plötsligt röra på sig helt enormt mycket, då fick äntligen ungen för sig att nu, nu är jag redo. Hon trodde att magen skulle explodera där och då men det gick ju bra. 

Och om inget annat får man väl tänka som så att i slutändan är resultatet detsamma, en liten bebis. 
    Den stökade runt väldigt mycket inatt så trodde nästan att den skulle vända sig men verkar inte så tyvärr...

Jo, att bebis kommer ut och mår bra är ju trots allt det viktigaste. Att den vänder sig är ju egentligen ingen garanti för att slippa snitt ändå och då skulle jag nog trots allt välja planerat snitt framför akut.
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2015-03-13 09:31:30 följande:

Har ännu inte känt behovet men måste klaga lite nu. Tror faktiskt min sömn kommer bli bättre när ungen är född, för inget kan vara värre än detta. Har varit förkyld sen September nu, den går bara inte över och jag vaknar flera gånger per natt av att jag inte kan andas. Utöver detta är det såklart femtioelva toabesök varje natt, men inatt var nytt rekord för när jag väl sov drömde jag att jag gick på toa!! 
    Slutligen har jag så enormt mycket vatten i mina armar att de domnar av precis hela tiden och det är sjukt obehagligt. Så trött just nu, vill bara sova, vill ta sömnpiller en enda natt och slippa allt detta. 

Hoppas övriga har sovit bättre. 

Jag har också haft dålig sömn senaste månaderna. Vaknar typ varje gång jag ska vända mig för att det spänner och sliter i magen eller gör ont i fogarna. Några gånger i veckan vaknar jag helt oprovocerat typ vid 4 och ligger vaken 1,5-2 timmar innan jag lyckas somna om, för att sen vara helt död när jag vaknar...
    Är inte lika stressad över det nu när jag har slutat jobba, behöver ju inte vara jättepigg och skärpt på dagen och kan ta en tupplur om det skulle behövas.

Jag har också varit tät i näsan sen typ början på september. Missbrukar Otrivin och kör även med Rhinocort kortisonspray, men börjar vara kraftigt less på nästäppa... Hoppas att det ger med sig när bebis har kommit ut, men finns ju risk att jag får ta en jobbig period med nässpraysavvänjning... = )

Hoppas du har fått sova bättre i natt! Jag provade faktiskt att ta Postafen nån natt för att få lite mer sammanhängande sömn (är ju mot illamående med ger trötthet som bieffekt), kanske kan vara nåt att testa för dig?

Snart har vi ju våra skatter här, då har vi (förhoppningsvis) glömt den här jobbiga transportsträckan. = )
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?