Inlägg från: linnis83 |Visa alla inlägg
  • linnis83

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Teresiat skrev 2014-09-17 20:35:01 följande:

Här det lite liv i lådan! Hur mår ni? Kan tipsa om en riktigt bra hemsida där man kan shoppa mammakläder, bestseller! Hittade riktigt snygga gravid-vinterjackor för mellan 600 - 1200 kr. Känns inte som man vill lägga några jättepengar på en vinterjacka man bara har en vinter. Men bor i Norrland så kan inte undvika att shoppa en.. Sen så har de mkt snyggt annat också! Kommer nog lägga en rejäl beställning om ett tag :)

Kul med mammakläder! Finns ju inte jättemycket i affärerna här, tror att det bara är HM som har sånt här i stan... Ska en sväng till Stockholm senare i höst så jag hoppas kunna shoppa lite då. = ) Är ju oxå norrlänning så det känns svårt att klara sig utan en tjockare vinterjacka...
    Tycker det verkar så svårt att hitta byxor som är nåt att ha... Har provat ett par såna där mammajeans med jättehög mudd upptill, men det känns som att dom skulle hasa ner rätt snabbt... Men det kanske blir bättre när man har fått lite mer mage att haka upp dom på. = )

Går in i v 13 idag! Vet inte om jag känner mig så mycket lugnare eftersom mitt ma upptäcktes först v 14, men en milstolpe är det ju ändå. Andra trimestern!
    Märks att spökveckorna är här, dom flesta symtomen börjar avta tycker jag. Vet ju att det är normalt, men blir ändå lite nervös... Längtar sååå mycket tills den börjar sparka!
    Har funderat på en doppler men känner mig lite kluven... Har fått för mig att det kan vara svårt att höra hjärtljuden då här tidigt och då kanske man bara blir mer orolig om man inte hör något... Samtidigt vore det ju huuuur mysigt som helst om man kunde höra!

Inte länge kvar till ditt rul nu!
  • linnis83
    Jenn86 skrev 2014-09-26 16:46:52 följande:

Hej! OK att hoppa in här? Plussade 31 maj i år efter två års försök, slutade dock i MA 16 juli (skulle varit vecka 11+0 men graviditeten hade stannat av i vecka 6 redan).
       Nu har jag plussat igen! Är enligt mina beräkningar på när jag hade ÄL i vecka 4+2 idag så det är ju supertidigt. Är så orolig att jag ska få MF/MA igen!
       Fått tid på MVC för inskrivning fre 10 okt (om två veckor alltså) och det känns som en pina att behöva vänta så länge med att få prata ut med en BM och tjata mig till ett tidigare VUL. Drömmer

Hej och välkommen!

Beklagar ditt MA och grattis till ny graviditet! Man är verkligen orolig när man har råkat ut för det en gång, jag är i v 14 och är fortfarande ganska nojig...
    Det är säkert inga problem att få ett tidigt VUL och kolla så allt är okej. = )
  • linnis83

Är i v 13+2 idag. Dagen då jag fick mitt MA konstaterat förra gången... Känns både och. Skönt så klart att denna graviditet (troligen) kommer att vara längre än den förra, men nojar ibland över att den kanske har dött efter ultraljudet och att kroppen tar 8 veckor på sig att upptäcka det igen...
    Men jag försöker att hålla modet uppe och längtar efter kallelse till RUL så man får se att allt ser bra ut där inne!

Hur mår ni andra?

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-09-28 17:44:37 följande:

Linnis, strongt att du väntar till RUL och inte tjuvkikar via privat mottagning :) grattis till att passera den magiska gränsen!! Jag mår bra men är fortsatt trött. Har känt av lite hormoner i helgen.. Började gråta lätt när jag och sambon missförstod varandra och sedan kunde inte sluta gråta.. Sen så tänker jag mkt mer på min pappa som gick bort i somras. Även om det är tunga tankar så är det nästan lite skönt att tänka dem då jag hittills mest förträngt sorgen och inte tillåtit mig att känna. Tur man har sin sambo som man älskar och som kan krama om än när man kommer in i en liten svacka..

Men oj, beklagar din förlust! Måste vara jättejobbigt... Förstår att det är mycket tankar som väcks när det är ett barnbarn på väg...

Nog skulle jag gärna vilja tjuvkika, men närmsta privata är ju nere i Umeå och verkar ju kosta en slant, så jag får försöka stå ut... = ) Ska höra med bm om man kanske kan lyssna på hjärtat snart i alla fall.

Ja, tröttheten känner jag oxå av rätt mycket. Somnar i soffan typ varje kväll och är helnöjd om jag lyckas hålla mig vaken till 22... = ) Lite illamående kvar som ligger och gnager i bakgrunden, har även haft ont i magen av och till senaste veckan. Vet inte om det är magsyra eller gaser eller vad det kan vara...
    Tyckte fogarna hade nästan slutat göra ont tills jag var på ett träningspass (typ zumbaaktigt) i onsdags, det tyckte inte fogarna om....
  • linnis83

Hur står det till här inne? = )

Teresiat: RUL till veckan, spännande! Skulle ni ta reda på kön?

Fick äntligen min kallelse i fredags, men fick så klart tid när maken är bortrest så måste byta...(och förmodligen vänta ytterligare en vecka...*suck*)

Har haft galet mycket spänningshuvudvärk senaste veckorna, ont nästan varje dag i typ 3 veckor...drygt! Nog för att jag är van att ha mycket huvudvärk, men inte riktigt så här mycket... Lite jobbigt när man inte kan använda riktigt vad som helst för att mota bort den heller... Undrar om det kan bero på graviditeten att även spänningshuvudvärk ökar, vet ju att man kan få mer ont i huvudet av andra orsaker.

Funderar på om jag kanske har börjat känna den lilla räkan i veckan! = ) Gick in i v 16 i fredags och tycker att jag kan känna lite fisksprattel när jag ligger i sängen om jag verkligen anstränger mig. Ibland känns det mer som muskelryckningar så kan ju mycket väl vara inbillning oxå... Har ni andra börjat känna nåt ännu?

• linnis83

Teresiat: Hur gick RUL? = )

Har äntligen fått tid nu, den 11/11 smäller det, så jag har nedräkning nu. = )

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-10-26 15:03:04 följande:

RUL gick bara bra ;) vi hade världens bästa bm som var jätte trevlig och tog riktigt god tid på sig.. Man märkte verkligen att hon älskar sitt jobb. så vi fick se bäbis i 40 minuter drygt.. Helt underbart :D moderkakan ligger mitt på magen i framvägg och för säkerhets skull så kommer vi få gå på nytt ul i v 32 för att kontrollera att moderkakan åkt uppåt och inte neråt. Tydligen är det ovanligt att den "halkar" ner ist för upp i takt med att bäbis växer och tar plats i magen, men det känns skönt att de tar det säkra ist för det osäkra. Ligger den mot förmodan neråt blir det isf planerat kejsarsnitt.

Hur mår du? Tänk att vi alla slapp vara med om missfall denna gång

Så bra att dom kollar upp ordentligt! Och trevligt att få titta in en extra gång. = )

Jag mår ganska bra nu. Kan få nån liten släng av illamående ibland och är lite trött. Känner av fogarna lite mer nu efter halkan som var i veckan.

Kommer nog inte känna mig helt säker på att det ska gå bra den här gången förrän efter rul, men den värsta oron har faktiskt gått över. Sen kan ju mycket hända även om det ser bra ut på rul, men det försöker jag att inte tänka på... = )
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-10-26 20:16:23 följande:

Såg nu att mitt inlägg kapades. Hade skrivit lite längre :/ aja.. Hur är dina järnvärden? Kanske därför du är trött..

Nää det är verkligen ingen mening att tänka på.. Det löser sig alltid :)

Har ingen aning om hur järnvärdet ligger... Hb låg bra på första besöket men har inte fått svar på hur järndepåerna såg ut. Låg dock bra i förra graviditeten. Men det är en dryg månad kvar innan jag ska till BM nästa gång så blir det värre kanske jag får ringa och be att dom kollar.
  • linnis83
    Jenn86 skrev 2014-10-28 11:38:23 följande:

Har inte kikat in på länge, BM gav mig forum-förbud då jag är så orolig av mig och har för mycket katastrof-tänk Drömmer
    Men jag ville bara uppdatera lite! Är i vecka 8+6 idag och allt går bra än så länge! Hade en liten blödning för en vecka sedan och fick snabbt en tid på gynmottagningen där de gjorde VUL. Allt såg bra ut, pyrets hjärta slog så fint och livmoderhalsen var helst stängd hela vägen så blödningen måste ha kommit från mina sköra slemhinnor i slidan. 
    Har tid för ett tidigare UL hos BMmottagningen 13 november då jag kommer vara vecka 11+1, och RUL 30 december då jag kommer vara 17+6.
    Börjar våga hoppas att detta ska gå vägen, förra graviditeten hade embryot redan dött för flöera veckor sedan vid det här laget, och jag har fortfarande massor med symtom. Solig

Skönt att allt verkar bra så här långt! Och skönt att få flera ultraljud och se att det fortsätter så. = )
    Det låter faktiskt klokt med forumförbud... = ) Lätt att man blir supernojig över nåt som egentligen inte är nån fara... Själv tycker jag att det är väldigt intressant att läsa om såna här saker och har läst mycket redan innan jag blev gravid. Men det gäller ju att kunna sålla bland den stora mängden information som finns på nätet...

Idag har vi varit och spanat på vagn! = )Trodde maken skulle tvinga mig att vänta till efter rul, men han gick med på det redan nu.
    Det lutar åt att det blir en Emmaljunga Super Viking, men kanske måste göra lite mer research innan vi bestämmer oss helt.

Har ni andra funderat på vagn ännu?
  • linnis83

Härligt att redan ha bokat! När har du bf?

Jag är lite kluven till det här med svänghjul... Känns som att det kan vara knepigt i norrländskt vinterväder, men jättebra när man ska gå på stan och så... Men det lutar nog åt att det blir det ändå, hoppas man inte ångrar sig... ?

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?